Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب روز جمعه (۱۷ تیرماه) در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات، به تبیین فلسفه این مراسم پرداخت و بر لزوم برائت از شرک و کفر و همزمان ایمان به خدا و رسول اکرم تاکید کرد.

وی با تاکید بر نقش ایمان در نفی کافر و کفر گفت: پیام پیامبران الهی با برائت عجین است و آیه ۲۵۶ سوره بقره «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ ۖ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ» تصریح دارد کفر و ایمان تظاهربردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواب افزود: فردی نمی‌تواند بگوید من به خدا ایمان دارم و همزمان با رژیمی که کودکان فلسطینی را می‌کشد، دست رفاقت دهد.

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: لازمه برائت از شرک و استکبار، نفی و کفر طاغوت و روی گرداندن از آن و ایمان به خدا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در کشورمان در نوبت حج قرار دارند به زائران توصیه کرد که از فرصت حضور در سرزمین عرفات و روز عرفه و در لحظاتی که ارتباط بین انسان و خدا برقرار می‌شود، حداکثر بهره را ببرند.

نواب با بیان اینکه امروز جمعه و متعلق به امام زمان(عج) است، از زائران خواست که از خدا طلب کنند این انتظار به سر آید و دل‌های شیعیان که به حضرت حجت عشق می‌ورزند با فرج امام عصر شاد شود.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه از امام امت به عنوان احیاکننده حج ابراهیمی یاد کرد و خطاب به زائران گفت: رهبر معظم انقلاب بسیار علاقه‌مند هستند که به زیارت بیت‌الله الحرام و حرم نبوی مشرف شوند اما مسئولیت‌ها مانع شده است، حتما در عرفات، مشعر و منا از امام امت و رهبر معظم انقلاب یاد کنید.

وی همچنین با گرامیداشت حضور خانواده شهدا و جانبازان در این مراسم، به حجاج بیت الله الحرام گفت در این ایام و حضور در این سرزمین و اماکن مقدس که ممکن است برای هر فردی یک بار در عمرش اتفاق بیافتد همه کسانی را که از آنان التماس دعا داشتند، یاد کنند.

امیرالحاج ایران با اشاره به اینکه از شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از روحانیون و خادمان ضیوف الرحمان به دیار باقی شتافتند، یاد مرحوم آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده اسبق ولی فقیه در امور حج و زیارت را گرامیداشت و در پایان سخنان خود از خدمات دست اندرکاران و کارگزاران حوزه حج به ویژه سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام و المسلمین سید حسین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ارائه خدمات به ضیوف الرحمان تقدیر کرد.

سرپرست حجاج ایرانی سپس پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام را قرائت کرد.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت عرفات حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب پروندهٔ خبری حج ۱۴۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت عرفات سازمان حج و زیارت عرفات حجت الاسلام حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900096

دیگر خبرها

  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد