Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@11:18:46 GMT

هرگز پرده‌ها را اینگونه نصب نکنید!

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۱۰۹۵

قبل از آویزان کردن پرده به پنجره‌ها، لازم است نکات مهمی را بدانید.‬ بسیاری از مواردی که فکر می‌کنید درست است، اشتباه است و در دکوراسیون خانه شما اثر منفی دارد. ناطقان: تهیه و نصب پرده در منزل، در نگاه اول کار ساده‌ای به‌نظر می‌رسد. اما اغلب افراد اشتباهاتی را در این بین مرتکب می‌شوند که باعث ایجاد ظاهری زشت در منزل آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب از مجله دلتا به ببان اشتباهات در نصب کردن پرده می‌پردازیم.
اشتباهات در نصب کردن پرده

اگر خانه شما پنجره‌های زیادی دارد حتما به دنبال روش‌هایی مقرون‌به‌صرفه برای نصب کردن پرده برای آن می‌گردید. اما در هر صورت مجبورید برای چوب پرده و پارچه هزینه بدهید و البته باید برای آن وقت هم بگذارید. در ادامه همراه ما باشید.
انتخاب سبک اشتباه از اشتباهات در نصب کردن پرده

پنل‌های مختلفی در قسمت بالای پرده‌ها کار می‌شود که با کاربرد پرده کاملا ارتباط دارد. برای مثال پرده‌های دارای پنل پاکتی تنگ، برای اینکه به‌طور مرتب باز و بسته شوند مناسب نیستند. درباره کاربرد پرده خود به خوبی فکر کنید و سپس پنل آن را با توجه به نیازهای کارکردی پنجره انتخاب کنید.

اشتباهات در نصب کردن پرده
انتخاب پرده در مرحله آخر دکور اتاق

اکثر افراد در حین طراحی دکوراسیون یک اتاق، اول به رنگ دیوارها فکر می‌کنند و سپس به فکر لوازم دیگری مثل پرده و بالش‌ها  می‌افتند. از آنجا که شما برای انتخاب رنگ دیوار هیچ محدودیتی ندارید بهتر است که اول پرده را انتخاب کنید و سپس رنگی متناسب با الگوی آن را برای دیوار در نظر بگیرید.
استفاده از اندازه‌های اشتباه

عاقلانه‌ترین کار این است که اول اندازه پنجره را بگیرید و ببینید  پرده شما در چه ابعادی باید باشد؟ نه اشتباه می‌کنید. با اینکه باید اندازه پنجره را بدانید اما پنل‌ها بالاتر از لبه بالایی پنجره و تا جای ممکن نزدیک به سقف قرار می‌گیرند. البته والان‌ها نباید تا این حد بالا باشند و باید نزدیک لبه بالایی پنجره نصب شوند. این نکات باعث می‌شوند اتاق بزرگ‌تر به نظر بیاید و برای اتاق‌های کوچک مشخصه مهمی به‌شمار می‌رود. برای اینکه چیدمان زیبایی داشته باشید به مطلب با این وسیله قدیمی خانه خود را تزیین کنید سر بزنید.

اشتباهات در نصب کردن پرده
کوتاه شدن پرده از اشتباهات در نصب کردن پرده

در حین اندازه‌گیری حتما از نقطه‌ای نزدیک به سقف تا کف را اندازه بگیرید تا طول پرده کم نشود. اگر نمی‌توانید پارچه را در اندازه دقیق دلخواه‌تان پیدا کنید، مقدار بیشتری از آن را خریده و برای جبران کوتاهی،‌ تکه دیگری از همان پارچه را به پایین پرده اضافه کرده و جای دوخت را هم نوار بزنید.

کوتاه شدن پرده
استفاده از وسایل و متعلقات نامناسب

    چوب پرده بی‌کیفیت: از خرید چوب پرده‌هایی که مقاومت کافی برای تحمل وزن پرده را ندارند، پرهیز کنید؛ چون سنگینی پرده باعث می‌شود این نوع چوب پرده از قسمت میانی خود دچار انحنا شوند.
    چوب پرده کوتاه: از چوب پرده‌هایی که اندازه مناسب ندارند، استفاده نکنید؛ چون در هنگام باز کردن پرده باز هم بخش زیادی از پنجره توسط آن پوشانده می‌شود. وقتی اندازه چوب پرده دقیقا با عرض پنجره یکی باشد پوشش پرده باعث می‌شود نور بسیار کمی به اتاق راه پیدا کرده و فضا شکل تاریکی به خود می‌گیرد. در عوض حتما پنجره را اندازه گرفته و چوب پرده‌ای را برای آن بخرید که نسبت به عرض پنجره کمی بلندتر باشد تا پرده‌ها به راحتی باز شوند.
    چوب پرده نازک: از چوب پرده‌های خیلی نازک برای نصب کردن پرده‌هایی با پنل رینگی استفاده نکنید. اگر قصد دارید یک پرده با پنلی دارای حلقه‌های بزرگ را نصب کنید به‌طوری که قسمت زیادی از چوب پرده در معرض دید قرار گیرد. حتما چوب پرده‌ای تهیه کنید که ظاهری جذاب و چشمگیر داشته باشد.

برچسب ها: پرده ها ، منزل ، نصب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پرده ها منزل نصب چوب پرده پرده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان

به گزارش "ورزش سه"، درخشش فاتی در ترکیب بارسلونا باعث شده بود که بسیاری از مدیران این باشگاه به ظهور یک لیونل مسی جدید در ترکیب این تیم امیدوار باشند و حتی پس از جدایی این ستاره آرژانتینی شماره پیراهن او را به این بازیکن اهدا کردند.

با وجود درخششی که این بازیکن جوان در ترکیب بارسا داشت اما شرایط مطابق انتظار او و هواداران این تیم و مدیران باشگاه پیش نرفت و مصدومیت‌های متوالی و طولانی مدت باعث شد که او از دوران اوجش فاصله بگیرد و نتواند توانایی‌هایش را در این تیم به نمایش بگذارد.

این شرایط باعث شد که فاتی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی فصل گذشته به صورت قرضی راهی برایتون شود اما حضور او در این تیم و لیگ برتر انگلیس هم موفقیت‌آمیز نبود و گفته شده است که مدیران بارسا هم دیگر تمایلی به ادامه همکاری با این بازیکن ندارد.

حالا روزنامه اسپرت خبر داده است که بارسا امیدوار است بتواند این بازیکن و همچنین کلمنت لنگله را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو به لیگ عربستان منتقل کند و در حال تلاش برای پیدا کردن باشگاهی است که مشتاق جذب این دو بازیکن باشد تا بتواند از پول فروش آنها برای جذب بازیکنان مد نظرش استفاده کند.

دیگر خبرها

  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • دنیای بدون معلم، هرگز
  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری
  • تصاویر یورش نیروهای پلیس به دانشگاه کلمبیا | ورود پلیس از پنجره های دانشگاه! + ویدئو
  • فیلم/ لحظه ورود پلیس از پنجره طبقه دوم دانشگاه کلمبیا
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان