Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: تداوم ناکامی‌های ایالات متحده را در منطقه می‌توان در صحنه حوادث فلسطین و لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد.

وی به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حجاج اشاره کرد و گفت: مضمون این پیام این بود که غرب مستکبر در منطقه حسّاس ما و اخیراً در همه جهان روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خطبه‌ها به شکست‌های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری اشاره کرد و گفت: بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها در همه جا جریان دارد این تقابل به وضوح قابل مشاهده است و اکنون درگیری در حوزه سایبری دیده می‌شود.

به ادعای رئیس دایره سایبری رژیم صهیونیستی یک هزار و ۵۰۰ حمله مختلف علیه جبهه داخلی را خنثی کرده است و قطعا بازدارندگی در عرصه سایبری هزینه زیادی برای تل‌آویو خواهد داشت.

وی با اشاره بر اینکه یک گروه هکری به نام عصای موسی به دستگاه‌های امنیتی اسرائیل آسیب رسانده است و بار‌ها به بخش‌های مالی و زیربنایی اسرائیل حمله کرده است گفت: به فضل الهی و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت هر سال که می‌گذرد رژیم پوشالی صهیونیست ضعیف‌تر می‌شود.

رعایت حجاب و عفاف در جامعه ضروری است.

برخی می‌گویند حجاب به شما چه ربطی دارد و من را در قبر شما نمی‌گذارند، اما واقعیت آن است که یکی از اصول دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه فلسفه حجاب احترام به شخصیت زن است گفت: حجاب امر شرعی و اجتماعی است و آزادی فردی و خواسته شخصی تا جایی راه دارد که به حقوق اجتماعی دیگران ضرر نرساند. میدان برای انتخاب وقتی مجاز است که منع شرعی ندارد.

برخی‌ها می‌گویند که من شوهر و پدر و مادر دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند و پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه حرام و حلال دو مقوله شرعی است و تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد گفت: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند، هیچ سود دیگری ندارد.

خطیب جمعه تبریز با بیان سوالی از سوی برخی مبنی بر اینکه اگر بی‌حجابی بد است چرا صدا و‌سیما فیلم‌هایی پخش می‌کند که ترویج بی‌حجابی است گفت: صداوسیما و تمام رسانه‌های کشور باید مروج حجاب باشند مگر تقلید شما از صدا و سیما است، حتی خود رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها تاکید کرده‌اند پخش برنامه از صدا و سیما دلیل بر حلیت و مشروعیت آن نیست.

 حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است و دین اسلام واقعا دین برادری و خواهری است و همه موظف به کمک به هم هستیم و سرنوشت‌مان به هم بستگی دارد و هر کسی با اتکا به پول و ثروت خود هر کاری که دلش بخواهد را انجام دهد که دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با طرح این سوال که اهداف قطر از میانجیگری چیست گفت: این کشور برنامه ریزی‌هایی انجام داده تا نقش خود را در منطقه پیدا کند و آبروریزی و تضعیف شدن جایگاه خودش را در دوران ترامپ برگرداند و بعد از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به ایران، توافق شد تا مذاکرات متوقف شده در وین پس از سه ماه وقفه دوباره از سرگرفته شود و مکان این مذاکرات از وین به دوحه تغییر یافت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بین قطر و عربستان از دیرباز نوعی رقابت وجود دارد در زمان کنونی که عربستان روابط خوبی با ایران ندارد بهترین زمان برای نقش آفرینی قطر است و دوحه تلاش می‌کند با اتخاذ دیپلماسی مذاکره و میزبانی مذاکرات رفع تحریم‌ها به اهداف خود برسد.

وی در ادامه خطبه‌ها به مناسبت‌های هفته اعم از روز عرفه و عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: چشاندن شیرینی اعتقاد به ولایت از طریق احیای سنت حسنه رسیدگی به محرومان و گسترش فرهنگ اطعام غدیری بر پایه سفره‌های احسان علوی است.

وی با تاکید بر لزوم وحدت مسلمانان در انجام فریضه حج گفت: حج تمتع ترکیبی از عنصر سیاسی و معنوی است و دین اسلام این آیین پرشکوه از سیاست و معنویت را تبلیغ می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه خطبه های نماز جمعه خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، زهره الهیان در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ گفت: کسی که در مسیر خدا حاضر بوده و عمل کند؛ خداوند اجرش را می‌دهد و اگر در این راه بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم در ارتقای جایگاه زن در جامعه گفت: اسامی نیکویی همچون ریحانه یا حُسنه از سوی رسول اکرم استفاده شد؛ پیامبر در زمانی که دختران در جامعه زنده به گور می‌شدند دختر خود را ام ابیها نام نهاد. این رویکرد پیامبر در زمان جاهلیت بود که اگر دختر خوب تربیت شود سپر پدر در برابر آتش خواهد بود.

امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم متأسفانه ما کم کار کردیم و وضع اسف‌بار دختران در غرب را به خوبی نشان ندادیم. نماینده کنگره آمریکا او به این موضوع اشاره می‌کند که در آمریکا یک میلیون زن گرفتار مافیاهای متعدد موجود در آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه ما باید روایتگر حضرت زینب باشیم که تاریخ را تکان داد؛ گفت: حضرت زینب نه به خاطر دفاع از برادرش که برای دفاع از ولی زمان بود که عمل کرد. در این شرایط ما هم باید در دفاع از ولی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم؛ در شرایطی که آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما در نظر گرفته است.

الهیان با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی و مهم در رسانه‌ها وضعیت دختران است؛ گفت: عدم موفقیت دشمنان به معنای کم گذاشتن آنان نبود؛ آنان همه تلاش خود را کردند و حتی مطمئن بودند که کار نظام را تمام می‌کنند و در این مسیر همه دختران ما را هم می‌خواهند بی حیا و بی عفت کنند.

روشنگری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدامی مردمی است

وی با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب صرفاً دولتی و حاکمیتی نیست؛ گفت: تحقق عفاف و حجاب و ناکامی تلاش دشمن در بی عفتی جوانان به دست نمی‌آید مگر اینکه مردم به صحنه بیایند. اقدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی در روشنگری در مدارس هم اقدامی مردمی است و نمونه‌ای از یک اقدام مجاهدانه مردمی برای عفاف و حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نوجوانان ما بی دفاع هستند فضای مجازی امروز قتلگاه نوجوانان ماست. اگر ما جدیت نداشته باشیم و نیروهای مردمی به کمک نیایند معلوم نیست که جبهه رسانه غرب چه بلایی بر دختر ایرانی می‌آورد.

تلاش دشمن برای از بین بردن غرور و هویت ملی

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است؛ گفت: اگر دکتر صحرایی اینجا بودند حتماً من به موضوعات دیگری هم در خصوص ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت اشاره می‌کردم؛ اما طبیعی است که بخشی از وضعیت فعلی در ناکارآمدی و عمل نکردن به وظیفه‌ها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. همه ما باید وضوح عفاف و حجاب را جدی‌تر بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد هویت ملی و غرور ملی ما را از بین ببرد. چه شده است که بخشی از فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بویی از هویت خود نبردند. این بحران هویت از کجا نشأت می‌گیرد؟

فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است

الهیان با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است؛ گفت: کاری که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حال انجام آن است ارتباط رودررو و حقیقی با دختران ماست؛ این ظرفیتی است که دشمنان آن را ندارند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بخش پایانی بیانیه گام دوم انقلاب هم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان این مسئله را بیان کردند که معنویت با عاطفه و مهر ایجاد می‌شود؛ ترویج حجاب هم جز با ملایمت و ایجاد گفتمان مؤثر ممکن نیست.

کد خبر 6089936 علی قدمی

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • ناکامی تکراری سرمربی پرسپولیسی مقابل استقلال؟
  • ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها
  • ۴ پرده از ناکامی‌های پرسپولیس مقابل گربه‌سیاه
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران