Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: وجوب حجاب برای این است که خانم‌ها مورد احترام قرار گیرند و حرمت داشته باشند و بیماردلان و افراد سبک‌سر طمع نکنند.

وی افزود: حجاب باعث استحکام بیشتر بنیان خانواده می شود و به نفع زن است و باعث جلوگیری از تمایل مردان به زنان دیگر و نامحرمان می شود؛ چشم اگر کنترل نشود کنترل و مهار دل از دست می‌رود، حفظ چشم باعث پاک نگه داشتن دل و روح انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دماوند گفت: حجاب هم حق انسانی است و هم حق الهی، حجاب برای زن مصونیت و شرافت به ارمغان می‌آورد و حجاب، محدودیت نیست؛ مراکز فرهنگی دینی باید فلسفه حجاب و فواید آن را برای نسل جوان بازگو کنند و شبهات مربوط به حجاب را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید:

خطیب جمعه قزوین: کسی که به گرانی‌ها دامن می‌زند ، پیمان‌شکن در پیشگاه خداست

خطیب جمعه ایلام : مردم از دولت رئیسی ناامید شده اند ، چون ...

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: جهاد بانوان جهاد عفاف و همسرداری و فرزندآوری و فرزندپروری است؛ از دامن زنان مومن مردان غیور و خدمتگزاری مثل شهید سلیمانی تربیت می‌شوند؛ الگوی زنان مسلمان ایرانی و غیرایرانی در مسئله حجاب و پوشش حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما هستند که ضمن فعالیت سیاسی و اجتماعی و جهادی، حجاب و عفت خود را کاملا حفظ می‌کردند.

وی بیان کرد: بی حجاب فقط بی‌حجاب نیست، بلکه بی‌حجابی را تبلیغ می‌کند و عادی جلوه می‌دهد، با حجاب هم حجاب را تبلیغ می‌کنند و نوع پوشش آثار اجتماعی دارد. آیت‌اللّه جوادی آملی می‌فرماید: حجاب زن مربوط به خود او نیست تا گفته شود از حق خود صرف نظر کردم؛ حجاب زن مربوط به محرم او نیست تا بگوید من راضی به بی‌حجابی هستم.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: حجاب زن مربوط به خانواده نیست که اعضای خانواده به بی حجابی راضی باشند. حجاب حقی الهی است؛ اگر همه اعضای خانواده‌ اعم از همسر، برادر، فرزند و... راضی به بی‌حجابی باشند، قرآن مجید راضی نخواهد بود، زیراکه زن و حیثیت او حق خداست و خداوند زن را مظهر احساس و عاطفه آفریده نه مظهر بی‌عفتی و شهوترانی.

فتاح‌دماوندی افزود: روز عرفه روز بخشش و مغفرت الهی و روز تغییر از شقاوت به سعادت است، روز دعا و نیایش و مناجات با خداست؛ دعا باعث دفع بلا و جلب روزی و محبوبیت نزد خدا و نجات از جهنم است و هیچ دعایی بی فایده نیست.

وی تصریح کرد: مالیات در همه کشورها پشتیبان مالی خدمات دولت است، اما باید منصفانه و با توجه به واقعیات اخذ شود؛ دولت باید از فرار مالیاتی دانه درشت‌ها جلوگیری کند و با کسبه خرد بیشتر مدارا کند.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: مردم شهرستان دماوند از اداره مالیات گله‌هایی دارند که به حق است و باید شنیده و پاسخ قانع‌کننده داده شود؛ متأسفانه مالیات برخی اقشار مثل کاسبان خرد افزایش زیادی داشته که با درآمد و هزینه های آنها تطابق ندارد و پرداخت آن برای آنها سخت است‌.

فتاح‌دماوندی توصیه کرد: از مردم عزیزمان تقاضا داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و واکسن کرونا را تزریق کنند.

217

کد خبر 1649217

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه جمعه فتاح دماوندی جمعه دماوند بی حجابی بی حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه موقت خمینی شهر در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اینکه کشف حجاب حربه رضاخانی و مورد حمایت دشمن است، گفت: کوتاهی در برابر بی حجابی مورد رضایت خداوند نیست و مردم هم ملزم هستند در زمینه حجاب نیروی انتظامی را یاری کنند.
حجت‌الاسلام علی رهبر با تشریح ابعاد شخصیتی امام صادق (ع) افزود: امام صادق (ع) شخصیتی نبود که گوشه نشین باشد و اگر مردم آن زمان یاری می‌کردند ایشان برای برپایی حکومت اسلامی قیام می‌کرد.

نمازگزاران جمعه خمینی شهر در حمایت از طرح نور و اقدامات نیروی انتظامی در برابر بی حجابی شعار دادند.

دیگر خبرها

  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است
  • تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور
  • حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • عاشق دوآتشه استقلال؛ التماس می‌‎کردم دستانم را قطع نکنند!
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد