Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:43:59 GMT

آلمان با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۱۰۱۵

آلمان با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو موافقت کرد

به گزارش جماران؛ آلمان با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو موافقت کرد.

مهر به نقل از رویترز نوشت: پارلمان آلمان (بوندستاگ) و همچنین شورای فدرال آلمان (بوندسرات) پروتکل های الحاق هر دو کشور فنلاند و سوئد به ائتلاف نظامی ناتو را تایید کردند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در همین رابطه با انتشار پیامی در توییتر نوشت: این مسئله امنیت بیشتری را برای همه اعضای ناتو و برای اروپا ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، پیشتر کانادا به عنوان اولین کشور، رسماً الحاق فنلاند و سوئد به ناتو را در فرآیندی شتابان به تصویب رسانده بود.

پروتکل های الحاق دو کشور مذکور به ناتو باید توسط پارلمان هر ۳۰ کشور عضو تصویب شود تا هلسینکی و استکهلم بتوانند شامل بند دفاع متقابل ناتو مبنی بر اینکه حمله به یک عضو برابر با حمله به همه اعضا است، شوند.

تصویب این پروتکل ها ممکن است تا یک سال طول بکشد، اما در عین حال هلسینکی و استکهلم می توانند در جلسات ناتو شرکت کنند و دسترسی بیشتری به اطلاعات داشته باشند.

پیشتر و در روز سه شنبه، «پکا هاویستو» و «آن لینده» وزرای امور خارجه فنلاند و سوئد و سفرای ۳۰ کشور عضو ناتو در مراسمی رسمی در مقر ناتو، پروتکل های الحاق دو کشور مذکور را به ائتلاف نظامی آتلانتیک شمالی امضا کردند.

به‌دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل سال جاری میلادی، سوئد و فنلاند مدعی شدند که پیوستن به ناتو ضرورت داشته و سنت دیرینه بی‌طرفی خود را زیرپا گذاشتند. دولت‌های هر دو کشور اعلام کرده‌اند که آنها در خاک خود مجبور به میزبانی از پایگاه‌های ناتو یا تسلیحات هسته‌ای نیستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ناتو اولاف شولتس اولاف شولتز کشورهای عضو ناتو کشورهای ناتو افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا فنلاند و سوئد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی

اولین مصاحبه محمد صلاح پس از پیوستن به لیورپول را مشاهده می کنید.

دانلود (2.5MB)

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید