Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای ام.آی ۵ و اف.بی.آی نسبت به "تهدید بلندمدت از سوی چین علیه منافع انگلیس و آمریکا" هشدار دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، "کن مک‌کالم" مدیر ام.آی ۵، اداره اطلاعات داخلی انگلیس گفته که این نهاد تلاش‌های خود علیه "فعالیت نگران کننده چین" را دو چندان کرده و افزود: تحقیقات ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آی ۵ هفت برابر بیشتر از سال ۲۰۰۸ بوده است.

کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی،‌پلیس فدرال آمریکا نیز گفته که دولت چین "بزرگترین تهدید بلندمدت برای امنیت ملی و اقتصادی هم برای آمریکا و انگلیس و هم برای متحدانشان در اروپا و دیگر کشورها" به شمار می‌رود.

کریستوفر رای ضمن بیان اینکه پکن به صورت مستقیم در انتخابات کنگره در نیویورک در سال جاری میلادی مداخله داشت چون نمی‌خواست کاندیدایی انتخاب شود که منتقد دولت چین است و قبلا هم یکی از معترضان در میدان تیان‌آن‌من بود، گفت: دولت چین تلاش می‌کند تا با مداخله در سیاستگذاری‌های ما و همچنین در سیاستگذاری‌های متحدانمان دنیا را آنطور که می‌خواهد، شکل دهد.

وی همچنین هشدار داد که دولت چین حتی بیش از آن چیزی که بسیاری از تاجران تصور می‌کنند، تهدیدی جدی برای مشاغل غربی به شمار می‌رود و در حال سرقت فناوری‌های دنیاست. برنامه هک مورد حمایت دولت پکن بزرگتر از هر کشور دیگری است.

مدیر ام.آی ۵ همچنین گفت: در یکسال گذشته انگلیس اطلاعاتی را با ۳۷ کشور برای کمک به آنها به منظور دفاع از خودشان در برابر جاسوسی سایبری به اشتراک گذاشته است. در مه سال جاری میلادی ما تهدیدی پیچیده‌ای را علیه شرکت‌های بزرگ هوافضا خنثی کردیم.

مدیر اف.بی.آی نیز با اشاره به تایوان که چین آن را یکی از استان‌های خود می‌داند، گفت: چین شاید تلاش کند تا به زور این جزیره را از آن خود کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، بیانگر یکی از بدترین اختلالات تجاری در جهان خواهد بود که تاکنون شبیه آن اتفاق نیفتاده است.

مدیر ام.آی ۵ نیز ادامه داد: تصور گسترده غرب مبنی بر اینکه شکوفایی روزافزون در چین و افزایش ارتباط با غرب به طور خودکار به آزادی سیاسی بیشتر منجر می‌شود، به وضوح اشتباه است.

در این میان، یکی از سخنگوهای سفارت چین در لندن در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی این دو مدیر اطلاعاتی آمریکا و انگلیس گفت: اتهامات مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده و انگلیس علیه چین کاملا بی اساس است و مواردی که آنها لیست کرده‌اند تعقیب و گریز محض به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: چین از هر دو کشور خواسته تا درکی روشن از روند زمان داشته باشند، ذهنیت جنگ سرد را که مدت‌هاست منسوخ شده است، کنار بگذارند و در نهایت از گسترش تهدید چین و ایجاد رویارویی و درگیری دست بردارند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: چین ، آمریکا ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چین آمریکا چین دولت چین اف بی آی ام آی ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد