Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی موصلی در کارگروه اشتغال و کارآفرینی فارس گفت: رویکرد غالب کمیته امداد توانمندساری جامعه هدف و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش است.

او گفت: توانمند سازی در سه محور فکری و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تمرکز بر کسب و کار‌های خرد اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس در بخش دیگری گفت: ١٩ سیاست در دستور کار کمیته امداد در بحث اشتغال قرار گرفته است؛ آمایش فضای کسب و کار، نیازسنجی مناطق، استعداد سنجی جامعه هدف، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال و در نهایت پایداری کسب و کار‌ها را از جمله آن‌ها عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موصلی ویژگی‌های مدل اشتغال مدنظر کمیته امداد را توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نظارت بر پرداخت تسهلات و زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

او همچنین به عملکرد جذب منابع تبصره ١٦ به تفکیک بانک‌ها در سال گذشته هم اشاره و گفت: ٧٤٠ میلیارد تومان سهم فارس از این تبصره در سال ١٤٠٠ بوده که امسال به ١٥٥٠ میلیارد تومان با رشد ١٠٩ درصدی رسیده است. از منابع پیش بینی شده سال گذشته ٩٦.٧ درصد جذب شده است و طی سه ماه گذشته تاکنون هم ٧.٦ درصد از منابع پیش‌بینی شده برای امسال جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس به درصد سهم بانک‌های عامل از اعتبارات بند ب تبصره ١٦ هم اشاره و عنوان کرد: بانک ملی سال گذشته بیشترین سهم تخصیصی در این باره را داشته و پس از آن کشاورزی و صادرات در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

موصلی به اهم برنامه‌های امسال کمیته امداد فارس در سال جاری هم اشاره و گفت: امسال کمیته امداد موظف شده که دهک‌های پایین یک تا ۵ درامدی را در اشتغال‌های خرد پوشش دهد.

او همچنین اختصاص ۵۰ درصد از منابع اشتغال به نیازمندان ۵ دهک پایین درآمدی جامعه، تقویت منابع صندوق ضمانت وام‌های اشتغال و خودکفایی، اهتمام به توسعه آموزش‌های کسب و کار و افزایش مهارت و توسعه طرح‌های دانش بنیان با همکاری پارک علم و فناوری، جهاددانشگاهی و ... را از برنامه‌های شاخص کمیته امداد فارس در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد فارس به تشریح ارتباطات برقرار شده بین کمیته امداد و دستگاه‌های اجرایی و مجموعه خصوصی اشاره و خواستار افزایش سقف وام تسهیلات اشتغال، حمایت از کسب و کار‌های خرد نوپا، تسهیل گری در صدور مجوز‌های قانونی کسب و کار، تخصیص فضای مناسب برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان، همکاری بانک‌های عامل و تسهیل فرآیند پرداخت منابع اشتغال بند ب تبصره ۱۶ و تقویت صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال امداد اعطای منابع مالی بلاعوض به میزان ۵ میلیارد تومان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد فارس کسب و کار کمیته امداد فارس کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 6092896 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد