Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم رییسی عصر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم کردستان که در سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مردم کردستان برای سال‌ها حفظ و حراست از مرز‌های کشور و ایستادگی با بصیرت در مقابل معاندین و ضدانقلاب، بیش از ۵ هزار شهید و بیش از ۹ هزار جانباز تقدیم کرده‌اند. زنان و مردان کردستان اهل فرهنگ و هنر هستند و کردستان خطه‌ای است که مدنیت آن زبانزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امروز ملت ایران بر جانفشانی و ایستادگی و صفای مردم کردستان گواه هستند. قومیت‌ها برای جامعه ما یک فرصت تلقی می‌شوند و همواره قوم کرد مردمانی اهل کار، تلاش، فعالیت بوده و مردمانی هستند که در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند.

رییس جمهور تصریح کرد: علما و دانشمندانی که در کردستان و در مهد این خطه پرورش یافتند بزرگانی هستند که نه فقط برای کردستان، بلکه برای کشور افتخار هستند. کردستان هم ظرفیت کشاورزی، هم گردشگری و هم معدن دارد. استانی است که می‌تواند توسط جوانان اقتصاد دیجیتال را راه‌اندازی کنند.

 رییسی گفت: کار‌های خوبی در طول این ۴۰ و چند سال انجام شده، اما نیاز به کار و تلاش بیشتر است. آنچه امروز شما و بنده را به عنوان خدمت‌گذار رنج می‌دهد این است که علی رغم این همه ظرفیت نیروی جوان ما بیکار است.

وی به اقداماتی که در این استان باید انجام شود گریزی زد و گفت: باید مشارکت مردم و حوزه‌های تعاونی فعال شود تا ما شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال باشیم و با تصمیمات جدی دولت و مدیران اشتغال در کردستان ایجاد شود و نرخ بیکاری کاهش یابد. مرز یک فرصت است نه تهدید، از این فرصت باید در جهت رشد اقتصادی و اشتغال استفاده شود هرچه بازارچه‌های مرزی فعال شود شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود. اگر از بازارچه‌های مرزی به درستی بهره گرفته شود شاهد کاهش نرخ بیکاری هستیم.

وی با تاکید براینکه از مرز برای توسعه تجارت باید استفاده شود، گفت: راه مشخص است، تصمیم دولت توسعه بازارچه‌های مرزی و افزایش صادرات در کردستان است. فرصت زیادی در کردستان برای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی وجود دارد، رشد اقتصادی در گرو دو اصل مهم افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره وری است.  راه روشن است ما در کشور داریم در حوزه اصلاحات اقتصادی چند امر را پیش می‌بریم. زمینه‌های رانت و فساد و پارتی بازی و روابط ناسالم را با قدرت از بین می‌بریم. معتقدیم روابط ناسالم نمی‌تواند اقتصاد را رشد بدهد، بستر‌هایی که روابط ناسالم در آن‌ها وجود دارد باید از بین برود.

وی تصریح کرد: مردم عزیز کردستان بدانید برنامه امروز دولت مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است و مصمم هستیم به صورت جدی در این حوزه ورود و انشالله در‌های فساد را ببندیم. فقر، تبعیض و بی‌عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست و اینگونه موارد مردم را رنج می‌دهد و دولت مصمم به تغییر در این حوزه است.

وی ادامه داد: مسوولان در جهت منافع مردم حرکت کنند و آنچه به نفع مردم است را انجام دهند شاید عده‌ای از این مسائل ناراحت شوند هرچه برای مردم نفع دارد مورد تایید ماست.

وی بومی‌گزینی را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: اولویت ما استفاده از نیرو‌های بومی و کارآمد استان کردستان است و این موضوع را به مسوولان تاکید کرده‌ایم.  اگر نیرویی در هر سازمانی انگیزه لازم ندارد و نیروی تحول‌گرا نبوده و روابط ناسالم اداری را بر روابط سالم ترجیح می‌دهد باید کنار گذاشته شود. وابط باید روابط سالم اداری باشد، این توقع بجای مردم از دولتمردان است و باید همه در این جهت تلاش کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز بعد از ۴۳ سال به یک بلوغ از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... رسید‌ه‌ایم که باید نارسایی‌هایی که مردم را رنج می‌دهد حذف شود.

وی امنیت و وحدت و انسجام بین شیعه و سنی بین همه اقوام را از نعمت‌های مهم در کشور عنوان کرد و گفت: وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف در کردستان و کل کشور از نعمت‌های بزرگی است که باید خداوند را نسبت به آن شاکر باشیم. حضور مردم از مولفه‌های قدرت ایران اسلامی و نعمت بزرگی است که منجر به مایوس و ناامید شدن دشمنان شده است و حضور دشمن‌شکن آنان در یوم الله‌های مهم دارای پیام برای مردم و دشمنان است.

رییس جمهور نعمت دستیابی به توانایی‌های مختلف در کشور را یادآوری کرد و گفت: دشمن تصور می‌کرد که با تحریم و تهدید از پیشرفت ما جلوگیری کند و بیشترین تهدید را روی مسئله هسته‌ای گذاشت، اما با وجود تمام تلاش‌ها به جایی نرسید. بیشترین تحریم را در صنایع نظامی گذاشت، اما ما امروز در همین حوزه بیشترین پیشرفت داشته‌ایم.

رئیسی با بیان اینکه عقب‌ماندگی و کاستی‌هایی داریم، گفت: یکی از این کاستی‌ها در حوزه اجرای عدالت است که ناشی از بی‌توجهی به برخی اصول در انقلاب اسلامی است.

وی توجه به داشته‌ها را موجب رشد و پیشرفت کشور خواند و گفت: این از برنامه‌های جدی دولت است و تمام تلاش خود را در این زمینه بکار خواهیم گرفت.  در کردستان استفاده از دیدگاه همه فرهیختگان مورد تاکید دولت است و حلقه‌های مشورتی از نخبگان انقلابی باید تشکیل شود.  دولت مردمی، شعار نیست بلکه مردم عملا باید بیایند نقش ایفا کنند، چون هرجا مردم پای کار بوده‌اند موفق بوده‌ایم و هرجا غایب بوده‌اند با شکست مواجه شده‌ایم.  مردم کردستان دشمن را ناکام گذاشتند و نشان دادند همیشه همراه با انقلاب و نظام هستند، بدانید افتخار نظام و دولت نوکری برای مردم است.  هر گر‌ه‌ای که از زندگی مردم باز شود خواست دولت و هر جوانی که در زنجیره اشتغال قرار گیرد مطالبه مردم و موجب یاس بدخواهان می‌شود.

رییسی گفت: مراکز تولید، کشاورزی و صنعتی ما یک جبهه است که سربازان آن در مقابل دشمنانی قرار گرفته‌اند که سعی در جلوگیری از حرکت روبه رشد ملت ایران هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابراهیم رییسی استان کردستان مردم کردستان روابط ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود، جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید، با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید، در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد، گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید، وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

برخورداری ۶۰ میلیون ایرانی از طرح کالابرگ فجرانه

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع کرده و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. دستور مستقیم رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد و بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

کد خبر 749080

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت