Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرکینز مدیرعامل شرکت تولید کننده لنز هوشمند از آزمایش این لنز ها برای نمایش واقعیت افزوده روی چشم خبر داد. لنز‌های هوشمندی تولید خواهد شد که جایگزین هدست‌های حجیم AR می‌شود تا نمایشگر‌های واقعیت افزوده را دقیقاً روی قرنیه چشم افراد قرار دهد. هفته گذشته، درو پرکینز، مدیرعامل Mojo Vision، داوطلب شد تا اولین نمونه طراحی شرکتش را آزمایش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این لنز‌ها قابل حمل هستند و تا زمانی که دانشمندان نتوانند یک صفحه نمایش AR را مستقیماً به قشر بینایی شما وارد کنند، نمی‌توان از این لنز‌ها استفاده کرد. Mojo Vision کوچکترین و قابل حمل‌ترین وسیله هوشمند چشم بوده که مانند لنز تماسی است. پرکینز از سال ۲۰۱۵ روی طراحی لنز‌های تماسی هوشمند کار می‌کند، و آخرین نمونه آن لنز Mojo است که در مدت طولانی روی چشم ثابت می‌ماند.

لنز‌های تماسی هوشمند، کوچکترین و بالاترین تراکم صفحه نمایش در جهان را دارند. لنز‌ها یک صفحه نمایش سبز رنگ با قطر کمتر از ۰.۵ میلی متر، ۱۴ هزار پیکسل در هر اینچ داشته که دارای یک پردازنده، یک رادیو ۵ گیگاهرتزی با قابلیت ارتباط با تأخیر بسیار کم، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج کافی برای ردیابی حرکات چشم است و به افراد این امکان را می‌دهد که با دقت بسیار بالا و حرکت چشم ها، تصویر ثابت بماند.

لنز در حالی پوشیده می‌شود که بخش عمده‌ای از لوازم الکترونیکی آن در کنار بینی قرار گرفته باشد که این عمل لبه‌های بیرونی دید محیطی شما را حفظ می‌کند. بر اساس گزارش‌ها این دستگاه دارای یک میکرو باتری پزشکی بوده که در حلقه بیرونی خود تعبیه شده و به اندازه کافی بزرگ است تا در نسخه نهایی محصول، در تمام طول روز بتوان از آن استفاده کرد. Mojo Vision یک رابط کاربری هندزفری طراحی کرده است که با حرکات چشم شما کنترل می‌شود.

تجهیزات این لنز هوشمند و فوق العاده نازک به قدری جمع و جور نگه داشته می‌شوند که می‌توانید آن را روی کره چشم خود بچسبانید و همچنان به راحتی خود را تکان دهید. این کاری است که پرکینز در ۲۳ ژوئن در آزمایشگاه موجو در ساراتوگا، کالیفرنیا انجام داد و اولین کسی بود که از این لنز تماسی هوشمند AR با ویژگی‌های کامل استفاده کرد.

آزمایش لنز‌های هوشمند برای نمایش واقعیت افزوده روی چشم

این شرکت به طیف وسیعی از افراد دیگر را توصیه خواهد کرد که لنز را آزمایش کنند و بازخورد خود را ارائه دهند. پرکینز می‌گوید: امیدواریم که این لنز، زندگی افراد دارای اختلال بینایی را با بهبود توانایی آن‌ها در انجام کار‌های روزمره که بسیاری از ما بدیهی می‌دانیم، تغییر دهد. این لنز، ابزاری است که می‌تواند به عنوان یک دستیار به افراد کمک کند. این شرکت هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی این محصول را عرضه می‌کند، اما بر اساس صحبت‌های معاون ارشد محصول و بازاریابی Mojo تخمین زده می‌شود که قیمت این لنز تماسی در سطح قیمت یک گوشی هوشمند رده بالا باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نمایش واقعیت واقعیت مجازی واقعیت اقتصاد واقعیت افزوده واقعیت مجازی صنعت خودرو واقعیت افزوده روی چشم لنز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| از آرزو تا واقعیت؛کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در چایخانه امام رضا(ع)

فیلم| از آرزو تا واقعیت؛کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در چایخانه امام رضا(ع)

دیگر خبرها

  • فیلم| از آرزو تا واقعیت؛کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در چایخانه امام رضا(ع)
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • بازیگر «زخم کاری» در واقعیت/ عکس
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است