Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرکرد گفت: بسیاری از دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف در کشور هستند که باید نقش خود را ایفا کنند و کار فرهنگی عمیقی انجام دهند، نباید گذاشت این گوهر قرآنی و وحیانی کمرنگ شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز  جمعه شهرکرد، اظهار داشت: نماز کسی که گناه کند به درد او نمی‌خورد و باید بداند نمازی که می‌خواند به دلیل وجود گناه، مورد قبول خداوند متعال نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که چشم، زبان و گوش او رها است نمی‌تواند نماز بازدارنده بخواند چرا که گناه بر او چیره شده است.

وی افزود: باید هرچه می‌توان خود و خانواده خود را از گناه دور کرد، کم فروشی‌ها، اجحاف، تهمت‌ها و ناروایی‌ها، زیرسوال بردن شخصیت دیگران، وارد آوردن آسیب‌های اجتماعی و دیگر گناهان، دل‌ را تیره می‌کند و اجازه بندگی خوب خداوند را نمی‌دهد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز عرفه خاطرنشان کرد: انسان برای عارف شدن آفریده شده است، انسان به این دنیا آمده تا خالق و ولی نعمت خود را بشناسد و بداند گرداننده امور کیست اما آدم‌ها طغیان می‌کنند. در واقع روز عرفه روز توجه به حقیقت است و باید دعای عرفه را در این روز خواند و به محتوا توجه شود تا شناختمان قوت و قدرت یابد.

وی تصریح کرد: همانطور که حضرت ابراهیم، فرزند خود را با عشق در راه پروردگار می‌خواست قربانی کند باید انسان نیز مهیای کامل برای قربانی شدن در راه پروردگار باشد، باید به پروردگار گفت آنچه که دادی در راه تو قربانی می‌کنم که این‌ها باید در درونمان نهادینه شود‌.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسئله تربیت برای کودک و نوجوان اصل مهم است و فرزندان ما آینده سازان این کشور و انقلاب هستند که باید تربیت آنها را اصل قرار داد، باید جان و فکر فرزندانمان را در نظر گرفت و اینها را به دست دشمن نداد.

نکونام افزود: خانه باید کانون تربیت، نماز، بندگی، دعا و ... باشد و برای مدرسه، جامعه و همه اصل تربیت باشد و نگذاریم دشمنان فکر و ذهن نسل‌های ما را به دست بگیرند و به سمت امیال شیطانی خود برند.

وی گفت: چه بسیار خون‌ها که برای عفاف و حجاب ریخته شده است،  گوهر حجاب و عفت، گوهر دینی، قرآنی و وحی است که نباید کمرنگ شود. برخی غافل هستند که کمال انسان به عفاف و حجاب مرتبط است و رشد و تعالی انسان در گرو عفت است. چادر موجب سلامت، کمال و زینت است و به زنان شخصیت و هویت عطا می‌کند.

امام جمعه قزوین: نقشه دشمنان نظام به‌هم‌زدن امنیت روانی جامعه استامام جمعه یاسوج: مسئولان بر بازار پوشاک استان نظارت دقیق‌تری داشته باشندامام جمعه رشت: ثبات مدیریت در حوزه‌های اجرایی استان گیلان جدی گرفته شود

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف در کشور هستند که باید نقش خود را ایفا کنند و کار فرهنگی عمیقی انجام دهند، نباید گذاشت این گوهر قرآنی و وحیانی کمرنگ شود و جامعه از این طریق آسیب ببیند.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عفاف و حجاب عفاف و حجاب جمعه شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جمع مدیران قضایی استان اظهار داشت: بی‌تردید کار در دستگاه قضایی بسیار دشوار و پرمخاطره بوده و دستگاه قضایی تابلو و نماد اعتماد و اطمینان مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود چون زمینه خدمت و عمل صالح در آن بسیار فراهم است.

وی افزود: علاوه بر آن کارکنان دستگاه قضائی با احقاق حق و تکریم مراجعان، نقش مهمی در جذب سرمایه‌های اجتماعی برای این نظام مقدس بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به شعار سال تصریح کرد: باید برای جهش تولید، به رفع موانع تولید پرداخت که خوشبختانه دستگاه قضائی در رفع بسیاری از این موانع نقش تأثیرگذاری داشته است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: قضات نباید این موضوع مهم را در محاکم، سهل و آسان بگیرند بلکه بر اساس قوانین و مقررات باید به این موضوع ورود و برخورد قاطعانه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟