Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادعای سفیر آمریکا در بغداد مبنی بر آمادگی کشورش برای کمک به حل بحران کمبود آب در عراق، دیدار سفیر استرالیا با دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق و تاکید برهم صالح بر ضرورت وحدت عراقی‌ها از جمله خبرهای مربوط به عراق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه العهد به نقل از منابع خود از رقابت گازی میان ترکیه و امارات متحده عربی در عراق خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار درباره ظهور نسل چهارم داعش

المعلومه گزارش داد که «ایوب الربیعی» عضو سابق کمیسیون امنیتی پارلمان عراق در سخنانی ضمن هشدار درباره قدرت گرفتن دوباره گروه تروریستی داعش در سال‌های آتی گفت: وجود 9 تا 12 هزار نوجوان در اردوگاه الهول در سوریه که باورهای مذهبی افراطی دارند، باعث می شود تا در چند سال آینده نسل چهارم داعش خود را نشان دهد.

دیدار سفیر استرالیا با رهبر یک جنبش مقاومت عراق

خبر دیگر اینکه شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق امروز جمعه در دفتر خود در بغداد از خانم پائولا گانلی سفیر استرالیا در عراق استقبال کرد که طی آن دو طرف راه‌های همکاری مشترک بین دو کشور و سازوکاری برای باز کردن افق‌های اقتصادی به نحوی که به نفع عراق و مردم آن باشد، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ادعای آمریکا درباره کمک به حل بحران کمبود آب در عراق

خبر دیگر اینکه آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد در دیدار با مهدی رشید الحمدانی وزیر منابع آبی عراق،مدعی آمادگی کشورش برای کمک به عراق برای غلبه بر بحران کمبود آب شد.

ایجاد مراکز دیدبانی در طول 240 کیلومتر مرز مشترک بین عراق و ایران از دیگر خبرهایی  است که رسانه‌های عراق منتشر کرده‌اند.

خبر دیگر اینکه السیاسه نوز گزارش داد که طبق اعلام اتحادیه اروپا، هر فرد عراقی سالانه 120 کیلوگرم غذا را حیف و میل می‌کند.

تاکید برهم صالح بر وحدت عراقی‌ها

خبر دیگر اینکه برهم صالح رئیس جمهور عراق در توئیتی به مناسبت عید قربان، ضمن تبریک این مناسبت مذهبی، ضرورت وحدت در صفوف عراقی ها به منظور داشتن کشوری قدرتمند را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق سفیر استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتقاد آمریکا و غرب از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی، خواستار طرد سفیر آمریکا در بغداد شدند.

به گزارش مشرق، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به دخالت‌های آمریکا و غرب در مساله تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی در عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را با یک اصلاحیه که در آن مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر می‌دهد، به تصویب رساند.

طبق گزارش العهد، نمایندگان عراقی که تعداد آن‌ها بیش از ۶۱ نفر است در یادداشتی به وزارت خارجه کشورشان خواستار تغییر سفیر آمریکا در بغداد به دلیل دخالت های آشکارش در امور داخلی این کشور شدند.

آن‌ها تاکید کردند: دخالت‌های آمریکا و برخی نهاد ها و سفارت‌های غربی در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم. از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی که به تازگی تصویب شد را اجرایی کند و تسلیم فشارها نشود.

این نمایندگان عراقی افزودند: تصویب قانون مبارزه با فحشا و همجنسگرایی موضعی شجاعانه از سوی پارلمان است. به محض اینکه این قانون تصویب شد صدای غربی ها در مخالفت با آن بلند شد.برخی سازمان‌های جامعه مدنی در عراق وابسته به آمریکا و غرب هستند و همجنسگرایی را تایید می کنند.

پیش از این «محمد جعفر الصدر» سفیر عراق در لندن در واکنش به اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس که از تصویب قانون جرم‌انگاری هم‌جنسگرایی در عراق انتقاد کرده است، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب وزیر شما بهتر است که نگران نسل‌کشی و نقض قوانین انسانی در غزه و خطر واقعی در شیوع چیزی باشید که با ماهیت انسانی و تمام ادیان در تضاد است.

وی نوشت: لطفا نصیحت‌هایتان را برای خودتان نگه دارید؛ ما مردمانی هستیم با هزاران سال تمدن و انسانیت.

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق