Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پوتین در سخنرانی خود در دومای روسیه گفت که هنوز حمله کشورش به اوکراین به طور جدی شروع نشده است.

از سوی دیگر سرهی هایدای، فرماندار لوهانسک اوکراین گفت که وضعیت در سورودونتسک که از سوی نیرو‌های روسیه اشغال شده است، در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد و این شهر به‌طور گسترده از سوی نیرو‌های روس غارت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحولات، خبر‌ها و دیدگاه‌های مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز جمعه هشتم ژوئیه ۲۰۲۲ را در این گزارش دنبال کنید.

سنای روسیه حضور دیپلمات‌های بریتانیایی را در ساختمان این نهاد ممنوع کرد

شورای فدراسیون روسیه (سنا)، دیپلمات‌های بریتانیایی از جمله سفیر را از ورود به ساختمان خود منع کرد.

سناتور گریگوری کاراسین گفت که این ممنوعیت در پاسخ به تصمیم بریتانیا برای منع ورود دیپلمات‌های روس از پارلمان این کشور است.

وی افزود: «تصمیم بسیار ساده هر چند ناخوشایندی است، اما برای این شرایط لازم است. کشور باید در حفظ مواضع خود و حفظ عزت قاطع باشد.»

کولبا: روسیه «بازی گرسنگی» با جهان راه انداخته است

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، روسیه را به انجام «بازی گرسنگی» با جهان متهم کرد.

کولبا با حضور از راه دور در نشست گروه ۲۰ گفت که جامعه بین‌المللی حق ندارد به روسیه اجازه دهد با قیمت‌های بالای انرژی، گرسنگی و تهدیدات امنیتی از جهان باج‌خواهی کند.

او گفت که محاصره بنادر اوکراین از سوی نیروی دریایی روسیه هم اکنون زنجیره‌های جهانی عرضه مواد غذایی را از بین برده است و تاثیر مخربی بر امنیت جهانی غذایی دارد.

وی افزود: «روسیه با ادامه محاصره دریایی بنادر اوکراین از یک سو و انداختن تقصیر آن به گردن اوکراین از سوی دیگر با جهان بازی گرسنگی راه انداخته است.»

یک مخالف روس به دلیل محکوم کردن جنگ در اوکراین به هفت سال زندان محکوم شد

الکسی گورینوف، یکی از مقامات منتخب شهرداری مسکو به دلیل محکومیت حمله روسیه به اوکراین به هفت سال زندان محکوم شد.

اولسیا مندلیوا، قاضی دادگاه متهم ۶۰ ساله را به دلیل «انتشار اطلاعات آشکارا نادرست» درباره ارتش روسیه مجرم تشخیص داد. این قاضی، اقدام این فرد را سازمان‌دهی شده با انگیزه «نفرت سیاسی» ارزیابی کرد.

آقای گورینوف در تاریخ ۱۵ مارس در جریان جلسه شورای شهرداری منطقه خود مسکو را به دلیل جنگ اوکراین محکوم کرد. وی در ماه آوریل بازداشت شد.

انتقاد آلمان از روسیه: مسکو علاقه‌ای به گفتگو با گروه ۲۰ ندارد

انالنا بئربوک، وزیر خارجه آلمان پس از خروج رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه از نشست بالی، از مسکو به‌دلیل «علاقه نداشتن» به گفتگو با گروه ۲۰ انتقاد کرد.

وی گفت که خروج سرگئی لاوروف «به وضوح نشان می‌دهد که او علاقه‌ای به همکاری بین‌المللی یا تبادلات با سایر شرکا» در گروه ۲۰ ندارد.

سرگئی لاوروف در حالی جلسه را ترک کرد که خانم بئربوک از مسکو در مورد جنگ اوکراین انتقاد می‌کرد.

تحلیلگران: روسیه احتمالا به‌طور موقت شدت تهاجم خود را کاهش می‌دهد

تحلیلگران خارجی می‌گویند که روسیه ممکن است به‌طور موقت شدت تهاجم خود در شرق اوکراین را کاهش دهد، زیرا ارتش روسیه تلاش می‌کند نیرو‌های خود را بازیابی کند.

موسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن، می‌گوید که مسکو ممکن است به دنبال توقفی کوتاه در عملیات نظامی خود باشد، اما این به معنای توقف کامل نبرد‌های فعال نیست.

این موسسه در ارزیابی خود افزود: «نیرو‌های روس احتمالا در حال حاضر اقدامات تهاجمی نسبتا کوچک را در دستور کار قرار می‌دهند، زیرا تلاش دارند شرایطی را برای عملیات تهاجمی بزرگ‌تر ایجاد کنند و قدرت رزمی لازم برای آن را بازسازی کنند.»

به نظر می‌رسد وزارت دفاع روسیه این ارزیابی را تایید کرده و در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه گفت که به سربازان روس فرصت استراحت داده شده است.

انتقاد لاوروف از همکاران غربی: نشست گروه ۲۰ را به انحراف کشیدید

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به شدت از رویکرد کشور‌های غربی در نشست گروه ۲۰ در اندونزی انتقاد و آن‌ها را متهم کرد که مذاکرات درباره اقتصاد جهانی را به انحراف کشیده‌اند و در عوض روسیه را «متجاوز» و «اشغالگر» توصیف کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، لاوروف گفت: «شرکای غربی در جریان گفتگو‌ها از پیروی از دستور کار گروه ۲۰ در پرداختن به مسائل اقتصاد جهانی اجتناب کرده‌اند.»

وی درباره سخنرانی این افراد گفت که بلافاصله سخنرانی آن‌ها به سمت انتقاد دیوانه‌وار از فدراسیون روسیه در ارتباط با وضعیت اوکراین منحرف شد.»

چهار نفر روز گذشته در خارکیف کشته شدند

اوله سینیهوبوف، فرماندار منطقه خارکیف اوکراین گفت که بر اثر حملات روز گذشته چهار نفر کشته و ۹ نفر مجروح شدند.

وی در تلگرام گفت: «دیشب برای اولین بار پس از چند هفته، هیچ گلوله‌باران شبانه در خارکیف رخ نداد، اما عصر دیروز دشمن منطقه نمیشلیان شهر را به‌طور گسترده بمباران کرد.»

وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده گفت: «در مجموع در کل روز چهار نفر در خارکیف کشته و ۹ نفر مجروع شدند.»

بلینکن در نشست گروه ۲۰ خطاب به لاوروف: غلات اوکراین غلات شما نیست

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت روسیه به لطف شرکت سرگئی لاوروف در نشست گروه ۲۰، جمعی از فراخوان‌ها برای پایان دادن به جنگ در اوکراین را شنیده است.

وی به خبرنگاران گفت: «آنچه امروز شنیده‌ایم یک صدای قوی از سراسر جهان است که تجاوز متوقف شود.»

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام غربی گفت که بلینکن در گفتگو‌های پشت در‌های بسته در بالی از همتای روس خود خواسته است تا اجازه ارسال غلات از اوکراین را بدهند.

بلینکن به سرگئی لاوروف که از ملاقات جداگانه با او خودداری کرد گفت: «به همکاران روس ما: اوکراین کشور شما نیست. غلات آن، غلات شما نیست. چرا بنادر را مسدود می‌کنید؟ باید اجازه دهید غلات خارج شوند.»

لاوروف هنگام سخنرانی همتای اوکراینی خود در نشست گروه ۲۰ غایب بود

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هنگام صحبت آنلاین همتای اوکراینی خود در نشست وزرای امور خارجه گروه ۲۰ در اندونزی غایب بود.

شماری از دیپلمات‌ها به خبرگزاری فرانسه گفتند که روسیه در جلسات صبح در بالی اندونزی شرکت کرد، اما در جلسه بعد از ظهر که دیمیترو کولبا درباره حمله روسیه به اوکراین صحبت کرد حضور نداشت.

فرماندار لوهانسک: شهر سورودونتسک در آستانه فاجعه انسانی است

سرهی هایدای، فرماندار لوهانسک اوکراین گفت که وضعیت در سورودونتسک که از سوی نیرو‌های روسیه اشغال شده است، در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد و این شهر به‌طور گسترده از سوی نیرو‌های روس غارت می‌شود.

وی صبح امروز با انتشار مطلبی در تلگرام مدعی شد: «در سورودونتسک ۸۰ درصد خانه‌ها تخریب شده‌اند یا آسیب دیده‌اند. روس‌ها پس از ورود به شهر ابتدا بخشی از جمعیت محلی را تبعید کردند، کلید‌ها را گرفتند و سپس شروع به سرقت همه چیز کردند.» وی افزود: «آن‌ها با کامیون به سراغ ساختمان‌های بلند می‌روند و اگر وسایل خوب باشد آن‌ها را می‌برند.»

وی تاکید کرد که این شهر در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است و هیچ منبع آب آشامیدنی مرکزی وجود ندارد و گاز و برقی نیز نیست.

هشدار پوتین به کی‌یف: شرایط مسکو را قبول کنید یا برای بدترین شرایط آماده شوید

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به کی‌یف هشدار داد که باید به سرعت شرایط مسکو را بپذیرد یا برای بدترین شرایط آماده شود.

وی در نشستی با نمایندگان پارلمان روسیه متحدان غربی اوکراین را به دامن زدن به خصومت‌ها متهم کرد و گفت: «غرب می‌خواهد تا آخرین اوکراینی با ما بجنگند.»

وی افزود: «این یک تراژدی برای مردم اوکراین است، اما به نظر می‌رسد که در این مسیر پیش می‌رود.» وی تصریح کرد که «همه باید بدانند که ما هنوز کاری را به‌طور جدی شروع نکرده‌ایم.»

وی تاکید کرد که روسیه آماده مذاکره برای پایان دادن به جنگ است. وی افزود: «کسانی که از انجام این کار امتناع می‌کنند باید بدانند که هر چه جنگ بیشتر طول بکشد معامله با ما برایشان دشوارتر خواهد بود.»

وی تصریح کرد: «می‌شنویم که می‌خواهند ما را در میان جنگ شکست دهند. اجازه دهید تلاش کنند.»

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اوکراین گروه ۲۰ روسیه نشست گروه ۲۰ سرگئی لاوروف فاجعه انسانی امور خارجه دیپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در «بانجول» پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسایل و چالش های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارایه خواهد شد.

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ و نشست سران نیز طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است.

این کشور قرن ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان