Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم پور عباس صبح جمعه در جریان برگزاری آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اظهار کرد: یکی از آزمون‌های اختصاصی کشور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد، این آزمون دارای مجوز رسمی سازمان سنجش بوده که در چند نقطه کشور برگزار شده و بیش از ۳ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سنجش افزود: فاصله اجتماعی مناسب و کیفیت برگزاری این آزمون خوب بود و نمونه موفق یک آزمون سالم با رعایت تمامی نکات کارشناسی و بهداشتی بود.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری از آزمون‌های حساس کشوری بوده و تبلیغ فروش صندلی‌های با ارقام نجومی می‌شود و جهت ورود و دسترسی به سوالات نفوذ می‌شود، بیان کرد: سوالات تا صبح روز آزمون غیردسترس بوده، اما پس از آن با سرویس‌های قوی و مخابره‌ای مواجه می‌شویم. داوطلب سر جلسه امتحان می‌نشیند و ۱۲ گروه متخلف سازماندهی شده در جهت تخلف و تقلب کار می‌کردند و هر داوطلب رقم میلیاردی گرفتند.

پورعباس اظهار کرد: برای آزمون سراسری امسال شناسایی ۲۶ هزار نفر نیروی سازماندهی شده، فرصت در دسترس بودن دفترچه‌ها از ۴.۵ به ۱.۵ ساعت و استفاده از دستگاه‌های ویژه کاملاً الکترونیک سیگنال یاب آشکارساز و سامانه مقایسه پاسخ‌نامه‌ها و شناسایی موارد متضاد را داشتیم.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: در خصوص پیگیری‌های پس از تخلفات آزمون سراسری امسال باید بگوییم که جمع کثیری با دستگاه‌های فوق مدرن دستگیر شده و در اختیار مراکز قانونی قرار گرفتند تا به این متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

کلیه کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری برگزار می‌شود

قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم در جریان برگزاری آزمون اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مأموریت و اهداف خاص و در جهت تربیت افراد عالم متخصص و متعهد تشکیل شده و بحمدلله موفق هم بوده و به اهداف خودش نزدیک شده است، این دانشگاه منتصب به امام رضا (ع) بوده و در تلاش است تا در سطح جهانی رتبه اول را کسب کند.

معاون آموزشی وزیر علوم بیان کرد: در برنامه‌های ۱۰ ساله این دانشگاه اهداف خوبی ترسیم شده و امیدواریم که موفق باشد، در طرح تحول علمی به دنبال رشد علمی دانشگاه‌ها هستیم.

وی با ذکر این نکته که کلیه کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید با توجه اخبار کرونایی روزهای اخیر باز هم حضوری خواهد بود، مگر با تشخیص ستاد کرونا، تاکید کرد: اگر به هر دلیلی کلاس‌ها مجازی شد، امتحانات قطعاً حضوری خواهد بود.

عموعابدینی افزود: رئیس جمهور و رئیس ستاد کرونا تاکید ویژه بر برگزاری کلاس‌های حضوری دارد، زیرا اثرپذیری کلاس حضوری به مراتب بیشتر از کلاس مجازی است.

۲۵۰ مؤسسه آموزش غیردولتی در کشور فعال است

سیدرسول عمادی، مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم نیز در جریان این آزمون اظهار کرد: در بازدید از دانشگاه علوم اسلامی رضوی به دنبال حمایت بیشتر جهت برداشتن قدم‌های مؤثرتر هستیم.

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم بیان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های مشابه از وضعیت بسیارخوبی برخوردار است و می‌تواند در جهت نیروسازی برای جامعه اثربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی مجوز جدیدی برای تأسیس دانشگاه غیردولتی نداشتیم، تصریح کرد: در سطح کشور ۲۸ دانشگاه غیردولتی و غیرانتفاعی داریم و ۴ دانشگاه آن در مشهد و در مجموع ۲۵۰ مؤسسه آموزش غیردولتی در کشور فعال است که ۱۷ مورد آن در مشهد است.

محیط‌های آموزشی، علمی و پژوهشی طبق تاکید تولیت باید به تمام معنا نمونه باشد

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی و آیت‌الله امامی کاشناسی در راه‌اندازی ۳ دانشگاه علوم اسلامی رصوی، امام صادق و شهید مطهری تلاش بسیار کردند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: تمامی این دانشگاه‌ها در جهت تأمین نیازها تلاش کردند و علوم اسلامی رضوی هم رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای را ایجاد کرده است.

وی با ذکر این نکته که تمامی مؤسسات آستان مقدس به ویژه محیط‌های آموزشی، علمی و پژوهشی طبق تاکید تولیت باید به تمام معنا نمونه باشد، تاکید کرد: دانشگاه‌های امام رضا (ع) و علوم اسلامی رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی تمامی نیازهای آستان قدس رضوی را پاسخ داده‌اند.

طالبی بیان کرد: در پردیس بانوان همچون مکان‌های آموزشی آقایان فعال بوده و بیشتر رشته‌های ارشد را دارد و حوزه خواهران در آینده نزدیک در حوزه بین‌الملل هم ورود پیدا خواهد کرد.

۳ رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی اضافه می‌شود

حجت‌الاسلام محمد امامی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز اظهار کرد: این آزمون همزمان با مشهد در تهران، اصفهان، تبریز، شهرکرد، همدان، قم، زنجان، کرمان، ساری، اهواز، یزد، شیراز، بیرجند، بجنورد، تربت حیدریه، کاشمر، سبزوار و نیشابور برگزار شد و در مجموع ۲۹۱۲ نفر شامل ۲۶۲۳ مرد و ۲۸۹ زن در این آزمون شرکت کردند و در محل‌های برگزاری آزمون در شهرهای ۱۹ گانه ذکر شده حاضر شدند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه از مجموع شرکت‌کنندگان در این آزمون ۱۴۹۶ دیپلم، ۶۰۰ نفر طلبه، ۵۶۶ نفر کارشناسی ارشد و ۲۵۰ نفر دکتری هستند، افزود: میزان پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی ۲۱۰ نفر در ۳ رشته، در مقطع کارشناسی ارشد ۳۲۰ نفر در ۱۶ رشته ۳۲۰ نفر و در مقطع دکتری ۱۲۵ نفر در ۵ رشته خواهند بود.

وی بیان کرد: ۳ رشته جدید شامل جامعه شناسی در کارشناسی و تبلیغ و ارتباطات و فقه و حقوق وقف در راستای نیازهای آستان قدس رضوی در کارشناسی ارشد از ابتدای سال تحصیلی جدید به رشته‌های موجود این دانشگاه اضافه می‌شود.

کد خبر 5533511

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد دانشگاه رضوی آستان قدس رضوی سازمان سنجش دانشگاه علوم اسلامی رضوی آیت الله واعظ طبسی آموزش عالی بوشهر کرمانشاه بیست و هفتمین سفر استانی دولت ویروس کرونا زلزله هرمزگان اردبیل خراسان رضوی آلودگی هوا سنندج آمار کرونا مشهد شیراز مجلس شورای اسلامی جهرم دانشگاه علوم اسلامی رضوی آستان قدس رضوی کارشناسی ارشد معاون آموزش رئیس سازمان دانشگاه ها سال تحصیلی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، واحد علوم و تحقیقات، برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل طرح و برنامه، بودجه و تعالی سازمانی با رهنمودهای قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و معاونت توسعه و مدیریت منابع این واحد، موفق به دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به شرح زیر شده است:

بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک سند همکاری امضا کردند

ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ (فرآیند رسیدگی به شکایات ذی‌نفعان)؛

ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ (سنجش میزان رضایت‌مندی مشتری)؛

ISO ۲۱۰۰۱:۲۰۱۸ (استانداردسازی مدیریت آموزشی مبتنی بر نیازهای فراگیران)؛

ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ (مدیریت شایستگی و توسعه افراد)؛

گواهینامه ISO ۲۱۰۰۱ و گواهینامه ISO ۱۰۰۱۵؛ برای نخستین ‌بار در سطح دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، کسب شده است.

گفتنی است، اقدامات صورت گرفته در فرآیند کسب گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO پیرو تاکیدات دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و متمرکز بر محورهای سند تحول و تعالی این دانشگاه، محقق شده است.

لازم به ذکر است، در مسیر دریافت این چهار گواهینامه، "محور راهبردی دانشگاه سرآمد و پاسخگو" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری مشتمل بر ارتقاء پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام‌بخشی، مدنظر قرار گرفته است.

همچنین "محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری شامل دستیابی به سازمان یادگیرنده، فعالیت‌های منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای و تحول در فرهنگ سازمانی، از دیگر ضرورت‌های تبیین شده جهت دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO در واحد علوم و تحقیقات، بوده است.

بر اساس این گزارش، گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ذیل توسط شرکت کیفیت و انطباق پویا (KQR) دریافت شده است که ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ تحت لیسانس Benchmark certificate انگلستان و گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ISO۲۱۰۰۱ و ISO۱۰۰۱۵ تحت لیسانس استرالیا، صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229476 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حضور ۴۵۶ داوطلب شهرستان زیرکوه در کنکور اردیبهشت
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۰ و ۱۱ خردادماه برگزار می شود
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات