Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، عبداله ایزدپناه نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اختلاف ۶ الی ۷ برابری قیمت نرخ ارز ترجیحی و آزاد فسادزا بود زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث به وجود آمدن ویژه خواری و در مقابل آن فقر و سختی مردم شده بود.

وی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی از ردپاهای به جا مانده دولت قبل بود که تخریب زیادی را بوجود آورد در هیچ کجای دنیا دو نرخی کار کردن پاسخ مثبتی نداده است و طبیعتاً فاصله‌ بین ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز نیمایی که تقریباً ۲۰ هزار تومان بود، عامل ایجاد فساد و رانت در کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ایذه در مجلس تصریح کرد: رسالت ارز ۴۲۰۰ تومانی رساندن کالاهای اساسی به قیمت ارزان به دست مردم بود اما متأسفانه این دو نرخی بودن و این فاصله قیمتی برخی را وادار به حرام‌خوری و رانت‌خواری کرد و فساد مالی و اقتصادی را در کشور ایجاد کرد.

وی گفت: ارزهایی که باید صرف نهاده‌های دامی و امنیت غذایی کشور می‌شد، سر از واردات کالاهای غیرضروری در آورد ضمن اینکه ارز ۴۲۰۰ باعث شکل گیری قاچاق معکوس شد، به این صورت که افراد کالا را با ارز ۴۲۰۰ به کشور وارد و سپس با نرخ آزاد آن را به کشورهای همسایه صادر می‌کردند، با حذف ارز ترجیحی بحث قاچاق معکوس شکل نزولی به خود گرفته است.

ایزدپناه تاکید کرد: دولت جدید با شجاعت و از خود گذشتگی اقدام به حذف ارز ترجیحی کرد البته حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با زیر ساخت‌ها و امکانات بهتری باید صورت گیرد تا فشار اقتصادی کم تری به مردم وارد شود.

وی در پایان گفت: سؤال نمایندگان مجلس از دولت این است که آیا این مبلغ برای جبران مشکلاتی که برای مردم بر اثر حذف ارز ترجیحی ایجاد می‌شود، کفایت می‌کند؟

منبع: نماینده

کلیدواژه: نماینده ایذه دولت سیزدهم نماینده ارز ۴۲۰۰ تومانی ارز ترجیحی حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم با اشاره به اینکه نقش علم و دانش در پیشرفت کشور دیده شده، اظهارکرد: اتفاقی که در وعده صادق رخ داد خروجی دانشگاه‌ها بود و دانش آموختگان دانشگاه این اتفاق را برای ما رقم زدند بنابراین اقتدار کشور محصول علم و دانش و دانشگاهیان است.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از ساختمان کلاس های دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت دو بلوک ۳۵ واحدی خوابگاه متاهلی در دانشگاه یاسوج گفت: تا پایان سال جاری سه هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احداث پنج هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد کلنگ احداث دو هزار و ۶۰۰ واحد دیگر به زمین زده شده که عملیات احداث آن آغاز شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم پنج هزار واحد خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: طی دوسال و نیم خدمت دولت سیزدهم احداث خوابگاه‌های متاهلی ۳۰ درصد افزایش داشت.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در این دولت آمایش آموزش عالی، برگشتن دانشگاه به اساسنامه‌ها و نیاز محور شدن دانشگاه‌ها مورد توجه است، تصریح کرد: در تلاش هستیم آموزش عالی را به سمتی ببریم که بر اساس وظیفه دانشگاه‌ها مبنی بر تولید علم و جهت‌دهی به علم و عالم حرکت کنند.

وی در خصوص احداث دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر توسعه کمی دانشگاه‌ها مدنظر نیست و توسعه کیفی و مهارت محورشدن دانشگاه و توسعه امکانات  دانشکده فنی و مهندسی مدنظر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است