Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان که به منظور دیدار با مقامات قطر به دوحه رفته٬ با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آریا؛دفتر رسانه‌ای وزارت امور خارجه قطر٬ در این دیدار وزیر خارجه این کشور بر اهمیت تلاش برای دستیابی به آشتی ملی در افغانستان و تامین حقوق همه افغان‌ها تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت دفاع طالبان در جریان سفر خود به دوحه با امیر و مشاور امنیت ملی این کشور نیز دیدار کرده است.

گفتنی است مجاهد سه‌شنبه گذشته برای دیدار با مقامات قطری وارد دوحه پایتخت به قطر رفت.

سخنگوی دفتر سیاسی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفته است که سرپرست وزارت دفاع در روز دوم سفر رسمی‌اش به قطر با شماری از مقام‌های قطری دیدار و گفت‌وگو کرده است.

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر می‌افزاید که محمد یعقوب مجاهد در سفر به قطر با مشاور امنیت ملی، رییس ستاد ارتش، رییس استخبارات و رییس دیوان امیر قطر دیدارها و گفت‌وگوهایی داشته است.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، می‌گوید: «محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع به قطر سفر کرده است وی با امیر قطر، وزیر دفاع و شماری از مقامات بلند پایه دیگر قطر در باره موضوعات مختلف گفت وگو کرده است؛ این دیدارها و گفتگوها ادامه دارند و در باره موضوعات مختلف دیگر نیز بحث های مهم میکنند.»

در همین حال، شماری از آگاهان می‌گویند که سفر سرپرست وزارت دفاع بر روابط حکومت سرپرست با جهان اثرگذار است.

جاوید سنگدل، آگاه روابط بین‌الملل، گفت: «هدف اساسی این سفر می‌شود این باشد که قطری‌ها پیام امریکاییان را به طالبان بدهند و با توجه به تحولات اخیری که در منطقه و جهان به میان آمده اند و پیام امریکاییان شاید این باشد که حکومت آینده افغانستان با امریکا نزدیک باشد.»

و اما سید هارون هاشمی، آگاه مسایل سیاسی، می‌گوید: «جامعه جهانی اکنون به این نتیجه رسیده است که با اشخاص مطرح، بانفوذ و معتدل تحریک طالبان از طریق تماس راه تعامل مشترک را پیدا کنند.»

محمد یعقوب مجاهد پس از رهبر امارت اسلامی از جایگاه ویژه‌یی در امارت برخوردار است و در روز نخست سفر رسمی‌اش به قطر با امیر و برخی از مقام‌های بلندپایه دیگر قطر در باره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان قطر سرپرست وزارت دفاع محمد یعقوب مجاهد امارت اسلامی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل