Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، خیمه چند هزار نفری بعثه  رهبر معظم انقلاب بعدازظهر جمعه (۱۷ تیرماه) میزبان خیل حجاجی بود که از یک ساعت قبل از شروع مراسم، به استقبال دعای روح‌بخش عرفه رفته بودند.

حجاجی که بسیاری از آنان پس از سال‌ها انتظار در اولین و آخرین دعای عرفه عمر خود در صحرای عرفات شرکت می‌کردند و مشتاقانه منتظر شروع مراسم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائران بیت‌الله الحرامی که چهار ساعت پیش با مشت‌های گره کرده و شعارهای پرصلابت مراسم برائت از مشرکین را برگزار کرده بودند.

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی حضور داشتند، زائران ایرانی دعای عرفه امام حسین(ع) را با نوای حاج میثم مطیعی و حاج مهدی سماواتی زمزمه کردند.

مراسم برائت از مشرکین روز جمعه (۱۷ تیرماه) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن‌الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمع کثیری از زائران بیت‌الله الحرام در صحرای عرفات برگزار شد.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ زائر ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی از استان‌های مختلف کشور راهی سرزمین وحی شدند، عملیات انتقال برای حضور در سرزمین عرفات با ۲۸۲ دستگاه اتوبوس از ساعت ۱۷ روز گذشته آغاز و به انجام رسید.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده، زائران حرم امن الهی پس از وقوف در عرفات به سمت مزدلفه و منا حرکت خواهند کرد و غروب امروز (جمعه) اعمال عرفه را به جای خواهند آورد.

 انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دعای عرفه عرفات حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیارت خانه خدا پس از ۹ سال وقفه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز سیستان وبلوچستان، زائران خانه خدا که پس از ۹ سال راهی سرزمین وحی شده بودند. به استان بازگشتند واز حس وحال خود از این سفر معنوی گفتند.
۲۵۰ زائرخانه خدا که به سرزمین وحی رهسپار شده بودند امروزوارد فرودگاه بین المللی زاهدان شدند.

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد
  • زیارت خانه خدا پس از ۹ سال وقفه
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور