Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:17:41 GMT

ائمه جمعه استان اردبیل در نماز جمعه چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۹۴۶۲

ائمه جمعه استان اردبیل در نماز جمعه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماز جمعه این هفته (17 تیر ماه ۱۴۰۱) در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

حجاب بنیان خانواده را تحکیم می بخشد

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفرزاده امام جمعه اصلاندوز در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت عید سعید قربان، این عید را جزو یکی از مهم ترین اعیاد مسلمانان دانست و اظهارکرد: عید قربان موسم وحدت بخش مسلمانان و موعد اطاعت و طلب آمرزش از خداوند تبارک و تعالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عید قربان را فرصت مغتنمی بر شمرد که می توان به فقرا و ضعفا رسیدگی کرد و افزود: غلبه بر هواهای نفسانی و قربانی کردن مال در راه جلب رضایت خداوند جلوه‌هایی از تقوا هستندو این سنت حسنه باید همیشه زنده بماند‌.

جعفرزاده گفت: حجاب بنیان خانواده را تحکیم می بخشد بی حجابی در وهله اول ضربه بزرگ نسبت به خود بانوان است. در ترویج حجاب بایستی نگاه ویژه ای به رویکردها و اراده های مردمی داشته باشیم چرا که برخورد های صرفاً  قهری ممکن تبعاتی مانند لجاجت را در پی داشته باشد جوانان ما ضمیر روشنی دارند و تبیین مبانی ناب و غنی اسلامی برای جوانان قطعاً آثار مبارکی در این حوزه خواهد داشت.

 

حفاظت از ارزش های انقلابی و ملت در گرو تقویت امنیت ملی است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه تقوا عامل توسعه، پیشرفت، اقتدار و امنیت جامعه اسلامی است اظهارکرد: کارگزاران در نظام اسلامی موظف به رعایت تقوا هستند، مردم با اختیار خود درایام کرونا از ماسک استفاده کردن تا از علاوه بر احتمال بیمار شدن  خود از بیماری دیگران نیز پیشگیری کنند، حجاب هم همینگونه است و فردی که حجاب را رعایت می‌کند نه تنها از خود مراقبت می کند بلکه از دیگران نیز مراقبت و صیانت می کند چراکه بی حجابی باعث ایجاد فساد در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به واقعه کشف حجاب در حکومت پهلوی اشاره کرد وافزود: در آن ایام منحوس خسارت‌های عظیمی بر جامعه وارد شد بطوریکه در واقعه مسجد گوهرشاد خیل عظیمی از مومنین به شهادت رسیدند، تاریخ این ماجرا را فراموش نخواهدکرد.

امام جمعه شهرستان نیر به گشت‌های عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: با وجود راه اندازی گشت‌های عفاف و حجاب در سراسرکشور، قطعا کلاس‌های آموزشی، مراکز مشاوره، نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، همایش‌های تبیین متعدد در جامعه مفید و مثمر ثمر است.

نعمتی سقوط کابینه رژیم صهیونیستی را یادآور شد وگفت: موجودیت جعلی رژیم صهیونیستی زوال خود را سریع‌تر آنچه متصور است نشان می‌دهد چراکه صهیونیست‌ها امروز با بحران موجودیت خود مواجهه هستند و این بحران برای آمریکا نیز مشهود است.
امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به امنیت ایران اسلامی در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: حفاظت از ارزش‌های انقلابی و ملت در گرو تقویت امنیت ملی که وظیفه مشترک مردم و حاکمیت است و در این راه همه مردم در فضای حقیقی و مجازی باید مجاهدت کنند.

تقویت امنیت روانی وظیفه مشترک مردم و حاکمیت است

حجت الاسلام حسن صفری امام جمعه شهر لاهرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهارکرد: بزرگترین هدف دشمن ضربه زدن به امنیت ملی و روانی جامعه ماست.

امام جمعه لاهرود افزود: دولت و حاکمیت و مردم و مسوولان در برابر این مقوله باید حساس باشند و امنیت روانی را تقویت کنند که وظیفه مشترک مردم و حاکمیت است.

حجت الاسلام صفری با اشاره به روز حجاب و عفاف افزود: جهاد عفاف و حجاب بیشتر از هر زمان دیگری برای بانوان مسلمان ضروری است و بانوان باید وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه الهی شوند و جهاد عفاف و حجاب نمایند.

 

حجاب بنیان خانواده را تحکیم می بخشد

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفرزاده امام جمعه اصلاندوز در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت عید سعید قربان، این عید را جزو یکی از مهم ترین اعیاد مسلمانان دانست و اظهارکرد: عید قربان موسم وحدت بخش مسلمانان و موعد اطاعت و طلب آمرزش از خداوند تبارک و تعالی است.

وی عید قربان را فرصت مغتنمی بر شمرد و افزود: غلبه بر هواهای نفسانی و قربانی کردن مال در راه جلب رضایت خداوند جلوه‌هایی از تقوا هستند و این سنت حسنه باید همیشه زنده بماند‌.

امام جمعه اصلاندوز گفت: در اینکه فلسفه حجاب چیست و در راستای الزام رعایت حجاب از منظر اسلام صحبت های فراوانی شده است اما اینکه این روزها دشمنان سعی می‌کنند با ابزارهای تبلیغاتی خود جامعه را به سمت بد حجابی گرایش بدهند نشان از عمق اثر مبانی فکری اسلام دارد.

وی گفت: حجاب بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد بی حجابی در وهله اول ضربه بزرگ نسبت به خود بانوان است، در ترویج حجاب بایستی نگاه ویژه‌ای به رویکردها و اراده‌های مردمی داشته باشیم چرا که برخوردهای صرفاً قهری ممکن است تبعاتی مانند لجاجت را در پی داشته باشد جوانان ما ضمیر روشنی دارند و تبیین مبانی ناب و غنی اسلامی برای جوانان قطعاً آثار مبارکی در این حوزه خواهد داشت.

 

غفلت موجب تکرار صفین ها نشود 

حجت الاسلام کریم اسدی خطیب نمازجمعه خلخال در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به شرارت‌های دشمنان و مناسبت کودتای نوژه اظهارکرد: توجه شود با تبلیغات واهی دشمنان و جنگ روانی به راه افتاده دشمنان تاریخ صفین تکرار نشود و دقت کنیم با فتنه و نفوذ جا پایی برای دشمنان باز نشود.

امام جمعه خلخال یکی از اصلی ترین نیاز جوانان در روستاها را زمین و اشتغال بیان کرد وافزود: کمبود زمین یکی از اصلی‌ترین مشکلات است و افزایش محدوده روستاها وبخش‌ها می‌تواند عمران و آبادانی و زندگی را دوباره به روستاها برگرداند.

وی به مشکلات سدهای معیشتی خلخال اشاره کردوگفت: قولی که برای ساخت 4سد درسال 1401داده شده بود هنوز از سوی مسوولین استان عملی نشده است.

 

تکریم وحفظ شخصیت زن یکی از اثار حجاب می باشد

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین‌شهر ضمن تبریک اعیاد غدیرخم وعید سعید قربان، فرا رسیدن دهه امامت و ولایت را تبریک گفته وبه مساله اساسی حج و حجاب پرداختند.

وی تاکید کرد تکریم وحفظ شخصیت زن یکی از آثار حجاب می‌باشد ونباید واجبات دینی زیر پا گذاشته شود این حق مردم  وامرپروردگار عالم هست نبایدکارهایمان خلاف شرع مقدس باشد حق اجتماعی باید در جامعه حفظ گردد.

حجت الاسلام باوقار از تاخیر در معرفی بخشدارمرکزی توسط مسوولین دولتی بشدت گلایمند شده وتاکیدکرد: مردم در روستاها با کم آبی ودیگر مشکلات دست وپنجه نرم می‌کنند دراین موقعیت نبود بخشدار مرکزی بر مشکلات اهالی افزوده است.

 

شورای آب و خاک در استان تشکیل شود

حجت الاسلام والمسلمین جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خواستار تشکیل شورای آب و خاک در استان شد واظهارکرد: حل درمان اساسی مشکلات کشاروزی به ویژه درمان اساسی حوزه آب مغان که در آینده نزدیک امکان تبدیل شدن به بحران را دارد، اعتبارات ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور برای منطقه ای مغان را تنها راه حل برون رفت از مشکلات حوزه آب مغان است.

وی گفت: برداشت آب در حوزه رود ارس با راندمان یک تن برای هکتار هیچگونه در مقابل ظرفیت خاک مغان توجیح ندارد.

عزیزی ضمن تبریک عید قربان خواستار حضور پرشور و مشارکت قوی مردم در این مشائر دینی شدند و از زحمات کمیته امداد و سپاه معظم و خیرین و کشت و صنعت پارس در مشارکت قربانی عید قربان تشکر نمودند.

امام جمعه بیله سوار ضمن گرامی داشت هفته حجاب و عفاف گفت: تشکیل سازمان حجاب و عفاف و ایجاد ساختار برنامه و راهبرد برای این فرهنگ عظیم است، تا نگاه به فرهنگ حجاب و عفاف سیستمی و با برنامه نباشد دشمن در تقابل حجاب  و عفاف برنده خواهد شد.

انتهای پیام/3727/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل ائمه جمعه اردبیل عید قربان خطبه های این هفته نماز جمعه امام جمعه شهرستان حجت الاسلام حجاب و عفاف عفاف و حجاب عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طی آئینی و با حضور حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان، ابوالفضل فرجی مدیر آموزش و پرورش و بابک اشرافی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان در این شهرستان تجلیل شد.   در این آئین حجت الاسلام کوهی امام جمعه شهرستان با اهدای شاخه گل و هدایایی از مقام شامخ معلمی و تلاش معلمان آموزشگاه دخترانه رضوان تکاب تجلیل نمود.   حجت الاسلام کوهی تلاش و ایثار معلمان را جهاد در سنگر تعلیم و تربیت عنوان نموده و گفت: ثمره زحمات و تلاش‌های شما معلمان دانش آموزان برتر و آینده ساز کشور است.   وی گفت: نتیجه زحمات شما با حضور تربیت یافتگان مکتب معلمی در جای جای میهن اسلامی و در عرصه‌های مختلف علمی و جهادی نمود عینی دارد.

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی