Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، الحره درباره تحولات سودان گزارش داد: بحران سودان وارد مرحله جدیدی شده است و ائتلافی متشکل از ۲۳ حزب و سندیکای کارگری دعوت به تشکیل «شورای انقلاب» کرده‌اند تا از این طریق «گروه‌های انقلابی» برای مقابله با حکومت نظامیان یکپارچه شوند.

«منال صیام»، عضو کمیه ائتلافی گفت: شورای انقلاب به دنبال ایجاد سازوکاری برای یکپارچه‌سازی گروه‌های انقلابی است و این شورا به مثابه مرکز رهبری این گروه‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مامون فاروق، از رهبران گروه آزادی و تغییر هم گفت: این ائتلاف از طریق ایجاد اتحاد میان گروه‌های انقلابی و توافق بر سر نگرشی مشخص، سنگ‌بنای حل بحران سیاسی کشور خواهد بود. گروه آزادی و تغییر در برابر چالشی واقعی در ایجاد توافق میان آرای گروه‌های سیاسی مختلف قرار دارد؛ گروه‌هایی که برخی برنامه‌های متفاوتی دارند و بعضی نیز با نظامیان در ارتباط هستند.

فاروق هشدار داد که برگزاری انتخابات زودهنگام بحران کشور را حل نخواهد کرد مگر در صورتی که نظامیان از دخالت در امور سیاسی دست بردارند.

فواد عثمان، مسئول روابط عمومی حزب کنگره سودان هم گفت: هر کاری که به اتحاد میان گروه‌های مخالف کودتا برای سرنگون کردن دولت نظامیان بیانجامد، عملی مطلوب است.

مها طمبل، پژوهشگر امور سیاسی سودان هم تصریح کرد: موفقیت ائتلاف جدید در گرو درس گرفتن از اشتباهات گذشته و تدوین نگرش و برنامه‌ای واحد و مشترک بدون حذف هیچ گروهی است.

در همین رابطه، الرشید ابراهیم، پژوهشگر امور سیاسی سودان به الحره گفت: ائتلاف جدید میان نیروهای انقلابی، ائتلافی تاکتیکی و نه راهبردی است و در سایه تداوم بحران اعتماد میان گروه‌های سیاسی مختلف نمی‌توان زیاد روی این ائتلاف حساب باز کرد. تصمیمات اخیر البرهان توپ را در زمین گروه‌های سیاسی مختلف انداخته است و وی مدعی شده است که نظامیان از صحنه سیاسی کنار خواهند رفت؛ امری که بدین معناست که رهایی از رکود سیاسی کنونی در دست گروه های مدنی است.

وی پیش‌بینی کرد که البرهان تصمیمات اخیر را پس از رایزنی‌های بین المللی گرفته است و اکنون این بیم وجود دارد که سودان در برابر معضل جدیدی قرار گیرد که عدم دستیابی گروه های سیاسی مدنی به راهکاری برای تشکیل دولت مدنی و تکمیل مرحله انتقالی است.

ابراهیم اظهار داشت: احتمال تکرار نمونه مصر در سودان محتمل است بدین شکل که پس از ناکامی گروه‌های سیاسی مدنی در توافق بر سر برنامه‌ای روشن برای مرحله انتقالی، نظامیان خود را ناچار از مدیریت صحنه سیاسی نشان خواهند داد و البرهان طبق برنامه خود برگزاری انتخابات را ترتیب خواهد داد.

وی گفت: تصمیم البرهان، مانور و عقب نشینی تاکتیکی اما نخ نما است زیرا وی به خوبی می‌داند که سودان پس از کودتای اکتبر و مداخله ارتش در منازعه سیاسی و سرکوب تظاهرات‌کنندگان وارد بحرانی واقعی شده است همچنین به نظر می رسد البرهان پیش از سفر «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا به منطقه در نیمه ماه جاری دست به اقدامی پیشدستانه زده و توپ را در زمین گروه های سیاسی انداخته و اعلام کرده ارتش آماده کناره گیری از صحنه سیاسی است و تشکیل دولت، ساختار و ماموریت آن تنها مربوط به گروه‌های مدنی است.

گفتنی است که عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان اخیرا عضویت اعضای مدنی و غیرنظامی در شورای حاکمیتی را لغو کرد. البرهان همچنین تصمیم گرفت تا ارتش در مذاکرات گفت‌وگوی ملی کنونی مشارکت نداشته باشد و عرصه را برای گروه‌های سیاسی و انقلابی و تشکیل دولتی ملی و شایسته برای تکمیل الزامات مرحله انتقالی باز کند.

کد خبر 5533494

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالفتاح البرهان سودان کودتا روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه انگلیس ترکیه مسکو ایران جنگ اوکراین لبنان عربستان سعودی گروه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: آن چیزی که سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز و ماندگار کرده  ، ایثارگری، ایمان و عقیده آنهاست.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مجاهدتهای معنوی شهید مطهری، ایشان را یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر جوانان از تفکرات شهید مطهری الهام بگیرند، می‌توانند مسیری روشن برای تمدن جدید اسلامی و آینده کشور  ترسیم کنند.
وی  افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید با حضور فعال در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف به شبهات ذهنی نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی