Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی افزایش ۵۵ درصدی شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در ایتالیا، نهادهای بهداشتی به مقامات این کشور هشدار دادند در صورت اجرایی‌نشدن شیوه‌های پیشگیرانه مانند زدن ماسک، خطر اعمال قرنطینه وجود دارد.

به گزارش روز جمعه ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری "آنسا"، نهادهای پزشکی ایتالیا در پی افزایش قابل توجه موارد مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور، از مقامات رم خواسته‌اند استفاده از ماسک را بار دیگر اجباری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.  

براساس گزارش‌ها، ایتالیا در بازه زمانی  ۲۹ ژوئن تا ۵ ژوئیه (۸ تا ۱۴ تیر)، ۵۹۵ هزار و ۳۴۹ نفر مورد جدید مبتلا به کووید-۱۹ ثبت کرده که نسبت به هفته گذشته آن، ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی است شیوع ابتلا به ویروس کرونا در تمامی مناطق ایتالیا افزایش‌یافته و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از یک هزار نفر مبتلا ثبت شده‌ است.

گفته می‌شود این سومین هفته متوالی است که شمار موارد مبتلا به کووید-۱۹ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و موارد هر ۱۰ روز دو برابر می‌شوند.

در آمار ارائه شده از سوی نهادهای بهداشتی نیز آمده‌است که شمار بستری‌شدگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در بازه زمانی ۲۹ ژوئن تا ۵ ژوئیه (۸ تا ۱۴ تیر) از ۶ هزار و ۳۵ نفر در هفته گذشته به هشت هزار و سه نفر رسیده که نشانگر افزایش افزایش ۳۲.۶ درصدی آمار بستری‌شدگان است.

شمار جانباختگان کرونایی هم در این کشور از ۳۹۲ نفر در هفته گذشته به ۴۶۴ نفر در هفته جاری رسیده و به نگرانی‌ها در خصوص آغاز موج جدید کرونا در ایتالیا دامن زده‌ است.

همزمان نهادهای بهداشتی از دولت این کشور خواسته‌اند باردیگر دستورالعمل استفاده از ماسک را در فضاهای بسته و وسایل حمل‌ونقل عمومی اجباری کند. این سازمان‌ها هشدار داده‌اند در صورت اجرا نشدن شیوه‌های پیشگیرانه، خطر اعمال قرنطینه وجود دارد.

براساس آخرین آمار ارائه شده، ایتالیا تا به امروز بیش از ۱۹ میلیون و ۱۵۷ هزار مبتلا به ویروس کرونا ثبت کرده که از میان بالغ بر ۱۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. این کشور اروپایی در حال حاضر رتبه ششم را از نظر شمار مبتلایان و مرگ و میر کرونایی داراست.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ماسک ، ویروس کرونا ، ایتالیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ماسک ویروس کرونا ایتالیا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند