Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بویین‌زهرا و آوج در مجلس گفت: با توجه به آبگیری سد مخزنی بالاخانلو تا پایان سال جاری ساخت شبکه آب‌رسانی این سد به بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. - اخبار استانها -

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره وضعیت پیشرفت سد بالاخانلو در شهرستان بویین‌زهرا اظهار داشت: امسال در سفر ریاست‌ جمهوری به استان قزوین با عنایت ویژه وزیر نیرو 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بدنه و سازه سد در نظر گرفته شد که با این اعتبار می‌توانیم در پایان سال جاری شاهد آبگیری از این سد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به آبگیری سد مخزنی بالاخانلو تا پایان سال جاری ساخت شبکه آب‌رسانی این سد به بیش از 1100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر این اعتبار به این ترتیب مشکل تأمین آب آشامیدنی و شرب بهداشتی منطقه جنوب استان که شامل 5 شهر و 30 روستاست، برطرف می‌شود و یک مطالبه چندین ساله در حوزه آب محقق می‌شود.

عباسپور با بیان اینکه در دولت قبل جفاهای زیادی در اجرای پروژه سد بالاخانلو صورت گرفت، گفت: پیمانکار و مجری این پروژه در دولت گذشته سال‌ها هیچ اعتبار و بودجه‌ای دریافت نمی‌کرد و به همین خاطر عملیات احداث آن با وقفه و کندی زیاد روبه‌رو شد و اگر این ظلم انجام نمی‌شد، تا امروز سد بالاخلانلو به بهره‌برداری کامل رسیده بود.

وی ادامه داد: در حوزه تأمین آب کشاورزی بویین‌زهرا هم با تکمیل شبکه آب‌رسانی سد نهب می‌توانیم حدود 15 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان را از نعمت آب رودخانه خررود برخوردار کنیم که موجب تحول بزرگی در آب‌رسانی به اراضی زراعی بویین‌زهرا خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: تکمیل سد بالاخانلو 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داردنماینده مردم تاکستان در مجلس: تکمیل شبکه ‌آب‌رسانی سد نهب به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز داردروند لاک‌پشتی ساخت سد "بالاخانلو" در استان قزوین/ "بیلان نادرست درباره پیشرفت فیزیکی پروژه مسئله‌ساز شد"

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با اشاره به وجود ظرفیت‌های گردشگری طبیعی در شهرستان آوج گفت: این شهرستان بکر دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی به ویژه در حوزه آبشارها و غارهاست که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید طرح‌های گردشگری ویژه‌ای را برای بهره‌برداری اقتصادی از این جاذبه‌ها اجرا کند.

عباسپور افزود: در دولت قبل بحثی به نام ساخت سایت‌-موزه سگزآباد در شهر تاریخی سگزآباد مطرح شد که با توجه به تغییر دولت باید کار احداث این سایت آغاز شود تا بتوانیم در این دولت شاهد افتتاح این مجموعه باشیم. همچنین باید مجوزهای سرمایه‌گذاری در آوج و بویین‌زهرا به سرعت صادر شود تا بتوانیم اماکن اقامتی در خور گردشگران را در این شهرستان‌ها احداث کنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین مجلس استانداری قزوین میلیارد تومان اعتبار نیاز شبکه آب رسانی سد بالاخانلو بویین زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به‌صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آب‌نما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آب‌نما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش‌بخشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آب‌رسانی نیز جزو فعالیت‌های همکاران اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش است و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است