Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: آفت برگ‌خوار و جوانه‌خوار درختان بلوط چهارمحال و بختیاری از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه شروع به برگ‌خواری کرده و درختان را عاری از برگ می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه آفت‌های موجود استان تک‌ نسلی هستند لذا کنترل راحت‌تری دارند، افزود: آفت برگ‌خوار بلوط آفت بهاره است که در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌هایی که رطوبت دارند زیست می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مناطق بحرانی جنگلی استان واقع در شهرستان‌های لردگان، کیار، اردل و کوهرنگ هستند.

احمدی ادامه داد: هر ساله با توجه به اعتبارات، سطح کمی از جنگل‌های بلوط استان را با استفاده از ترکیبات بیولوژیک آفت‌زدایی می‌کنیم اما کنترل عمیق درختان نیازمند برنامه ملی است.

وی بیان داشت: آفت «پروانه سفید برگ‌خوار»که جدیداً در استان‌های فارس و کهگیلویه‌ و بویراحمد دیده شده آفات چند نسلی است و در طول سال ۳ الی۴ بار در جنگل ظهور پیدا می‌کند.

احمدی اظهار داشت: درختان ۵۰ روز بعد از حمله آفت به حالت اولیه باز می‌گردند ولی انرژی را که باید صرف میوه‌دهی شود صرف برگ‌دهی دوباره می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان بیان کرد: جنگل‌های بلوط استان چهارمحال و بختیاری در ارتفاعات واقع هستند و به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارند هرگز مورد هجوم پروانه برگ‌خوار سفید بلوط قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: جنگل‌های بلوط استان مرتب پایش می‌شوند و تا کنون موردی از این آفت در استان دیده نشده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری بلوط آفت چهارمحال و بختیاری جنگل های بلوط برگ خوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه