Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس جمهور اهالی کردستان را مردمانی بسیار با غیرت و دارای فرهنگ و تمدن غنی توصیف کرد و گفت: کردستان در کشور ما به عنوان استانی با فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز جمعه در آغاز بیست و هفتمین سفر دولت مردمی که به مقصد استان کردستان انجام شده است، در گفتگو با خبرنگاران، درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، با ابراز خشنودی از اینکه در آستانه روز بسیار شریف عرفه و در آستانه عید سعید قربان خدمت مردم غیرتمند، پرتلاش، مجاهد و مقاوم استان کردستان رسیده است،‌ گفت: استان کردستان از ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های کشاورزی و دامداری، گردشگری و معادن برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور مهمترین ظرفیت کردستان را نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیل‌کرده استان عنوان کرد و افزود: کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی استانی مقاوم شناخته می‌شود که بیش از 5 هزار شهید و 9 هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده و حقیقتا در میدان دفاع از انقلاب و ایستادگی برای آرمان‌های انقلاب اسلامی خوش درخشیده است. سرداران بزرگی همچون آقای شیخ‌الاسلام و دیگر چهره‌های کردستان، نه فقط برای این استان بلکه برای همه کشور مایه افتخار هستند.
رئیسی اهالی کردستان را مردمانی بسیار با غیرت و دارای فرهنگ و تمدن غنی توصیف کرد و اظهار داشت: کردستان در کشور ما به عنوان استانی با فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود. جای جای این استان نشان از مدنیت و پیشینه تاریخی افتخارآمیز دارد.
رئیس جمهور با اشاره به بررسی‌هایی که پیش از انجام سفر برای شناسایی مشکلات و نیازهای استان انجام شده است، تصریح کرد: مسائل استان در مشورت با نماینده محترم ولی فقیه، استاندار و دیگر مسئولان استانی احصا شده و پیشنهاداتی نیز برای رفع مشکلات و تامین نیازهای استان ارائه شده است.
رئیسی با بیان اینکه در کردستان نیز مانند دیگر استان‌ها شاهد وجود پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم، خاطرنشان کرد: مردم از دولت انتظار دارند که این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد. لذا دولت مردمی علاوه بر توجه به دیگر نیازهای استان، تکمیل این پروژه‌ها را در اولویت کاری خود قرار داده است.
رئیس جمهور گفت: در پایان سفر و در جلسه شورای اداری، مصوبات سفر در حضور مسئولان استان، مردم و اصحاب رسانه اعلام می‌شود تا همه در جریان این تصمیمات دولت برای تسریع در پیشرفت استن قرار گیرند و هر کس به سهم خود پیگیر اجرای آنها باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کردستان فرهنگ و تمدن رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد