Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی سرپرست فرمانداری تفرش گفت: برگزاری جشنواره توت رویدادی برای تقویت و توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد روستای خانک است.

محمدرضا رضایی جمعه ۱۷ تیرماه در جشنواره توت روستای خانک که با حضور پرشور مردم این روستا برگزار شد، اظهار کرد: کمک به اقتصاد روستایی هدف اصلی برگزاری جشنواره توت در روستای خانک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هدف‌گذاری برگزاری هفت جشنواره در شهرستان تفرش گفت: جشنواره توت، گردو، انگور، سیر، انار، بادام، باسلوق از جمله مهمترین جشنواره هایی است که همه ساله در شهرستان تفرش برگزار می شود.

او گفت: ایجاد اشتغال و  توسعه اقتصاد روستایی هدفی است که جشنواره های روستایی دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: برپایی بازارچه های عرضه مستقیم محصولات و تولیدات روستایی از برنامه های جانبی جشنواره  برای فروش مستقیم محصولات روستای خانک است که در این آیین سنتی دنبال می شود.

رضایی در ادامه، توسعه بازارچه‌های روستایی را منجر به معرفی ظرفیت ها و توانمندی های روستایی و عرضه مستقیم کالا دانست و افزود: تقویت فضای نشاط و شادابی هدف دیگری است که جشنواره با تاکید بر توسعه اقتصاد روستایی به دنبال تحقق آن است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره که با محوریت توت و فرآورده‌های جانبی آن برگزار شد، صنایع دستی و آداب و رسوم این منطقه نیز به شرکت کنندگان معرفی می شود، افزود: تداوم چنین جشنواره هایی نقش موثری در جذب توریست و رونق صنعت گردشگری در این منطقه خواهد داشت.

رضایی افزود: رونق گردشگری در حوزه کشاورزی باعث می‌شود که هم مردم روستا از لحاظ اقتصادی توانمند شوند و هم جاذبه‌های گردشگری روستا به خوبی شناخته شوند.

وی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی می تواند بیشترین میزان اشتغالزایی را در این شهرستان ایجاد کند، گفت: رونق گردشگری کشاورزی ضمن توسعه اقتصادی باعث می شود جاذبه های گردشگری روستا معرفی و شناخته شوند.

به گزارش ایسنا، برپایی بازارچه سنتی عرصه تولیدات روستایی روستای خانک، برگزاری آیین سنتی توت گردانی، اجرای موسیقی محلی و اجرای برنامه بازی و ورزش کودکان توسط گروه فرهنگی لبخند مهربانی با هنرمندی اصغر تنهایی هنرمند برگزیده کشوری و مربی بین المللی یوگای خنده از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

گفتنی است که روستای خانک که به بهشت گمشده معروف است در ۳۰ کیلومتری شهرستان تفرش در مسیر جاده ساوه – تفرش قرار دارد و از مناطق نمونه گردشگری طبیعی استان مرکزی به شمار می رود.

خانک دارای آب و هوای کوهستانی است و در منطقه ای کوهپایه ای قرار دارد. پوشش گیاهی آن پوشیده از درخت است و گیاهان دارویی فراوانی در این منطقه می رویند. همچنین این آب و هوا موجب رونق باغ ها و مزارع در روستا شده است. در زمین های پست و بلند این روستا باغات درخت گردو دیده می شود که زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده اند. از دیگر محصولات روستا می توان به بادام، توت، زردآلو، آلو سبز، سیب و گیلاس اشاره کرد، اما به طور کلی اکثر میوه ها را می توان در این منطقه پرورش داد. خانک قطب تولید توت در کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها استانی فرهنگی و هنری گردشگري جشنواره استان مرکزی روستای خانک اقتصاد روستای توسعه اقتصاد جشنواره توت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار