Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه شهر خورموج با تبریک عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت اظهار داشت: عید قربان عید بندگی خدا، غلبه بر هواهای نفسانی، بریدن از تعلقات مادی و قربانی کردن جان و مال در مقابل خداوند تعالی است.

امام جمعه دشتی افزود: عید سعید غدیر خم طبق روایات عیدالله اکبر و بزرگترین عید مسلمانان است لذا لازم دستگاه‌های اداری، شهرداری‌ها، اصناف و مردم با نصب پرچم و تزئین اماکن خود در این جشن بزرگ شرکت کنند تا پیام غدیر به تمام عالم رسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز قیام مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ در مقابله با کشف حجاب رضاخان و روز عفاف و حجاب گفت: رعایت عفاف و حجاب و توجه به ارزش‌های اخلاقی از مطالبات مردمی در جامعه اسلامی است. و اکثر مردم در جامعه اسلامی خواستار توجه ویژه به رعایت عفاف و حجاب و ارزش‌های اخلاقی هستند

وی تصریح کرد: حجاب یکی از عوامل مهم انس و محبت بین اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده و پایین آمدن آمار طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: بی حجابی منجر به بی عفتی می‌شود و سلامت روانی جامعه را برهم می‌زند.بی حجابی یک مسئله شخصی نیست بلکه تضییع حقوق عمومی است و شرعا و قانونا ممنوع است.

وی گفت: رضاخان برای کشف حجاب همه نهادها، سازمان‌ها و حتی برخی مردم را هم برای کار ضد فرهنگی به کار گرفت و از ورود افراد محجبه و باحجاب به اماکن عمومی و ادارات جلوگیری و در خیابان علنی با افراد محجبه برخورد می‌کرد امروز برای ترویج حجاب هم لازم است همه ابزارها را بسیج کنیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست تصریح کرد: رعایت دقیق قانون طرح حجاب و عفاف، ترویج ازدواج آسان جوان‌ها، کنترل تولیدکنندگان و فروشندگان البسه حجاب، مراقبت و کنترل از سینما، تلویزیون و سلبریتی ها و معرفی و تشویق الگوهای موفق باحجاب در جامعه از مواردی است که انجام آن برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه لازم به نظر می‌رسد.

دشتی دیار عفت و حجاب است

امام جمعه دشتی بیان کرد: دشتی دیار عفت و حجاب است از گذشته دور تا امروز همایش‌هایی دیار الگو دین و دینداری بوده و زنان و مردانش الگوی عفت و حیا و پاکدامنی بوده و امروز بر عهده همه ماست که در این دیار عزیز اجازه ظهور و بروز بی بندو باری را به کسی ندهیم و مراقبت کنیم تا دشتی عزیز همچنان دیار عفت و حجاب و دیار غیرت و حیا و دیار دین و دینداری بماند و ان شاءالله خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه آزاد سازی منابع ارزی بلوکه شده نشان از دیپلماسی فعال و عالمانه دولت انقلابی است افزود: دولت انقلابی بحمدلله اقدامات و دستاوردهای موفقی داشته و افزایش ۱۲.۵ درصدی صادرات نفت و گاز و رشد ۴۰ درصدی در صادرات غیرنفتی نشان می‌دهد دولت در عرصه اقتصادی در حال انجام اقدامات مهم و رو به جلویی است که در زیر ساخت کشور تأثیر بسیاری دارد.

وی گفت: آزاد سازی منابع ارزی بلوکه شده ما از عراق، انگلیس و به زودی از کره جنوبی، نشان از دیپلماسی فعال و عالمانه دولت انقلابی است که بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: با توجه به کمبود برق و کم آبی، مردم و ادارات به رعایت الگو مصرف ملزم باشند؛ باید این مساله را جدی بگیریم تا شاهد قطعی مکرر برق کشاورزی کم آبی نباشیم.

وی گفت: در این زمینه مساجد و اماکن مذهبی باید الگویی برای سایر اماکن باشند لذا تقاضا می‌کنم در مساجد و اماکن مذهبی بهتر و بیشتر از سایر اماکن الگوی مصرف برق رعایت شود و چراغ‌ها و وسایل سرمایشی خود را مدیریت کنند، و زمانی که از این اماکن استفاده نمی‌شود مصرف برق و آب را به حداقل برسانند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: باید به مناطق مبتلا به کم آبی توجه بیشتری شود و شهر بادوله همچنان دچار کم آبی است و علیرغم همه تلاش‌های اداره آب اما مردم شریف بادوله و روستاهای مجاور همچنان گله مند هستند.

وی گفت: تقاضا می‌کنم عزیزان اداره آب تمام همت خود را به کار گیرند تا قدری از مشکلات کم آبی مردم آن منطقه کاسته شود.

در اعمال خاموشی‌ها هم تجدید نظر شود

امام جمعه دشتی ادامه داد: باید در اعمال خاموشی‌ها هم تجدید نظری صورت گیرد و جلوی برخی مشکلات گرفته شود، به عنوان مثال کارگری که در کنار باغ و مزرعه خود با خانواده سکونت دارند نباید بخاطر قطع برق کشاورزی ۴ ساعت در روز برقش قطع شود باید مدیریت شود.

وی گفت: افزایش بی رویه قیمت زمین، مسکن و اجاره خانه در شهر خورموج برای مردم را دچار مشکلات و گرفتاری کرده است که برای حل این موضوع همگان اعم از مردم و مسئولان باید دغدغه مند باشند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: علیرغم اینکه تعدادی از صاحب خانه‌ها قیمت اجاره‌ها را به شدت افزایش داده‌اند اما صاحب خانه‌هایی هم هستند که در این شرایط سخت اقتصادی انصاف را مبنا قرار داده‌اند و مراعات حال همشهریان خود می‌کنند و این جای تحسین و تقدیر دارد.

وی گفت: همکاری صاحب خانه با مستأجر و کمک به او از مصادیق ایثار و گره گشایی در کار مردم است که بنا بر روایات اجر و پاداش الهی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: در شرایط سخت معیشتی مردم نسبت به یکدیگر رحم و مروت داشته باشند تا شامل رحم خداوند واقع شوند.

حجت الاسلام زاهد دوست خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتی نیز نسبت به ساماندهی مسکن و قیمت اجاره بها توجه ویژه شود و از گرانی و افزایش اجاره بها جلوگیری شود و صاحب خانه‌ها رعایت حال مستأجران را داشته باشند.

وی گفت: مصوبه دولت در زمینه تعیین حداکثر افزایش اجاره بها در هرسال تا سقف ۲۰ درصد در شهرهایی مانند شهر خورموج است باید نظارت شود و اجازه بی انصافی و سو استفاده داده نشود.

کد خبر 5533629

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دشتی خطبه های نماز جمعه بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا زلزله هرمزگان خراسان رضوی اردبیل سنندج آلودگی هوا مشهد آمار کرونا شیراز مجلس شورای اسلامی گرد و غبار امام جمعه دشتی عفاف و حجاب صاحب خانه اجاره بها کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست

زمان اوج نقل و انتقالات مردم در حوزه مسکن در حال فرا رسیدن است، از همین رو بازار عقد قرارداد اجاره نیز قطعا داغ خواهد شد اما امسال تفاوتی اساسی با سال‌های قبل دارد و دیگر برخی نمی‌توانند با انحصارشان جیب مالک و مستاجر را خالی کنند. با رونمایی از سامانه خودنویس، امسال مستاجران به جای مجبور شدن به استفاده از بنگاه های املاک یا واسطه گران، اکنون می توانند عقد قرارداد اجاره ملک را مستقیماً با احراز هویت مستاجر و مالک از طریق پلت فرم خودنویس به سرانجام برسانند.

معرفی سامانه خودنویس این پتانسیل را دارد که با افزایش تعداد معاملات اجاره مسکن و کاهش نفوذ واسطه ها، بر بازار اجاره بها تأثیر چشمگیری داشته باشد. این سیستم با ارائه روشی مقرون به صرفه تر و کارآمدتر برای اجاره ملک، افراد بیشتری را تشویق می کند تا وارد بازار اجاره شوند و مکانی برای زندگی پیدا کنند. علاوه بر این، سامانه خودنویس این پتانسیل را دارد که با کنترل بیشتر بر روند اجاره، زمین بازی را برای مستاجرین یکسان کند. مستاجرین به جای اتکا به کارگزاران املاک و واسطه گران برای یافتن ملک، اکنون می توانند امور را به دست خود بگیرند و قرارداد اجاره را نیز به صورت رایگان ثبت کنند.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس درمورد سامانه خودنویس، گفت: با سامانه خودنویس دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان و ‌دفاتر نیست. اگر طرفین به قرارداد نهایی دست یابند؛ با احراز هویت به ثبت قرارداد خواهد خواهند پرداخت و دیگر نیازی به واسطه‌گران برای عقد قرارداد اجاره نیست و به همین ترتیب مراجعه به دفاتر اسناد به حداقل می رسد.

وی اظهار کرد: قیمت سازی که دفاتر ‌و مشاورین املاک، سایت هاو آگهی ها انجام می دهند با این سامانه از بین می رود.  قیمتی که از این طریق  بیرون‌می آید حالت روانی مثبتی برای طرفین ایجاد می کنند چون احتمال دارد  مالکی خودش راضی باشد که با قیمت کمتری ملکش را اجاره بدهد ولی وقتی که ملک را در مشاورین املاک‌ اگهی می کند آنها قیمت بالا پیشنهاد می دهند و مالک هم می پذیرد.

وی بیان کرد: چون در این سامانه همه چیز ثبت می شود در داداگاه اثبات همه موارد راحت است زمان و اطلاعات است و آن طرفی که مقصر است نمی تواند ادعای دیگری کند.

وی خاطر نشان کرد:  ما تکمیل تر این سامانه را در قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره آوردیم. 

شاکری خاطر نشان کرد: باید این سامانه به تمام معاملات مسکن توسعه یابد و حتی برای خرید و فروش باشد. ابراز هویت متعاملین و  رضایت و سوابق متعاملین را باید بیاوریم و قدرتمندش کنیم.

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران