Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین مدنی روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد اظهار داشت: بازارچه های مرزی نظیر بازارچه مرزی مله خورد سرواباد باید یک تحولاتی در آن ها ایجاد شود و ظرفیت آن ها باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: این بازارچه های مرزی باید بخش هایی مانند بخش صادرات به آنها اضافه شود و با اضافه شدن این بخش که باعث افزایش رونق اقتصادی در منطقه می شود می توان از کولبری نیز جلوگیری کرد و این شغل کاذب برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با بیان اینکه بازارچه های مرزی حل کننده مسئله کولبری نیستند گفت: برای دولتمردان ما، مجلسی ها و مسوولان ما باید این مهم جا بیفتد که این بازارچه های مرزی حل کننده مسئله کولبری در کشور نبوده و از این به بعد هم با این شیوه ای که جلو می روند مسئله کولبری را حل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: موضوع کولبری با رونق اقتصادی با اشتغالزایی و با افزایش صادرات در این بازارچه های مرزی حل می شود این بازارچه ها دست بازرگانان و کارگزاران است و ربطی به کولبری ندارند هرچند که عوایدی نصیب مرزنشینان می شود.

مدنی تاکید کرد: در اولین جلسه با دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور پیرامون این بازارچه های مرزی و کولبری جلساتی را برگزار خواهیم کرد و به صورت ویژه بحث کولبری را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات کشور در بخش های عمرانی و اقتصادی گفت: بخشی از مشکلات به همت خود ما مسوولان است و ربطی به منابع ندارد و بخشی هم بستگی به منابع دارد اما باید بدانیم که امروز کشور در شرایط سختی است و منابع ما محدود است.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور در بحث زیرساخت های عمرانی قادر به هزینه کردن منابع جهشی نیست اما شاخص ها نشان می دهد که شرایط یک شرایط رو به امید و رو به حل شدن مشکلات است.

وی ادامه داد: دولت در سال اول با جراحی اقتصادی که انجام داد از خودش هزینه کرد سرمایه اجتماعی خودش را هزینه کرد برای اینکه اصلاح اقتصادی در کشور اتفاق بیفتد و خوشبختانه در یک ریل اصولی و اقتصادی قرار گرفته است.

مدنی تاکید کرد: امروز کشور ما به نیروهای جهادی نیازمند است به اقدامات جهشی نیاز داریم و باید از این نگاه ها فاصله بگیریم که شهرستان من، استان من یا روستای من، همه باید دغدغه پیشرفت و توسعه همه نقاط کشور را داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان سروآباد در بخش آب کشاورزی گفت: واقعا این دردناک است برای این شهرستان که سه سد بزرگ در اطراف آن قرار گرفته اند و یک رودخانه سیروان نیز در پایین آن جاری است اما با مشکل کمبود آب کشاورزی روبرو است.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری ادامه داد:  تکمیل ایستگاه های پمپاژ آب بر روی رودخانه سیروان که نیمه تمام رها شده است باید به صورت ویژه پیگیری و بررسی شود و مشکل کمبود آب کشاورزی این شهرستان را با توجه به ظرفیت رودخانه سیروان و سدهای اطراف برطرف کرد.

وی به مسیر سنندج سروآباد نیز اشاره کرد و گفت: در طول مسیر شاهد بودیم که وضعیت این راه ارتباطی اصلا مناسب نیست و نیاز به کار کارشناسی تر دارد و باید این مسیر بهسازی و اصلاح شود.

مدنی افزود: تکمیل سایت اداری این شهرستان یکی دیگر از مشکلاتی بود که سال های سال است که نیمه تمام مانده است و باید هرچه سریعتر به اتمام برسد که با تکمیل این سایت اداری مشکل کمبود فضاهای اداری برطرف می شود.

وی بر ضرورت اجرای طرح هادی در روستاهای سرواباد تاکید کرد و افزود: اجرای طرح هادی در سطح پنج روستای این شهرستان در بین ۷۰ روستای تابعه یک مشکل جدی است و باید به صورت ویژه پیگیری و بررسی شود.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با اشاره به افزایش بدهی شهرداری های اورامان و سرواباد گفت: این موضوع باید به صورت ویژه پیگیری و بررسی شود و شایسته نیست که کارگران این نهادهای خدمتگزار چندماه حقوق دریافت نکرده اند.

فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این جلسه ورود رییس جمهور و هیات همراه  به استان کردستان را مایه خیر و برکت دانست و تاکید کرد: قطعا مصوبات این سفر در آینده ای نزدیک می تواند زمینه ساز رشد و توسعه استان کردستان و شهرستان محروم سرواباد باشد.

حسن زارعی افزود: شهرستان سروآباد دارای مردمانی مرزدار، غیور و مهمان نوازی است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور عزیز ما به دست دشمنان بیفتد و علاقه و وفاداری خود را به نظام و انقلاب اسلامی همواره نشان داده اند.

وی ادامه داد: قطعا سفر پر خیر و برکت رییس جمهور و هیات همراه به شهرستان سروآباد نور امید را در دل مردم استان کردستان به ویژه شهرستان سروآباد زنده کرد و نوید بخش روزهای خوبی برای استان و شهرستان خواهد بود.

وی به مشکلات مهم شهرستان اشاره کرد و گفت: وضعیت نامناسب جاده ارتباطی سنندج سروآباد، عدم استقرار برخی از ادارات و دستگاه های دولتی در این شهرستان و کمبود آب شرب و کشاورزی باعث شده آمار مهاجرت در این شهرستان روبه افزایش باشد.

فرماندار سروآباد اضافه کرد: تکمیل سه ایستگاه پمپاژ آب بر روی رودخانه سیروان که نیمه تمام باقی مانده هفت هزار هکتار از مزارع و باغات این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد و برای بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

زارعی ادامه داد: تکمیل فاز دوم پرورش ماهیان سردآبی دیوزناو که برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می کند یکی دیگر از مشکلات مهم شهرستان سروآباد است.

وی افزود: افزایش منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو که باعث ایجاد مشکلاتی برای روستاها شده و اجرا نشدن طرح هادی در روستاهای این شهرستان از دیگر مشکلات مهم شهرستان سروآباد است.

فرماندار سروآباد بر ضرورت ساماندهی بازارچه مرزی مله خورد نیز تاکید کرد و گفت:‌ باتوجه به ظرفیت بازارچه مرزی مله خورد در این شهرستان متاسفانه سود آن به شهرستان بر نمی گردد که امیدواریم قسمتی از سود این بازارچه به خود شهرستان برگردد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم شهرستان سروآباد بحث کمبود اعتبارات استانی است باتوجه به اینکه تخصیص اعتبارات در شورای برنامه ریزی استان براساس جمعیت است میزان اعتبار تخصیص یافته بسیار کم بوده و باید براساس شاخص محرومیت باشد.

در ادامه امام جمعه سروآباد، نماینده دهیاران، رییس شورای اسلامی شهرستان سروآباد، شهرداران سروآباد و اورامان و رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز هر کدام در سخنانی کوتاه به بیان مهمترین مشکلات و نیازهای حوزه خود پرداختند.

به گزارش ایرنا، سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری در بدو ورود به شهرستان سروآباد با استقبال گرم مسوولان شهرستانی روبرو شد.

وی در ادامه با حضور در مزار شهدا، مزار شهید عبدالرحمان کریمی از شهدای شاخص شهرستان سروآباد را عطرافشانی و غبار روبی کرد.

وی در ادامه با حضور در خانه شهید رستمی با مادر و فرزندان این شهید سرافراز دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست های خانواده این شهید والامقام قرار گرفت.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری در ادامه از سایت اداری بازدید کرد و بر لزوم تسریع در تکمیل این سایت اداری تاکید کرد سایت اداری سروآباد مدت بیش از ۱۰ سال است که نیمه تمام مانده است و برای تکمیل آن به اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

مدنی در ادامه از ایستگاه پمپاژ آب بر روی رودخانه سیروان در نزدیکی روستای دورود بخش مرکزی بازدید کرد با تکمیل این ایستگاه پمپاژ هزار هکتار از مزارع این شهرستان را پوشش می دهد و برای هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری در ادامه با مردم روستای گلانه بخش مرکزی نیز دیدار و گفتگو کرد و مهمترین مشکلات و درخواست های اهالی این روستاها را از نزدیک مشاهده و بر لزوم حل این مشکلات تاکید و قول پیگیری و بررسی داد.

 رییس جمهور نیز بعد از ورود به سنندج از روستای قلعه جی بخش مرکزی شهرستان سروآباد بازدید کرد و با مردم این روستا که در زمان جنگ تحمیلی مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بودند دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از کارخانه تولید قارچ دکمه ای روستای قلعه جی و دیدار با خانواده شهید شمیران میرزایی از دیگر برنامه های رییس جمهور به شهرستان سروآباد بود.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران کردستان ایرنا سروآباد سنندج پروندهٔ خبری سفر رییس جمهور به استان کردستان؛ دیار فرهنگ و هنر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران کردستان جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران کردستان ایرنا سروآباد سنندج بازارچه مرزی مله خورد بازارچه های مرزی معاون توسعه روستایی مشکلات مهم شهرستان شهرستان سروآباد رودخانه سیروان پیگیری و بررسی بازارچه ها استان کردستان صورت ویژه نیمه تمام رییس جمهور سایت اداری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بافندگان فرش دستباف در استان خراسان رضوی به صورت فصلی و به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، به همین دلیل میزان تولید سالانه فرش تغییر می‌کند و سرانه تولید فرش دستباف ۶ مترمربع است.

شادی قاسمی افزود:  پارسال ۹۰ پروانه تولید فرش دستباف و ۳۱۰ مورد کارت شناسایی قالی باقی و دیگر حرفه‌های مرتبط با آن صادر و هزار و ۲۲۶ فقره کارت شناسایی تمدید شده است.

وی گفت: پارسال کارت قالی بافی به تعداد هزار و ۲۵۲ مورد برای شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف در استان صادر شد و ۴۴۸ نفر در آزمون رتبه بندی در رشته فرش دستباف در هنرستان‌ها شرکت کردند که گواهی نامه آموزشی مهارتی برای ۲۹۶ نفر صادر شد.

رییس اداره فرش اداره صمت خراسان رضوی افزود: در دوره‌های آموزشی این اداره کل در سال گذشته برای فعالان فرش دستباف هفت هزار و ۴۰۰ نفر- ساعت آموزش ارایه شد.

قاسمی گفت: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی است، به طوریکه از ۳۵ هزار نفر جمعیت قطعی بافندگان فرش دستباف این استان، ۱۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.

رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است که امیدواریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند