Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" امروز جمعه نوشت که رژیم اشغالگر اسرائیل اجساد بیش از ۷۰ نیروی کماندوی مصری را که در جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به عنوان نیروی کمکی نیروهای اردنی شرکت کرده بودند، زیر جایی که امروزه به پارکینگ خودرو در تفرجگاه شهرک "مینی ازرائیل" در منطقه اللطرون تبدیل شده است، دفن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم اسرائیل این منطقه را در جریان جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود در آورد و ساکنان سه روستای معروف آن به نام های "عمواس، یالو و المجدل" را آواره و مناطقی جنگلی در آنجا ایجاد کرد. رژیم اسرائیل در دهه هشتاد قرن گذشته این تفرجگاه کوچک را ساخت که حاوی ماکت ها و ساختمان های مینیاتوری نظیر شهرهای مشابه در کشورهای جهان است. 

این روزنامه در گزارش خود به نقل از «زیو یلوخ» یک نظامی سابق ارتش رژیم اسرائیل نوشت که اجساد حدود ۷۰ سرباز کماندوی مصری و احتمالاً ده ها سرباز دیگر در این مکان دفن شده اند و هیچ کس از آن خبر ندارد. یلوخ در طول این جنگ، مسئول این منطقه بود و او این موضوع را به مدت پنجاه سال مخفی نگه داشت.

به گفته این نظامی صهیونیست، «کسانی که آورده شدند و در چاه (گور دسته جمعی) دفن شدند، سربازانی بودند که سوزانده شدند، زیرا این منطقه پر از خار و علف های هرز با ارتفاع یک و نیم متری و لم یزرع بود و خارها به سرعت آتش می گرفتند.» 

این نظامی صهیونیست افزود: بخشی از سربازان کماندوی مصری در محل حضور داشتند و در آنجا سوختند زیرا بر اثر تیراندازی آتش سوزی به راه افتاد. براساس برآورد من، تعداد کماندوهای مصری کشته شده ۷۰ نفر است که امروز در زیر پارکینگ تفرجگاه "مینی ازرائیل" دفن شده اند.

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، ارتش رژیم اسرائیل این چاه (گور دسته جمعی) را به خوبی پنهان کرد و به مدت ۵۵ سال این راز و این واقعیت را که دهها جسد سربازان مصری که در نبردهای دره اللطرون کشته شدند، در این گور دسته جمعی در داخل اراضی اشغالی فلسطین دفن کرده است، پنهان ماند. 

این گزارش افزود که بلوخ و دیگر نظامیان رژیم اسرائیل که از شهرک "کیبوتس نحشونیم" بودند، موضوع را مخفی نگه داشته و با مقامات ارتش همکاری کردند؛ در حالی که اجساد سربازان مصری پوسیده شد و تا به امروز بقایای آنها بیرون آورده نشده و به مصر بازگردانده نشده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: یکی از اعضای این شهرک به نام "دان مئیر" در سال ۱۹۹۹ میلادی تلاش کرد که این موضوع را برملا کند و نه فقط با مراجع بلندپایه اسرائیلی تماس گرفته بلکه برای دسترسی به سفیر مصر در تل آویو هم تلاش کرد اما کسی قبول نکرد که با او همکاری کند و واحد نظارت نظامی اسرائیل نیز انتشار هرگونه گزارشی درباره این موضوع را پشت سر هم ممنوع کرد.

برچسب‌ها جنگ مصر رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ مصر رژیم صهیونیستی جنگ مصر رژیم صهیونیستی گور دسته جمعی رژیم اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.

به گزارش خبرآنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند