Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه خرم آباد: با بیان اینکه نرخ کالاها باید از کارخانجات مصوب شود، گفت: مبارزه با گرانفروشی از کارخانه‌ها و محل تولید کالا آغاز شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، در مصلی این شهر با بیان اینکه نرخ کالاها باید از کارخانجات مصوب شود، اظهار داشت: باید به اطلاع مردم برسد که این کالاها با چه قیمت‌هایی در کارخانه‌ها تولید و توزیع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مبارزه با گرانفروشی باید از کارخانه‌ها و محل‌های تولید کالا آغاز شود، افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته تخلف و گرانفراشی در بازار  کشور  و استان هنوز مشاهده می‌شود و لازم است که با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد. 

وی ادامه داد: اینکه قیمتی روی کالایی درج شود و افراد بتوانند آنها را تغییر بدهند، کار بسیار آسانی است بنابراین باید این مبارزه از تولید تا توزیع و مصرف انجام گیرد و قیمت کالاها از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد. 

شاهرخی با تاکید بر اینکه قیمت کالاهای اساسی توسط دستگاه‌های متولی باید به صورت روزانه رصد شود، تصریح کرد: برخورد با گرانفروشی باید منظم، مستمر، قاطع و قانونی باشد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف و قیام خونین مسجد گوهرشاد، عنوان کرد: پهلوی اول به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی بود و می‌خواست حجاب و عفاف را از جامعه اسلامی کمرنگ کند. 

شاهرخی ادامه داد: مردم مسلمان با این تصمیم پهلوی اول در شهرهای مختلف اعتراض کردند و بسیاری از آنها در مسجد گوهر شاد در 21 تیرماه 1314 تجمع کردند مأموران رژیم پهلوی حریم مقدس رضوی را شکسته وارد مسجد گوهرشاد شدند و جمع زیادی را به شهادت رساندند و عده زیادی را شکنجه و برخی را زندان و تبعید کردند و جمعی هم اعدام شدند. 

امام جمعه اردبیل: رمز موفقیت برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت همکاری ملت استامام جمعه موقت کاشان: دولت سیزدهم خلق پول را مدیریت کردامام جمعه یاسوج: مسئولان بر بازار پوشاک استان نظارت دقیق‌تری داشته باشند

وی با اشاره به اینکه از آن روز، روز 21 تیرماه به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است، گفت: عفاف از سجایا و خصلت‌های اخلاقی است، حجاب پوشش ظاهری بوده و عفاف پوشش درونی است که انسان را از گناه حفظ می‌کند. 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و نظام با شبکه‌های گوناگون در فضای مجازی و ماهواره‌ای فساد را ترویج می‌کنند، گفت: مبانی ارزش‌های اسلامی و دینی و نهاد خانواده و جامعه را سست می‌کنند و اقدامات تهاجمی انجام می‌دهند که در این راستا لازم است اقدامات بازدارنده و تهاجمی از سوی دولت و ملت و نهادهای مسئول صورت گیرد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه حجاب و عفاف و پایبندی به آن باعث می‌شود که جامعه، کشور و خانواده آثار و برکات آن را لمس کنند، بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف باعث استحکام خانواده‌ها و سالم ماندن جامعه می‌شود. 

شاهرخی با بیان اینکه حجاب و عفاف مانند سرود "سلام فرمانده" باید به یک رویداد جهانی و ملی تبدیل شود، گفت: حجاب یک واجب شرعی و ضروری است و رعایت آن گر چه سختی‌هایی برای فرد به همراه دارد، اما ماندگار و عامل مصونیت است. 

وی با قدردانی از بانوانی که هفته گذشته در راستای حمایت از حجاب و عفاف در شهر خرم‌آباد تجمع کردند، عنوان کرد:  این تجمع حمایتی نشان داد که حجاب و عفاف در استان لرستان و کشور هنوز زنده است و وجود دارد. 

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: انتظار می‌رود در بقیه محله‌ها و دیگر شهرهای استان چنین اجتماعاتی شکل بگیرد و حجاب و عفاف که جزو ضرورت‌های دین است مورد تعظیم و تکریم قرار گیرد. 

شاهرخی با بیان اینکه برخی سعی دارند با بی‌حجابی، حیوان گردانی، هوس بازی و چشم چرانی برای سایر زنان و مردان جامعه ایجاد مزاحمت کنتد، گفت: باید دستگاه‌های مربوطه به این مسائل ورود پیدا کنند چرا که هر کشوری اصول و قوانینی دارد که رعایت آنها یک امر ضروری و واجب است. 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به روز عرفه، عنوان کرد: خداوند بندگانش را به دعا و مناجات فراخوانده و خواندن دعای عرفه و زیارت امام حسین (ع) در احادیث و روایات بسیار سفارش شده است. 

شاهرخی بیان کرد: اگر کسانی شغل‌هایی دارند که ایجاب نمی‌کند بتوانند این دعاها را بخوانند زبان و دلشان در این روز به یاد خدا باشد و عهد و پیمان با خداوند ببندند که بر صراط مستقیم الهی حرکت کنند. 

وی با تبریک عید قربان و با بیان اینکه عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این روز حجاج قربانی انجام می‌دهند و برای کسانی که در حج نیستند قربانی در این روز مستحب است و سفارش اکید شده این گوشت‌های قربانی به دست نیازمندان جامعه برسد.

انتهای پیام/641/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه خرم آباد حجاب و عفاف کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد