Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه تولیدکنندگان در عرصه‌های صنعتی و کشاورزی نیاز به حمایت دارند، گفت: مدارا و همراهی کردن با مردم رویکرد قوای سه‌گانه در تصویب، اجرا و نظارت بر قوانین باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه همواره حکومت و اجزای آن باید همراه مردم باشند، اظهار داشت: قوای سه‌گانه در کشور مدارا و همراهی کردن با مردم را جزو رویکردهای خود قرار دهند و در تصویب، اجرا و نظارت بر قوانین به آن پایبند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، دولت به مردم کمک کرد تا زمین‌هایی که برای کشاورزی مناسب نبودند را احیا کنند، حالا پس از گذشت سالیان، از کشاورزان درخواست می‌کند که هزینه زمین را به قیمت کنونی پرداخت کنند؛ بدون شک دریافت چنین پولی توسط دولت، «سُحت» و حرام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم خاک خوب به این زمین‌ها آوردند تا آن را احیا کنند و بر اساس شرع هر کس زمینی را احیا کند، از آن اوست؛ دولت فقط می‌تواند هزینه زمین غیر بایر را طلب کند.

وی با بیان اینکه حمایت از کشاورز، کمک به دولت است، تصریح کرد: کسی که زمینی را احیا می‌کند و در آن کشاورزی را راه می‌اندازد در حقیقت به دولت کمک کرده است؛ متأسفانه نگاهی در برخی از مدیران وجود دارد که ظاهراً با تولید کننده، بیگانه است. در حالی‌ که اگر توجه کنند و از تولیدکننده چه در عرصه صنعت چه در عرصه کشاورزی حمایت شود، قیمت کالاها کاهش می‌یابد و در نهایت، به نفع مصرف‌کننده و حتی دولت است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه اگر قانونی اشتباه است، وزارت دادگستری به دنبال اصلاح آن باشد، عنوان کرد: مدیران کل در استان‌ها که در متن کار هستند و قوانین را اجرا می‌کنند، می‌توانند نواقص قانونی و یا قوانین اشتباه را به دولت انتقال دهند، تا از طریق وزارت دادگستری این مسائل دنبال شود.

امام جمعه سنندج: رویکرد آیت‌الله رئیسی نویدبخش آینده‌ای روشن برای کشور استامام جمعه زنجان: اسلام مخالف کار و فعالیت اجتماعی بانوان نیستامام جمعه اراک: جبهه استکبار و صهیونیست به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی دچار انفعال شده است

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند حدنگاری اراضی ملی اظهار داشت: مساحت کل کشور 164 میلیون هکتار است که از این میزان، 137 میلیون هکتار عرصه‌های ملی محسوب می‌شود که 95 درصد از این عرصه‌ها حدنگاری شده‌اند، مابقی زمین‌ها، در حال بررسی و طی روند قضایی است. 

وی افزود: در سال 1401، حدنگاری اراضی کشاورزی و زراعی به میزان 18 میلیون هکتار هدف‌گذاری شده است تا اسناد حدنگاری این زمین‌ها صادر شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دیدار مدیران دستگاه قضایی با رهبر انقلاب گفت: ایشان 7 راهبرد را برای دستگاه قضا ترسیم کردند که راهبرد پنجم آن، رعایت حقوق عامه است که هویت دار شدن اراضی در کشور یکی از مصادیق آن است، همچنین مسائلی همچون جنگل‌خواری و ساحل‌خواری از دیگر مسائلی است که معظم له سالیان پیش، آن را متذکر شده‌اند.

وی با بیان اینکه متولیان زمین، در کشور کوتاهی کرده‌اند و امروز پرونده‌های زیادی در دستگاه قضایی در این رابطه وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از مدیران اذعان دارند که «قانون منع خرد شدن زمین‌های کشاورزی» مانع می‌شود تا سند برای این زمین‌ها صادر شود، در حالی‌ که تفسیر ما در دستگاه قضایی این است که این قانون، ناظر بر «بعد از صدور سند» است، این مدیران معتقد هستند که به استناد این قانون، نمی‌توان سند تفکیکی صادر کرد در حالی‌ که هنگامی قانون می‌گوید پس از صدور سند، نمی‌توان، آن را خرد و تفکیک کرد.

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کارگروه‌های ویژه در استان‌ها برای حدنگاری زمین‌های ملی و کشاورزی تشکیل شده است، بیان کرد: امیدوار هستیم با حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان و همکاری مدیران، حدنگاری اراضی به صورت کامل انجام شود.

انتهای پیام/170/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: استان شدن ورامین از موافقت با طرح تا اجرا در دولت سیزدهم کلید خورد و با توجه به پیشینه تمدنی ورامین نسبت به سایر مناطق، به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است. - اخبار استانها -

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ورامین، با اشاره به موضوع تشکیل استان تهران شرقی گفت: حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا یکی از حوزه‌های پرجمعیت و از لحاظ جغرافیایی وسیع است که از نظر فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و صنعتی نیازمند ساختار جدید و تقسیمات جدید کشوری است.

وی افزود: به دلیل وجود جمعیتی بیش از 900 هزار نفر در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا و نیز جمعیت شهرستان پاکدشت، بیش از 1 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی استان تهران سکونت دارند که تأسیس استانداری را ضروری کرده است.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: در سفر رئیس‌جمهور به دیار 15 خرداد، بحث استان شدن ورامین قطعی شده، البته استان شدن ورامین از پیش مطرح شده بود و پیگیری این موضوع در این دوره از دولت انجام شده است.

نوش‌آبادی تصریح کرد: استان شدن ورامین و موافقت با طرح، اجرا و در دستور کار قرار گرفتن این پروژه در دولت سیزدهم انجام خورده است.

واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی

 وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوانی که با رئیس‌جمهور انجام شده، استان تهران به 3 استان تهران مرکزی، تهران غربی به مرکزیت شهریار و استان تهران شرقی به مرکزیت ورامین تقسیم می‌شود.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های ورامین و نیز پیشینه تمدنی و تاریخی، این منطقه نسبت به سایر مناطق، ارجحیت دارد و به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است که در نهایت به عنوان لایحه به مجلس آینده ارائه شده و استان شدن ورامین در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است