Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بی‌عفتی و بی‌حجابی بنیان خانواده را در معرض خطر قرار می‌دهد و جامعه را به سمت سقوط می‌برد گفت: این روند به جوانان جامعه لطمه فکری وارد و حیثیت اخلاقی جوانان و خانواده را خدشه‌دار می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ،   حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مشرفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی(عج) بیرجند ایراد شد اظهار داشت: یکی از مسائلی که والدین و مسئولان را درگیر کرده، نگرانی در زمینه رشد و تربیت کودکان و نوجوانان و درگیری آنان با آسیب‌های اجتماعی است و در این زمینه هر چه به خداوند متعال نزدیک‌تر شویم، به آرامش و سعادت دنیوی و اخروی خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمل به کتاب الهی و توصیه‌های ائمه اطهار(ع) در احادیث مختلف ریسمان سعادت انسان است که فقط باید به این ریسمان محکم چنگ بزنیم تا به سعادت حقیقی برسیم و در دنیا نیز دچار آسیب‌های مختلف نشویم افزود: در این شرایطی که با هجمه‌های مختلف دشمنان مواجه هستیم باید بیش از گذشته تربیت کودک و نوجوان ما منطبق بر آیین و تعالیم اسلام باشد.

امام جمعه موقت بیرجند بر لزوم پیش‌بینی اوقات فراغت غنی برای دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی توسط والدین، مدیران مدارس، ائمه جماعت و مسئولان متولی تاکید کرد.

مشرفی با اشاره به 18 تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بیان کرد: باید در برابر ادبیات لجن‌پراکنی دشمنان، ادبیات اسلامی ما قرار بگیرد که جامع‌ترین و کاملترین ادبیات است و نیاز داریم جاذبه‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان را فراهم کنیم و صدا و سیما در این زمینه مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: زیبنده جامعه اسلامی نیست بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی کودکان ما اسامی بازیکنان خارجی را بلد باشند ولی نتوانند نام اهل بیت (ع) یا بزرگان دین و علم را ببرند و یا دانشجوی ما با مدرک کارشناسی نتواند قرآن تلاوت کند.

خطیب جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت 21 تیر سالروز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد که روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است تصریح کرد: واقعه مسجد گوهرشاد، تقابل رضاخان با اعتقادات مذهبی مردم بود و امروز نیز وظیفه و تکلیف ما این است که از این فرهنگ متعالی مراقبت کنیم.

وی با اشاره به 2 نوع نگاه نسبت به مسئله حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف یک مساله شخصی و خانوادگی نیست بلکه یک مسئله حقوقی و شهروندی است.

مشرفی بیان کرد: بی‌عفتی و بی‌حجابی بنیان خانواده را در معرض خطر قرار می‌دهد و جامعه را به سمت سقوط می‌برد، به جوانان جامعه لطمه فکری وارد می‌کند و حیثیت اخلاقی جوانان و خانواده را خدشه‌دار می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان: پرداخت مالیات باعث برقراری عدالت اقتصادی در جامعه می‌شود امام جمعه موقت بندرعباس: خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب هرمزگان تا رفع کامل مشکلات ادامه یابد 18 روستای منطقه محروم پیشخور از تنش آبی نجات می‌یابند

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: افراد آگاه، والدین و ‌مسئولان که متوجه هستند با برنامه‌ریزی در زمینه ترویج فرهنگ و عفاف تلاش کنند و فرهنگ‌سازی در این عرصه خیلی مهم است.

وی خاطرنشان کرد: نباید این واجب الهی را نادیده بگیریم بلکه وظیفه مسئولان و والدین در تبیین موضوع حجاب و عفاف، سنگین است و باید این مسئله هنرمندانه و با فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه شود.

مشرفی گفت: بانوی محجبه و عفیف جامعه سردار جبهه مقابله با جنگ نرم دشمنان است و باید برای حفظ جامعه از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کنیم نه اینکه راه را برای راهزنان فرهنگی و دشمنان باز بگذاریم.

امام جمعه موقت بیرجند با تبریک روز عرفه و عید سعید قربان، بر بهره‌گیری حداکثری از این ایام تاکید کرد و گفت: عید قربان، آزمون بندگی انسان‌ها است و بازگشت انسان به مقام تقرب به خداوند متعال است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه موقت بیرجند حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در آیین گرامیداشت روز معلم، گفت: علم‌آموزی بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی ارزش لازم را نداشته و نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.

وی اضافه کرد: در سایه ترویج مسائل اخلاقی و تربیتی انسان‌های با اخلاق، عدالت خواه و خدمت‌گزار حاصل شده که می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: تربیت این نیرو‌های با ارزش و توانمند جزو رسالت خطیر معلمان و فرهنگیان در نظام جمهوری‌اسلامی است.

عباسی خطاب به دانش آموزان نیز گفت: نوجوانان و جوانان باید نسبت به تاریخ معاصر کشور و سرگذشت انقلاب اسلامی آگاهی داشته باشند و نسبت به رشادت و ازخودگذشتگی‌هایی که برای حفظ نظام اسلامی صورت گرفته، مطلع شوند.

وی فرهنگ و تمدن ایرانی را آمیخته با فرهنگ دینی دانست و افزود: تقویت فرهنگ بومی و اسلامی در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی کشور‌های غربی دارد.

در پایان این مراسم از فرهنگیان نمونه شهرستان به مناسبت روز معلم با اهدای لوح قدردانی شد.

امروز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت سردار شهید مرتضی مطهری است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند