Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترور شینزوآبه/ پیام رهبری به حجاج بیت‌الله الحرام/ مواضع اخیر ظریف/ طرح عفاف و حجاب و... از موضوعات پربازدید و خبرساز (پنج شنبه و جمعه) شانزدهم و هفدهم تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، واکنش ایران در پی ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می کند، اظهار داشت: به عنوان یک کشور قربانی تروریسم که رهبران بزرگی را توسط تروریست ها از دست داده، خبر ترور شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن را از نزدیک و با نگرانی دنبال می کنیم.

همچنین سفارت ایران در ژاپن در پیامی توییتری نوشت: ترور ناجوانمردانه شینزو آبه را محکوم می کنیم.

شینزو آبه که امروز (جمعه) حین ایراد سخنرانی در شهر "نارا" در غرب این کشور مورد سوء قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به پشت و گردنش به بیمارستان منتقل شد، به دلیل شدت جراحات و خونریزی درگذشت.

پس از دو سال وقفه در برگزاری عمومی مراسم حج، حجاج ایرانی نیز امسال توفیق حضور در سرزمین وحی و انجام حج تمتع را دارند. با حضور حجاج ایرانی مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات برگزار و پیام رهبر انقلاب اسلامی قرائت می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سال ۱۳۶۸ تاکنون هرسال به مناسبت موسم حج پیام‌هایی را خطاب به امت اسلامی صادر و نکاتی پیرامون وظایف مسلمانان نسبت به حوادث و مسائل جامعه اسلامی بیان کرده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از پیامشان به حجاج بیت الله الحرام، وحدت و معنویت را دو پایه اساسی حج و دو عامل عزت و سعادت امت اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: غرب مستکبر در منطقه حساس ما و اخیراً در همه جهان روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است، البته از کید دشمن حتی یک لحظه نباید غفلت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم در آستانه عزیمت «حجت السلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست زائران ایرانی خانه خدا در یک تماس تلفنی برای وی آرزوی سلامت و هم‌چنین برای حجاج بیت الله الحرام موفقیت و قبولی اعمال مسئلت کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگو ابراز امیدواری کرد با حضور ایشان در مراسم حج، برنامه های پیش بینی شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری برای برگزاری شایسته حج برای حجاج ایرانی بیت الله الحرام به خوبی به پیش رفته و حجاج کشورمان به سلامت به کشور بازگردند.

مواضع اخیر محمد جواد ظریف درباره ترور شهید فخری‌زاده در مصاحبه با روزنامه صبح‌نو انتقاداتی را در پی داشت که ظریف در واکنش به این انتقادات با بازنشر پست سال ۹۲ در صفحه اینستاگرامش نوشت: «تیرها هنوز ادامه دارد، تحمل ما نیز…»

ظریف در این مصاحبه گفته بود که این شهید در موضوع حفاظت فیزیکی از خود، «بی‌مبالاتی» داشته است.

این سخنان وی با واکنش برخی رسانه و چهره‌ها از جمله فرزند شهید فخری زاده مواجه شد و حامد فخری‌زاده در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه سابق، نوشت: «جناب آقای ظریف! ایکاش من هم می‌توانستم مثل شما تقوا را زیر پا بگذارم و بدون توجه به مصالح کشور و مسائل امنیت ملی، بگویم آنچه را نباید گفت.»

صدور کیفرخواست فائزه هاشمی، آزادی ۵ محکوم به قصاص، دستگیری دو نفر در رابطه با کنکور در تهران، واکنش دادستانی زاهدان به هتاکی گرشا رضایی در کنسرتش هم از جمله مهمترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ گذشته بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و گزارش کامل ایسنا دراین باره را می توانید در این لینک بخوانید.

اظهارات سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران درباره بی حجابی هم از خبرهای پربازدید بود.

خطیب نماز جمعه تهران در بخشی از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه اصرار بر حکم الهی حجاب به منزله نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست، افزود: عده‌ای می گویند چرا به چهار تار موی زن که بیرون است گیر می دهید اما به دزدی ها و اختلاس‌ها گیر نمی دهید. بنده و سایر خطبای جمعه از جمله کسانی هستیم که همواره بر برخورد با دزدان و مفسدان اقتصادی تاکید داشتیم و قوه قضاییه نیز ورود خوبی به این عر صه داشته است اما بزرگ شدن گناهی به معنای تحقیر گناه دیگر نیست، قطعا دزدی کردن و اختلاس گناه است اما بی حجابی هم گناه است، اتفاقا بسیاری از بی حجابها، زنها و بچه های همان دزدها هستند.

خاتمی همچنین خاطرنشان کرد: حجاب قانون است و قانون را اجبار نامیدن مغلطه به شمار می رود، در همه جای دنیا به قانون احترام می‌گذارند. با پسوند اجبار نباید حجاب را خراب کرد، نفس واژه حجاب اجباری غلط و برای تخریب حجاب است.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران هم در نامه ای سرگشاده به سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شیوه اجرای طرح عفاف و حجاب رسیدگی به مواردی که حقی از زنان تضییع شده هرچند محدود و معدود را خواستار شد.

گفت‌وگوی اختصاصی ایسنا با علی اکبر ولایتی هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

ولایتی سیاستمدار سرشناس کشورمان که سابقه ۱۶ سال مسئولیت در مقام وزیر امور خارجه را در کارنامه فعالیت‌هایش دارد، این روزها در کسوت مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و دبیر کلی مجمع جهانی بیداری اسلامی در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی حضور دارد.

خبر مربوط به سفر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان به عمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور که صبح پنج شنبه (شانزدهم تیر ماه) انجام شد نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برگزیده ها محمدجواد ظريف بی حجابی سيداحمد خاتمي عفاف و حجاب بیت الله الحرام ترور شینزو امور خارجه قرار گرفت نماز جمعه شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز شاهد فراگیر شدن گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر دنیا هستیم، گفت: رهبر انقلاب حدود یک دهه قبل برای جوانان غربی نامه نوشتند و از آنها خواستند شناخت خود را نسبت به استکبار بالا ببرند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه رشت، از مسؤولان سه قوه خواست در کنار توجه به تولید و رشد اقتصادی، از رشد قیمت کالاها جلوگیری کنند و افزود: جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و بهترین شرایط برای توسعه و پیشرفت فراهم شده است.

وی با اشاره به دغدغه مردم نسبت به بی‌ثباتی بازار، اظهار کرد: برخی کوتاهی‌ها در عرصه‌ واردات، صادرات، تولید، صنعت و ... موجب برخی بی‌ثباتی‌ها می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی مدیران ناکارآمد اجازه نمی دهند اقدامات مثبت دولت کام مردم را شیرین کند، گفت: از دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی انتظار داریم با تخلفات در بخش‌های اقتصادی مقابله کنند.

وی با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت سالروز خروج آمریکا از برجام است، تاکید کرد: آمریکا خود را ابرقدرت می‌داند و به‌دنبال سلطه بر جهان است، اما ایران نشان داد که تکیه کردن به آمریکا خسارت می‌آورد.

فلاحتی با اشاره به جنایت‌های آمریکا در حق ملت‌ها، گفت: همه ملت‌ها از سیاست‌های آمریکا و اروپا آسیب دیده‌اند و خیری از آنها به دیگر کشورها نرسیده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد فراگیر شدن گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر دنیا هستیم، بیان کرد: رهبر انقلاب حدود یک دهه قبل برای جوانان غربی نامه نوشتند و از آنها خواستند شناخت خود را نسبت به استکبار بالا ببرند و امروز شاهد این آگاهی هستیم.

امام جمعه رشت مخاطبان نامه رهبر انقلاب را جوانان بویژه دانشجویان دانست و ادامه داد: رهبری مخاطب‌شناس و روان‌شناس و جامعه‌شناس هستند و این پیام عقلانی را به مخاطبان آمریکایی و اروپایی رساندند، یعنی باید واقعیت‌های غرب را دید و درباره جنایت‌های انجام‌شده داوری کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی، تاکید کرد: امروز جوانان دنیا این واقعیت‌ها را درک کرده‌اند و تصویر درستی از اسلام و ایران و پیام انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته همواره اهمیت حمایت از آرمان فلسطین و پشتیبانی آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی را گوشزد کرده است، افزود: امروز حقانیت جمهوری اسلامی ایران ثابت شده است و شاهد افول رژیم صهیونیستی هستیم.

فلاحتی بیداری جهانی درباره فلسطین را به برکت انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: استکبار همواره از بیداری ملت‌ها وحشت دارد، زیرا موجودیت خود را در خطر می‌بیند، در طول هفت ماه گذشته، بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه قتل عام شدند، آمریکا و اسرائیل پشت این جنایت بودند، اما بیداری جهانی موجب شده است که انسان‌های آزادیخواه به بیان واقعیت‌ها بپردازند و پیام اسلام و انقلاب را درک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد