Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین آمار رسمی مشترکان آب بخش خانگی، حدود 70 درصد مردم، مصرفی متعارف در بخش آب خانگی دارند و حدود 30 درصد مشترکان، پرمصرف هستند که 6 درصد از این مشترکان، بسیار پرمصرف و یا به عبارتی، بدمصرف لقب می‌گیرند.

این افراد بدمصرف که بعضا بیش از 10 برابر یک مشترک عادی، مصرف آب خانگی دارند، اغلب در کلانشهرهای کشور اقامت داشته و  در ساختمان‌هایی با مساحت بالا و تعریف مصارف گوناگون برای آب شرب زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورد با مشترکان بدمصرف آب که عامل موثری در بروز مشکلات تأمین آب شرب در روزهای پیک تابستان هستند، از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شد و در نهایت در نیمه تیرماه به قطع آب 9 مشترک بدمصرف در کلانشهر تهران منجر شد.

در تهران وضعیت مشترکان آب خانگی بدین صورت است که 65 درصد مشترکان خوش مصرف و 35 درصد مشترکان پرمصرف هستند که از این جمع 35 درصدی پرمصرف، 5 درصد را مشترکان بدمصرف تشکیل می‌دهند. در واقع در تیرماه سال جاری، برای تمامی این 5 درصدِ بدمصرف، اخطارهایی در قالب قبوض صادر شده و در نهایت 9 مشترک بسیار پرمصرف که به اخطارها توجه نکردند با قطع آب مواجه شده اند.

در دیگر کلانشهرهای کشور نیز به مشترکان بدمصرف اخطارهایی داده شده و در صورت عدم اصلاح روند مصرف، قطع آب 5 ساعته مشترکان بدمصرف که از تهران آغاز شده، در دیگر کلانشهرها نیز اجرایی خواهد شد.

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب در این خصوص گفت: تعرفه جریمه‌ای که برای پرمصرف ها و بدمصرف‌ها دیده شده، بر اساس ظرفیت‌های قانونی است؛ اما اگر بخواهیم اثرگذاری این جرایم را ببینیم، از آنجایی که پرمصرف‌های آب بخش خانگی معمولا قشرهای پردرآمد ما هستند و اغلب خانه‌هایی ویلایی دارند و اعداد جرایم نقدی در مقابل درآمد این اقشارِ پرمصرف، ناچیز بوده و بازدارنده نیست.

وی افزود: تنها راهکاری که برای برخورد با پرمصرف‌ها برای ما باقی می‌ماند قطع آب است؛ البته ما علاقه‌ای به قطع آب مشترکان نداریم اما اگر به دفعات به اخطارهای داده شده توجه نکنند، با حدود 5 ساعت قطعی آب مواجه خواهند شد.

منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: مشترکان خانگی پر مصرف مشترکان آب بخش خانگی مشترکان بدمصرف قطع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، در سال گذشته صنعت برق کشور شاهد رشد قابل توجه شمار مشترکان در بخش‌های مختلف بود و بر اساس آمار و ارقام موجود تعداد شمار مشترکان به طور میانگین نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲.۵ درصدی داشت.

بر همین اساس شمار مشترکان بخش خانگی از ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار نفر با ۲.۳ درصد افزایش به ۳۲ میلیون و ۳۵۱ هزار مشترک تا پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

همچنین شمار مشترکان بخش عمومی نیز با ۳.۵ درصد افزایش به ۱ میلیون و ۹۷۷ هزار مشترک رسید.

در بخش کشاورزی نیز تعداد مشترکان این بخش در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳.۵ درصدی داشت و بر اساس گزارش‌ها ۱۸ هزار مشترک در این بخش به تعداد مشترکان برق دار افزوده شد.

در بخش صنعت بر اساس آمار و ارقام موجود ۹ هزار انشعاب برق جدید برای واحدهای صنعتی صادر شد تا شمار کل مشترکان بخش صنعت کشور به ۲۷۷ هزار واحد برسد.

برای مشترکان بخش تجاری نیز در سال گذشته ۱۵۹ هزار انشعاب برق صادر شد و شمار مشترکان این بخش با ۳ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۵ میلیون ۴۴۶ هزار مشترک رسید.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد کل مشترکان صنعت برق نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۲.۵ درصد افزایش از ۳۹ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و ۵۹۳ هزار مشترک رسید.

این گزارش حاکی است در سال ۱۴۰۲ در مجموع برای کل مشترکان ۳۳۳ میلیارد و ۱۷ میلیون کیلووات ساعت برق تأمین شد که ۵۰.۵ درصد آن در بخش‌های مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت مصرف شد.

کد خبر 6089775 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید