Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: اینکه تیبا و سمند تولید خواهد شد یا خیر بستگی به این دارد که دو خودروساز تا چه حد بتوانند ایرادات پر تکرار سازمان ملی استاندارد را برطرف کنند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد روی این خودروها به دلیل عدم رعایت برخی نکات ایمنی دست گذاشته و تولید آن‌ها را متوقف کرده است؛ تعهدات برای این دو خودرو تاکنون انجام شده و ایران خودرو و سایپا هم اکنون در حال مذاکره با سازمان ملی استاندارد برای انجام تعهدات باقی مانده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف شرط ادامه روند تولید سمند و تیبا را در رفع عیوب آن‌ها دانست و گفت: ایران خودرو و سایپا به شرطی می‌توانند سمند و تیبا را تولید کنند که بتوانند رضایت سازمان ملی استاندارد را جلب کنند.

وی در ادامه افزود: از نظر وزارت صمت به دلیل کهنه بودن پلتفرم‌های این دو خودرو، ترجیح این است که با مدل‌های جدید جایگزین شوند، اما تنظیم بازار خودرو هم موضوع مهمی بوده و این اتفاق باید در فاصله زمانی کوتاه رخ دهد.

آنطور که عنوان شده برخی از ایرادات سمند و تیبا در سیستم انتقال قدرت، سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بوده است.

این خودرو ۲۳۹ میلیون تومان طی یک سال گران شد | میزان افزایش قیمت ۶ خودروی پرطرفدار را ببنید

کد خبر 689077 برچسب‌ها استاندارد بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا وزارت صنعت، تجارت و معدن خودرو - ایرانی ايران خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استاندارد بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا وزارت صنعت تجارت و معدن خودرو ایرانی ايران خودرو سازمان ملی استاندارد سمند و تیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک

یک کارشناس انرژی، استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از دلایل رونق استفاده از متانول به‌عنوان سوخت در جهان توصیف کرد.

سجاد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره فرایند تبدیل متانول به بنزین (MTG) توضیح داد: در سال‌های اخیر استفاده مستقیم و غیرمستقیم از متانول به‌عنوان سوخت در دنیا رونق یافته است و برآورد می‌شود در آینده نیز این روند افزایشی باشد، بنابراین فناوری تبدیل مستقیم متانول به بنزین (MTG) می‌تواند در ایران هم مدنظر قرار گیرد.

استفاده بهینه از متانول مازاد با هدف رفع ناترازی انرژی

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت بالایی برای تولید متانول دارد و بیش‌ از ۹۴درصد متانول تولیدی کشور صادر می‌شود، افزود: اکنون بنزین تولیدی کشور، حاصل پالایش نفت‌ خام در پالایشگاه‌هاست، اما در این فرایند بنزین تولیدشده حاصل تبدیل مستقیم متانول به بنزین است، بنابراین می‌توانیم از این ظرفیت تولیدی استفاده کنیم. شایان ذکر است در این فرایند مقداری هم محصول ال‌پی‌جی تولید می‌شود.

این کارشناس انرژی درباره کیفیت این فرآورده تصریح کرد: به ازای هر واحد MTG با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال خوراک ورودی، حدود ۵۹۷ هزار تن بنزین با کیفیت بالا (با استاندارد یورو ۵) تولید می‌شود که معادل روزانه ۲.۵ میلیون لیتر بنزین به ازای هر واحد MTG است.

نوروزی گفت: این محصول افزون بر رفع ناترازی تولید و مصرف بنزین، ظرفیت ارزشمند صادراتی نیز دارد.

تبدیل متانول به سوخت در مسیر توسعه زنجیره ارزش

وی افزود: مجتمع‌های تولیدی ما این فرصت را پیدا خواهند کرد تا با استفاده بهینه از متانول مازاد، گامی بزرگ همسو با توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و کاهش خام‌فروشی بردارند.

این کارشناس با اشاره به مدت‌زمان بهره‌برداری هر واحد MTG ادامه داد: زمان مورد نیاز برای احداث و سپس بهره‌برداری از هر واحد حدود دو سال است. این مدت‌زمان در مقایسه با پالایشگاه‌های متداول حدود یک‌چهارم خواهد بود.

نوروزی یادآور شد: کوتاه‌بودن اجرای پروژه و درنتیجه سرعت بازدهی اقتصادی، سرمایه‌گذاری در احداث واحدهای MTG را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار مقرون‌به‌صرفه و سودده کرده است.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • قیمت جدید انواع باتری خودرو +جدول
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد