Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری دنیا بازار عبادت و خدمت به مردم به شمار می‌رود، افزود: انسان‌های زرنگ از بازار عبادت سود می‌برند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسک حج، وحدت و معنویت را دو پایه اساسی یاد کرد و گفت: عرفه روز معنویت، دعا و عرفان به شمار می‌رود و ما نیازمند معنویت بیش از مادیات داریم و هرچه معنویت قوی‌تر باشد، آسیب پذیری مقابل شیطان، گناه و انسان‌های اغواگر کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با معنویت تاب آوری ملت برابر هجمه‌های دشمن بیشتر می‌شود، خواستار بهره گیری از فیوضات معنوی دعای عرفه و دهه پیش روی شد و گفت: همچنین فقرا را از قربانی روز عید قربان بهره مند کنیم.

آیت الله لائینی با گرامیداشت دهه ولایت و امامت گفت: اعیاد و جشن‌های غدیر را باید باشکوه برگزار کنیم زیرا عید اکبر محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه مردم و مسلمانان در طول تاریخ برای حجاب و عفاف خون داده‌اند، گفت: باید با حفظ حجاب و عفت آن جانفشانی ها و زحمات را قدردانی کنیم و هیچ برنامه و مراسمی موجب آن نمی‌شود که به عفاف و حجاب بی توجهی کنیم.

وضعیت حجاب در جامعه رضایبخش نیست

امام جمعه ساری وضعیت موجود حجاب را در جامعه راضی کننده ندانست و افزود: با عریان شدن بانوان، دل‌های جوانان مریض و بیمار می‌شود از این رو باید از مسئله حجاب به عنوان ارزش والای اسلامی مراقبت کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضائی و تاکید بر مقابله با ساختارهای فسادزا افزود: برای مبارزه با فساد ساختارها را درهم شکنیم و و با ساختارهای حقوقی و قانونی فساد مقابله کنیم و هرچه به سمت دولت الکترونیک پیش رویم، ساختارها قوی‌تر و زمینه‌های فساد کمتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: متأسفانه برخی از دهیاران به جای آنکه مواظب منابع طبیعی و ثروت ملی باشند با متجاوزان به این عرصه‌ها سازش می‌کنند و ساختارهای فساد در شهرها و روستاها شکل گرفته است و با هجمه کوه خواران، جنگل خواران و دریاخواران روبرو هستیم.

آیت الله لائینی همچنین تقدیر از خدمات راستین مسئولان را لازم دانست و گفت: در سطح ملی و بین المللی با ساختارهای فساد، فتنه، ظلم و زور مبارزه شود و امروز استکبار جهانی در منطقه و جهان، ساختار ظلم و فتنه را ایجاد کرد و به ناحق به ملت‌ها ظلم می‌کند.

وی گفت: استکبار طی ۲۰ سال اخیر در منطقه جنگ‌های نیابتی راه انداخته است و در جریان برجام سنگ اندازی زیادی کرده‌اند و با دروغ و فریب، ظلم و زور دنیا را به فتنه و فساد می کشند و باید با این ساختار فساد مقابله کنیم.

وی با تاکید براینکه محتاج آمریکا نیستیم، گفت: همکاری با سازمان شانگهای و فرصت‌ها و ظرفیت‌های همسایگان مزیت‌های خوبی برای ما ایجاد می‌کند و کشت فراسرزمینی رو به گسترش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران کشت‌های فراسرزمینی را فرصتی برای کشور دانست و گفت: ایران نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد که امتیاز مجانی به این کشور دهد و می‌توان با تکیه به فرصت‌ها، سیاست‌های تحریمی دشمن را بی اثر و خنثی کنیم.

کد خبر 5533588

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری امام جمعه ساری خطبه های نماز جمعه بوشهر کرمانشاه بیست و هفتمین سفر استانی دولت ویروس کرونا زلزله هرمزگان خراسان رضوی اردبیل سنندج آمار کرونا آلودگی هوا مشهد شیراز مجلس شورای اسلامی جهرم ساختارهای فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس بیان کرد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است. - اخبار سیاسی -

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در کلانشهرها ، گفت: ریشه‌ی بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است

روندی که درصورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یافته‌های متعدد و تجربه در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که کدام سبک زندگی و کدام الگوی مسکن و شهرسازی سازگاری بیشتری با آرامش آدمی دارد، گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد!حتی آزمایش‌های انجام شده بر روی موش‌ها نیز نشان می‌دهد که تراکم جمعیت (باوجود تأمین تمام نیازهای دیگر) به پرخاشگری، اصطکاک، افزایش مرگ و میر و نهایتا فروپاشی کامل جمعیت می‌انجامد.

نماینده کرج و فردیس در مجلس با بیان اینکه سندرم تراکم بلای جان کلانشهرها است،گفت: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است، که با وجود مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم، (افزایش 25درصدی مساحت سکونتگاهی کشور) تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

عسگری در همین راستا اضافه کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید