Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور درباره گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ گفت: گزارش دیوان محاسبات درباره درآمدهای حاصل از فروش نفت تنها مربوط به سهم دولت است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، عبدالله صفایی‌نسب درباره منابع دولت در دو ماه نخست به‌ویژه درآمدهای مربوط به فروش نفت، گاز و میعانات گازی گفت: درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز و میعانات گازی مندرج در قانون بوجه که به‌صورت ریالی درج شده و مورد ارزیابی این دیوان قرار گرفته تنها مربوط به سهم دولت از کل منابع حاصل از فروش و صادرات نفت، گاز و میعانات گازی بوده و سهم‌های قانونی صندوق توسعه ملی و وزارت نفت در این گزارش درج نشده است و بی‌شک مقدار تولید و فروش نفت، گاز و میعانات گازی در سه ماه نخست امسال با در نظر گرفتن سهم‌های قانونی بیش از این افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقدار درآمدهای حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ (هم سهم دولت و هم سهم ارزی) نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش یافته است.

مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: افزون بر این، درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز، فرآورده و میعانات به‌صورت ارزی وصول می‌شود و بانک مرکزی مسئولیت تبدیل آن به ریال و واریز به خزانه را به‌عهده دارد که عموما این اتفاق به‌ویژه در ماه‌های نخست سال با تأخیر زمانی انجام می‌شود و گزارش دیوان بر اساس ریال واریزی به خزانه تهیه می‌شود که به همین دلیل بخشی از وصولی ریالی درآمدها در ماه‌های بعد قابل مشاهده خواهند بود.

صفایی‌نسب اظهار کرد: گزارش‌های تفریغ دو ماه دیوان تنها همسو با وظایف قانونی و به‌منظور توجه مجریان در تحقق عملکرد احکام قانون بودجه ۱۴۰۱ و توجه مسئولان امر در وصول به‌موقع منابع بودجه‌ای برای تامین مصارف به‌هنگام بودجه دولت است.

منبع: شانا

کلیدواژه: فروش نفت بودجه درآمدهای نفتی گاز و میعانات گازی درآمدهای حاصل دیوان محاسبات حاصل از فروش سهم دولت فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در مرز ماهیرود طی سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا عابدانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در 12 ماه سال گذشته در ماهیرود انجام شده که قریب به 7 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از 25 میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است گفت: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم به سزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از 180 میلیارد ریال به عنوان حق العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

عابدانی گفت: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟