Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی با انتقاد از عدم ساماندهی لباس و پوشش گفت: باید ساعت ها در شهر تلاش کنید تا لباس مناسب پیدا شود، که در این راستا صنف و مسئولان باید بر شکل لباس نظارت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: خداوند متعال  در سوره کهف آیه ۵ به بعد انسان ها را نصیحت کرده است، خداوند متعال خطاب به پیامبر فرمود: ای پیامبر انسان هایی که عالم اخرت را انکار می کنند برای آنها مثال بزن که خداوند بارانی بر زمین نازل می کند که انواع شکوفه ها، میوه ها و رنگ های‌ متفاوت رشد می کند، اما پاییز و زمستان شروع می شود و همه رنگ ها و سبزی ها از بین می رود بنابراین همه عالم پایان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حسینی با بیان اینکه بعد از مرگ باید پاسخگوی اعمال خود  باشیم گفت: بنابراین باید مراقب اعمال خود باشیم؛ نازل شدن ۱۲۴ هزار پیغمبر و کتاب های اسمانی همه برای هدایت  انسان ها بود، پیامبران با صداقت در گفتار و رفتار و عمل سعی بر رشد و هدایت انسان ها داشتند بنابراین انسان های خردمند و عاقل فرامین انبیاء و ائمه را پیروی می کنند.   وی افزود: در آیات الهی از ثروت و مادیات به عنوان زینت دنیا نام برده شده است اما باقی نیست اما باقیات صالحات همچون، ذکر ، نماز، یاد اهل بیت علیهم السلام  و کارهای نیک، حجاب،باقیات صالحات است و ثواب آن برای اهل ذکر نوشته می شود.   وی به ارزش حجاب و عفاف پرداخت و ادامه داد: پیامبر اسلام فرمود " در جهنم زن هایی را دیدم که از موهای خود آویزان هستند زیرا آنها کسانی بودند که بدن ها و موهای خود را از نامحرم نپوشاندند."   آیت الله حسینی با تاکید بر این که انجام هزینه برای فرزندان متناسب با عقل، شرع و نیاز او باشد، ادامه داد: از اختصاص درآمدی که سبب ولنگاری و انحراف فرزند شود باید پرهیز کرد و مراقبت داشت.    امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه در روز قیمت نامه اعمال و‌ خود اعمال، تمام لحظات زندگی انسان ثبت و تحویل او می دهند، گفت: در آن روز مجرمان از اعمال و رفتار خود دچار ترس و اضطراب هستند در این راستا خداوند متعال به کسی ظلم نمی کند بلکه انسان ها نتیجه اعمال خود را مشاهده می کنند.   امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز  جمعه به روز عرفه و زیارت حضرت اباعبدالله اشاره کرد و گفت: روز یکشنبه عید قربان نام گذاری شده است روزی که انسان برای خدا از خود، فرزند و مال خود گذشت، حضرت ابراهیم از فرزند محبوب خود گذشت و فرمان پروردگار خود را برای قربانی فرزندش اجرا کرد و با همه دسیسه های شیطان، اما فرمان‌ حق را اجرا کرد.

وی به حمله به مسجد گوهرشاد توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ و روز عفاف و حجاب  اشاره کرد و گفت: بیش از یک هزار شیعه در آن زمان در جوار امام  هشتم به شهادت رسیدند، جرم آنها اعتراض در برابر اجبار بر بی حجابی و مقابله بر علیه دین بود.
این مسئول با بیان اینکه حجاب و عفاف از واجبات اسلام است، گفت: هر زن در برابر نامحرم باید خود را بپوشاند و از واجبات است، وضعیت موجود مناسب نیست که خواسته دشمن درونی و بیرونی  است، دشمن درونی نفس و شیطان است که بی حجابی را امری عادی جلوه می دهد و دشمن بیرونی یعنی غرب و رسانه های غربی برهنگی و بد حجابی را ترویج می کنند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه لباس های تنگ، لباس های پاره، پوشش بدن نما در شأن انسان نیست، گفت: امروز آرایش های غلیظ و چند رنگ بدون توجه به موضوعات مختلف دنبال می شود، آرایش متعارف اشکال ندارد اما آرایش زننده و انواع پوشش ها در شأن نیست بنابراین زیبایی تنها ظاهر نیست بلکه سیرت هم باید زیبا باشد.
وی با بیان اینکه حضور بی مورد در خیابان، اتلاف و صرف زمان بی مورد در خیابان از دیگر اشکالات است، گفت: دشمن پیش از این اعلام کرده بود دیگر از موشک ها استفاده نمی شود بلکه فساد و فحشا باید ترویج داده شود.

امام جمعه شهر یاسوج با انتقاد از عدم ساماندهی لباس و پوشش گفت: باید ساعت ها در شهر دنبال شود تا لباس مناسب پیدا شود، در این راستا صنف، مسئولان باید بر شکل لباس نظارت کنند، لباس های بد، تقلید از دشمن و حیله شیطان است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه کسانی دین و دیانت دارند اما برخی از آنها پوشش مناسبی هم ندارند، گفت: شخص در سطح شهر با سرعت بالای صد کیلومتری جان خود و دیگری را به خطر می اندازد اما ممکن است جریمه سبک شود بنابراین باید قوانین در همه بخش ها به گونه ای وضع شود که انجام تخلف هزینه سنگین داشته باشد‌.

این مسئول گفت: اتخاذ جریمه های سنگین در موضوعات مختلف سبب عدم جرات برای تکرار تخلفات می شود.

وی افزود : بدحجابی و بی حجابی جرم است و باید با آن مقابله شود زیرا فرد بد پوشش سبب تحریک همگان می شود، برخی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق به دلیل همین پوشش های نامناسب است و باید جریمه سنگین مالی برای آنها درنظر گرفته شود در این راستا قانون حجاب و عفاف تصویب شده است، ادارات هم بر پوشش کارکنان خودشان نظارت کنند.

خام فروشی مواد معدن بوکسیت ساماندهی شود

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های این هفته شهر چرام اظهار داشت: معدن بوکسیت سرفاریاب (چرام) می‌تواند به طور چشمگیری در مسیر رشد و توسعه برای منطقه نقش آفرینی بکند. اما تاکنون سهم چندانی از آن نصیب استان نشده است.

وی افزود: تقاضای مردم از این تریبون نماز جمعه از استاندار استان ،نماینده مردم در مجلس و فرماندار چرام این است که معدن بوکسیت سرفاریاب نفع آن عاید مردم گردد و این موضوع تعیین تکلیف شود و از خام فروشی جلوگیری شود.

افشار گفت: بر اساس نظربعض عزیزان که بیان شده است سنگ اسخراج شده در معدن سرفاریاب مهم‌ترین منبع آلومینیوم است. از این سنگ معدنی در صنایع آلومینیوم، سیمان، آجرهای نسوز و تهیه فولاد استفاده می‌کنند.

خطیب جمعه چرام بیان نمود: در کشور ما هم این سنگ معدن تنها در چند استان وجود دارد. معدن بوکسیت سرفاریاب (چرام) یکی از این معدود معدن‌ها در کشور است. اما متأسفانه بوکسیت سرفاریاب ، برای استان بهره‌مندی ندارد، نقش آلودگی هوا و صوتی ،تردد کامیون های سنگین سهم شهرستان چرام از این معدن شده است.

افشار گفت: استاندار محترم جناب آقای احمد زاده در مقطعی حمایت از عدم خروج و ایجاد یک کارخانه در اطراف بوکسیت سرفاریاب کردند اما چنین سخنی عملی نشد و بر اساس مستندات و شاهدان این معدن بصورت خام از استان خارج می شود و جوانان این منطقه باید برای کسب نان حلال به استان های همجوار بروند که آسیب های جدی برای خانواده ها داشته است.

وی افزود: خروج خام بوکسیت سرفاریاب چه منافعی برای شهرستان چرام دارد؟ باید در پایین دست معدن ،کارخانه ایجاد کنند تا شغل برای مردم ایجاد شود.یا اگر امکان احداث کارخانه نیست مردم را توجیه کنند و علت عدم احداث کارخانه را بیان کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه شهر یاسوج آیت الله حسینی معدن بوکسیت انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از توزیع روزانه چهار تن گوشت گرم گوسفند و گوساله در بازار روزهای زیرپوشش خبر داد. - اخبار استانها -

حسین علی‌زینلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.

وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت 297 هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی 292 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ 299 هزار تومان، سردست گوساله 298 هزار تومان، گردن گوساله 290 هزار تومان، ران گوساله 303 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 285 هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.

زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

رشد 43 درصدی تولید مرغ در استان البرز دستور ویژه استاندار البرز در راستای نظارت و تنظیم بازار

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول