Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد پهلوان کاشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۰ روز گذشته از ۸۰ نفر به ۱۷۷ نفر رسیده است که ۱۴۲ نفر از این تعداد در بیمارستان های مشهد بستری هستند.

وی با بیان اینکه شمار بیماران بدحال بستری شده در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانی نیز حدود ۹۴ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های خراسان رضوی در ۱۰ روز گذشته از ۱۶ به ۳۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۴ نفر در بیمارستان های مشهد بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شمار بستری شدگان کرونایی با افزایش بیش از ۹۳ درصدی از روزانه ۴۵ نفر به ۸۷ مورد در روز رسیده است.

وی افزود: همچنین در ۱۰ روز گذشته مراجعات سرپایی مشکوک و یا افراد مبتلا به کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۹۷ درصد بیشتر شده است و در شبانه روز گذشته ۵۴۳ بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا به بیمارستان ها و مراکز منتخب کرونا مراجعه کرده اند.

دکتر پهلوان، بهترین راه برای پیشگیری از ورود به موج جدید کرونا را، رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت دز یادآور واکسن کرونا دانست و ادامه داد: تمامی سطوح بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند و عموم مردم باید در صورت بروز علایم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به اوج گیری ویروس کرونا در کشورهای همجوار و افزایش میزان مراجعان سرپایی کرونا و احتمال شروع موج جدید بیماری، اکنون بهترین زمان برای تزریق تکمیلی واکسن کرونا محسوب می شود.

این مسوول ادامه داد: برای پیشگیری از شروع موج جدید کرونا در جامعه، تکمیل واکسیناسیون و تزریق واکسن دز سوم برای گروه سنی بالای ۱۸ و نیز تزریق دز یادآور واکسن برای افرادی که ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، مورد تاکید است.

 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۹۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۲۰ تن رسیده است.

همچنین تا کنون ۷ میلیون ۶۴ هزار و ۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

۲۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۴۹۶ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۶ هزار و ۲۴ نفر دوم و ۲۷ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳۶۶ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۸۶ دُز رسیده است.

اکنون هیچ شهرستان کشور در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی نیست. ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد واکسن کووید 19 ویروس کرونا مشهد واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارستان ها روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد