Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ گرشا رضایی، خواننده موسیقی پاپ کنسرتی در استان سیستان و بلوچستان برگزار کرد که در جریان برگزاری این کنسرت، یکی از مخاطبان از میان جمعیت به او گفت که پلی بک (لب‌خوانی؛ یعنی پخش موسیقی از روی سیستم و لب‌زدنِ خواننده یا اَدای نوازندگی درآوردنِ نوازندگان) اجرا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفته با واکنش گرشا رضایی همراه شد و او در میانه کنسرت خود در چند نوبت پاسخ‌هایی بیان کرد تا اتهام پلی بک بودن اجرا را از خود و نوازندگانش دور کند.

فیلم مواجهه گفتاری رضایی با این فرد، در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی به شدت دست به دست شده است  و انتشار آن موجی از اعتراض علیه رفتار گرشا رضایی که عنوان «تحقیر و تمسخر» مخاطب در توصیف آن به کار گرفته شده است، را به راه انداخته است. تا جایی که رضایی در صفحه شخصی خود با انتشار یک ویدئوی جدید سعی بر توضیح رفتارش و ابراز احترام و ارادت به مردم سیستان و بلوچستان داشت.

ببینید | توضیحات گرشا رضایی درباره اظهارات جنجالی‌اش در کنسرت زاهدان

با دنباله‌دار شدن ماجرا در فضای عمومی، شب گذشته، چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، ابوالفضل احمدزاده، معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در یک گفتگوی رادیویی اعلام کرد که علیه گرشا رضایی خواننده موسیقی پاپ، پرونده‌ی قضایی تشکیل شده است.

احمدزاده گفت: هر کس در هر استانی یا در هر شهرستانی حاضر می‌شود، به خصوص خوانندگان عزیز و محترم، باید به قواعد و سنت‌های آن منطقه آشنایی داشته باشد و اطلاعات کافی هم کسب کنند و رعایت احترام را داشته باشند. اگر لهجه‌ای هم در یک منطقه وجود دارد، باید به آن لهجه هم احترام گذاشت.

او ادامه داد: موضوع محوری و بحث اصلی ما درباره خواندن این خواننده نیست. وقتی مخاطب از او سوالی می‌کند، نباید لهجه‌ی آن شخص را مورد اهانت قرار دهد. از سوی دیگر خدشه‌دار کردن احساسات و جریحه‌دار کردن عواطف عمومی مردم در این استان و تمامی استان‌ها خط قرمز دستگاه قضایی است. نماینده ما در اجرای این خواننده حضور داشته و کاملا در جریان جزئیات ماجرا هستیم.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: وقتی این اتفاق رخ داده، خواننده‌ یعنی آقای گرشا رضایی باید از مردم شریف، مومن و مهمان‌نوازِ سیستان و بلوچستان عذرخواهی کند. اینکه ویدیویی از ایشان منتشر شود و در انتها معلوم نشود که این خواننده عذرخواهی کرده است یا خیر، اصلا درست نیست. فردی هم که مورد تحقیر این خواننده قرار گرفته، امروز در شعبه‌ی ما حاضر شدند و اظهاراتش را دریافت کردیم. این شخص نسبت به گرشا رضایی مطالبی داشت که به محتوای پرونده اضافه شد.

او تاکید کرد: در نهایت پرونده‌ای علیه گرشا رضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

احمدزاده گفت: فیلم‌های این کنسرت که پخش شد، ما همه چیز را بررسی کردیم. دیدیم که واقعیت این چیزی است که برخی از مردم اعلام می‌کنند. مردم آمده‌اند تا از کنسرت این خواننده لذت ببرند، نه اینکه این خواننده به لهجه یک قوم توهین کند یا یک فرد را مورد تمسخر قرار دهد. مردمی که به دیدن این کنسرت آمده‌اند، پول پرداخت کرده‌اند و بلیت خریده‌اند تا بیایند و از کنسرت و اجرای این خواننده و گروهش لذت ببرند. حال اگر در این اجرا، مخاطبان و مردم متضرر شوند، کدام دستگاه باید پاسخگو باشد؟

او ادامه داد: از این پس تمام خوانندگانی که به سیستان و بلوچستان می‌آیند، باید قواعد لازم را رعایت کنند. البته تا کنون چنین موردی نداشتیم. در اعطای مجوزها، حتما نهادهای متولی باید قواعد لازم الاجرا را متذکر شوند.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان، در پایان صحبت‌هایش یک راه حل به گرشا رضایی پیشنهاد داد و گفت: حالا این اتفاق افتاده است؛ بنده پیشنهاد می‌کنم که این خواننده عذرخواهیِ صریحی از مردم سیستان و بلوچستان داشته باشد. اینکه به کنایه چیزی بگوید و ویدیویی منتشر شود و در انتها مشخص نشود که عذرخواهی بوده یا خیر، اصلا قابل پذیرش نیست.

باید منتظر ماند و دید که انتهای این ماجرا که به یک پرونده‌ قضایی تبدیل شده است، به کجا خواهد انجامید.

بی‌احترامی عجیب خواننده مشهور پاپ به هوادار زاهدانی در کنسرت | توهین گرشا رضایی به زاهدانی‌ها؟ توهین خواننده پاپ در زاهدان جنجالی شد؛ واکنش تند دادستانی | به زبان، لهجه و گویش ما اهانت کرد کد خبر 689131 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا چهره‌های مشهور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم چهره های مشهور گرشا رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛امیدرضا تونی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: در فروردین ماه امسال، شش نفر از عاملین آلودگی محیط زیست شامل اشخاص حقیقی و حقوقی با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رأی محکومیت در این خصوص صادر شده است.

تونی افزود: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام در محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه، توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ادامه داد: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و استفاده‌ غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز هم در حال تحدید و هم در حال تهدید است. رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901300

دیگر خبرها

  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان