Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال رئال مادرید در تاریخ چند دهه‌ای خود افتخارات بسیاری را تجربه کرده است. کهکشانی‌ها ۱۳ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده اند و همچنین با ۳۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم لالیگایی هستند.

هدف رئال مادرید کسب تمام جام‌های ممکن در طول فصل است. همین هدف باعث می‌شود سرمربیان این تیم حاشیه امنیت چندانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطش آن‌ها برای موفقیت مستمر باعث شد که کارلو آنچلوتی و رافا بنیتز از هدایت این تیم برکنار شوند، قبل از اینکه زین الدین زیدان برای رقم زدن دوران جدیدی در سانتیاگو برنابئو وارد شود.

بیشتر موفقیت رئال مادرید به خاطر درخشش بازیکنان بزرگی بوده که لقب کهکشانی‌ها را برازنده این باشگاه کردند. ستاره‌هایی مانند زیدان، رونالدو نازاریو، دیوید بکهام، رائول، ایکر کاسیاس، روبرتو کارلوس، فابیو کاناوارو و کاکا همگی در مقطعی از دوران حرفه‌ای خود برای رئال مادرید درخشیدند. هر کدام به نوعی در تبدیل شدن رئال به قدرت فوتبال امروزی نقش داشته اند. با این حال تمام بازیکنان به خدمت گرفته شده از سوی رئال مادرید نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی خرید‌ها ممکن است ناموفق باشند.

فشار به خاطر قیمت بالا و دستمزد سنگین، ناتوانی در سازگاری با محیط جدید یا حتی به اندازه کافی خوب نبودن برای بازی در سطح بالاتر. در این گزارش به ۵ خرید باشگاه رئال مادرید می‌پردازیم که برای هواداران این تیم ناامید کننده بود.

۱- جاناتان وودگیت

جدا از مصدومیت، جاناتان وودگیت در دوران حضور در لیدز و نیوکاسل یونایتد ثابت کرده بود که یکی از بهترین مدافعان میانی انگلیس است. همین موضوع باعث شد رئال مادرید در آگوست ۲۰۰۴ با پرداخت ۱۳.۴ میلیون پوند او را جذب کند.

دوران حرفه‌ای وودگیت در مادرید شروعی دشوار داشت. او در زمان امضای قرارداد مصدوم شد و در تمام فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ حتی یک بار هم به میدان نرفت و به عنوان بدترین بازیکن تیمش معرفی شد.

او در نهایت اولین بازی خود را ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۵ مقابل اتلتیک بیلبائو انجام داد، اما شرایط آن طور که انتظار می‌رفت پیش نرفت، زیرا او یک گل به خودی به ثمر رساند و با دریافت ۲ کارت زرد از زمین اخراج شد. حتی با وجود اینکه در اوایل سال ۲۰۰۶ خود را به عنوان بازیکن ثابت تیم معرفی کرد، مصدومیت باعث شد تا او نتواند در مادرید به توفیقی برسد.

او در فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۷ به صورت قرضی راهی میدلزبورو شد و یک سال بعد قرارداد دائمی با این باشگاه بست. وودگیت سپس برای تیم‌هایی مانند تاتنهام هاتسپر و استوک سیتی بازی کرد. او با ۳۷.۱ درصد از آرای کاربران روزنامه ورزشی مارکا به عنوان بدترین خرید قرن بیست و یکم باشگاه رئال مادرید انتخاب شد.


۲- آنتونیو کاسانو

کاسانو که یک مهاجم فوق العاده با استعداد بود، پس از پنج فصل موفق با آس رم در سال ۲۰۰۶  راهی سانتیاگو برنابئو شد. این بازیکن ایتالیایی سه دقیقه پس از ورود به زمین در بازی مقابل رئال بتیس گلزنی کرد. او با وجود شروع امیدوارکننده‌ای که داشت، روز به روز روند ضعیف تری در پیش گرفت.

کاسانو به دلیل بی نظمی و عدم تمرین اصولی هر شانسی را برای موفقیت در رئال از بین برد. جریمه‌های سنگین مانع از بی نظمی او نشد و در اواخر سال ۲۰۰۶ او به دلیل آنچه "عدم احترام" از سوی باشگاه عنوان شد، تعلیق و سپس به صورت دائم از باشگاه کنار گذاشته شد. مشکلات انضباطی او باعث شد که او به صورت قرضی به سمپدوریا برود و در سال ۲۰۰۸ قرارداد او با باشگاه ایتالیایی دائمی شد و در ۲۹ بازی فقط ۴ گل برای این باشگاه به ثمر رساند. او پس از حضور در آث میلان، اینترمیلان و پارما، در سال ۲۰۱۷ بازنشسته شد.


۳- ژولین فوبر

ژولین فوبر در ژانویه ۲۰۰۹ به صورت قرضی از وستهام به رئال مادرید پیوست، با قراردادی که در آن بند خرید وجود داشت.

شهرت این بازیکن فرانسوی به خاطر خوابیدن روی نیمکت در جریان بازی رئال مادرید و ویارئال است. او همچنین یک جلسه تمرینی را از دست داد و فکر می‌کرد که آن روز تعطیل است. کاملا طبیعی بود که در آن زمان رئال مادرید هرگز بند خرید را فعال نکرد و او پس از انجام تنها دو بازی برای این باشگاه به لندن بازگشت.

او ۱۰۰ بازی دیگر برای وستهام انجام داد و سپس برای تیم ترکیه‌ای الاز اسپور به میدان رفت. فوبر در سال ۲۰۱۳ به باشگاه شهر خود بوردو بازگشت و پس از سه سال حضور در فرانسه، دوران حرفه‌ای خود را در کیلمارناک در لیگ برتر اسکاتلند ادامه داد. فوبر در حال حاضر در ۳۶ سالگی در لیگ دسته چهارم فوتبال فرانسه فعالیت می‌کند.


۴- توماس گروسن

اورتون در ژانویه ۲۰۰۵ گروسن را با مبلغ ۲.۵ میلیون پوند به رئال مادرید فروخت، در حالی که قرارداد این هافبک دانمارکی تابستان سال بعد به پایان می‌رسید. او به عنوان یک هافبک سرسخت و جنگنده  وارد سانتیاگو برنابئو شد.

گروسن که با نظر دیوید مویس در نقش هافبک باکس تو باکس مورد استفاده قرار می‌گرفت، خود را در نقش هافبک دفاعی در رئال مادرید تحت هدایت کاپلو دید. با وجود اینکه او بازیکن بسیار خوبی بود، اما در پست غیرتخصصی خود نتوانست توفیقی به دست آورد.

گروسن که همزمان با روبینیو به رئال مادرید پیوست، به شدت مورد انتقاد فابیو کاپلو قرار گرفت و تنها یک سال بعد به ازای ۲ میلیون پوند به سلتیک فروخته شد و پس از یک دوره کوتاه دیگر در اورتون بازنشسته شد.


۵- الویر بالیچ

او بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ به سختی ۱۱ بازی انجام داد و تنها یک گل برای مادرید به ثمر رساند. با این حال بالیچ در زمان حضورش در لیگ ترکیه میانگین بیش از یک گل در هر بازی را ثبت کرد و یکی از هیجان بهترین وینگر‌های فوتبال جهان بود.

او قبل از بازی برای بورساسپور و سپس  فنرباغچه، کار خود را  از ساراجووی بوسنی آغاز کرد. موفقیت‌های او در ترکیه توجه بسیاری از باشگاه‌های مطرح اروپا را به خود جلب کرد، اما رئال مادرید در رقابت برای جذب او پیروز شد و در آن زمان کهکشانی‌ها ۲۶ میلیون یورو برای انتقال او پرداختند.

دوران حرفه‌ای او با پارگی رباط صلیبی در پیش‌فصل دستخوش تغییر شد. او هرگز نتوانست از بند مصدومیت رها شود و ۲ بار با قرارداد قرضی به تیم‌های دیگر منتقل شد. قرارداد او با توافق دوجانبه در سال ۲۰۰۲ فسخ شد و راه برای بازگشت او به ترکیه و حضور در گالاتاسرای، کونیاسپور و چند باشگاه دیگر هموار شد. او در سال ۲۰۰۸ بازنشسته شد و بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به عنوان مربی در تیم ملی کشور خود، بوسنی و هرزگوین فعالیت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه رئال مادرید لالیگا زین الدین زیدان رئال مادرید دوران حرفه ای کهکشانی ها باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین: بلینگام فصل فوق‌العاده‌ای داشته است؛ امیدوارم مقابل رئال مادرید گلزنی کنم

هری کین امیدوار است ستاره جوان انگلیسی رئال مادرید مقابل تیم او کاری از پیش نبرد.

طرفداری | هری کین، مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ در فرم ایده‌آلی پیش از بازی مقابل رئال مادرید قرار دارد.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل هم به رکورد 400 گل در دوران حرفه‌ایش رسید و هم با 35 گل در صدر جدول بهترین گلزنان بوندسلیگا قرار گرفته است. هواداران بایرن مونیخ حالا امید به درخشش او در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و بازی مقابل رئال مادرید دل بسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید   بازی مقابل رئال مادرید

امیدوارم بتوانیم این اعتماد به نفس را سه‌شنبه شب هم به نمایش بگذاریم. حالا تمام تمرکز ما روی رئال مادرید است. بازی سختی خواهد بود. آنها تیم فوق العاده‌ای دارند و افتخارات زیادی در این رقابت‌ها دارند. واقعا مشتاق جو عالی طرفداران در ورزشگاه برای این بازی هستم.

چند گل مقابل رئال مادرید می‌زنی؟

امیدوارم مقابل رئال مادرید گلزنی کنم و چند گلی بزنم. فرم و اعتماد به‌نفس خوبی دارم. اگر هم‌تیمی‌هایم مثل کل فصل مرا تغذیه کنند، این کار را انجام خواهم داد

جود بلینگام

او فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته است اما می‌تواند این دو بازی مقابل ما کاری انجام ندهد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • پیش بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی واقعی اروپا و بازی بزرگ نسل ما
  • کری ستاره بایرن برای رئال: در برنابئو صعود می‌کنیم
  • کیمیش: کامبک‌های رئال شانسی نیست
  • لیست رئال مادرید برای سفر به مونیخ؛ حضور کورتوا، آلابا و کارواخال! + عکس
  • هری کین: بلینگام فصل فوق‌العاده‌ای داشته است؛ امیدوارم مقابل رئال مادرید گلزنی کنم
  • توماس توخل درباره رئال مادرید چه گفت؟
  • توخل فاش کرد: چرا بایرن از رئال می‌ترسد!
  • بایرن داغ رئال مادرید را تازه کرد! (عکس)
  • خلاصه بازی رئال مادرید ۱ - ۰ رئال سوسیداد + ویدئو
  • فیلم/ خلاصه بازی رئال سوسیداد ۰ - رئال مادرید ۱