Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان وزیر جهاد کشاورزی از ساماندهی جاده های نا امن بیجار و بازنگری در حق آبه سد تالوار خبر داد.

 سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز (۱۷ تیرماه) و در جریان سفر رئیس جمهور به شهرستان بیجار و در بازدید از سد تالوار بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کردستان۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است که می تواند تحول بزرگی در بخش کشاورزی ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: تمام مطالبات مردم در خصوص حق آبه سد تالوار را در شورای اداری استان به سمع و نظر رئیس جمهور خواهم رساند و از وزیر صمت خواستار بازنگری در میزان حق آبه ی این منطقه هستم.

وی تصریح کرد: با توجه به بیشترین اراضی دیم در بیجار و مقام اول تولید گندم دیم در کشور، قصد داریم در سال زراعی جاری تمام دیم زارهای منطقه را تحت اشراف طرح جهش تولید در دیمزارها قرار دهیم.

ساداتی نژاد بیان کرد: تلاش داریم کشاورزی قراردادی را نیز در طرح جهش تولید در دیم زارها اجرا نماییم تا کشاورزان منطقه دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به  تامین نهاده هایی همچون کود، سم و نیز بیمه کشاورزان افزود:  بنا داریم از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به کردستان بخش هایی از کمبود صنایع تبدیلی و اشتغال زایی در بخش کشاورزی اقدامات مثمر ثمری انجام دهیم.

پایانی بر جاده مرگ، با نگاه ویژه دولت

وی اشاره ای هم به وضعیت نامطلوب جاده های بیجار داشت و بیان کرد: در طول مسیر سفر و با مشاهده عینی وضعیت جاده ی دیواندره به بیجار و همچنین فوت پروفسور ستاره در همین محور مقرر شد از محل مصوبات سفر رئیس جمهور برای آن اقداماتی صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: در راستای پیگیری های نماینده مردم بیجار در حوزه صنایع و معادن و کشاورزی، امید است از مهاجرت مردم بیجار که یکی از معضلات گریبان گیر این شهر است جلوگیری شود.

بیجار؛ نمایشگاه دیم کشور است

ساداتی نژاد در ادامه و با حضور در جلسه شورای اداری عنوان کرد: بیجار با وجود داشتن بیشترین اراضی دیم در حدود ۳۵۰ هزار هکتار قطب تولید گندم است و این مهم را ظرفیت بسیار مهم برای سرمایه گذاری می دانیم.

ساداتی نژاد سه مقوله ی توسعه گلخانه ها، صنایع تبدیلی و مجتمع های دامپروری را از جمله نقاط ضعف شهرستان و استان کردستان بیان کرد و افزود: جهت توسعه در این سه زمینه خط اعتباری در بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است که می تواند آغاز اتفاقات مثبت باشد.

وی با اشاره به سخنان ماندگار مقام معظم رهبری در سفر سال ۸۸ به کردستان و رشد منفی جمعیت و مهاجرت تاکید کرد: رهبر انقلاب در آن سفر پرخیر و برکت فرمودند" بمانید و بیجار را آباد کنید" که این سخن وظیفه ای برای ما مسئولان جهت ایجاد اشتغال و پایداری جمعیت ایجاد می کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آمادگی خود در کمک به ایجاد کسب کارهای کشاورزی که اصالت اشتغال این منطقه است را اعلام می کنیم.

ساداتی نژاد افزود: تامین اعتبار در سه حوزه ی آبیاری زهکشی، آبخیز داری و نوسازی ناوگان کشاورزی و کمباین ها تحت قرارداد با کارخانه کمباین سازی اراک از جمله مصوبات این سفر است.

وی در خصوص مطالبات مردم شهرستان بیجار در خصوص راه اندازی فاز دو شهرک صنعتی نیز بیان کرد:  تغییر کاربری اراضی کشاورزی مورد نیاز این پروژه از محل تبصره ماده یک که مربوط به تغییر کاربری اراضی است مورد برسی قرار می گیرد.

ساداتی نژاد با اشاره به نقش معادن در انجام فعالیت اجتماعی و توسعه و عمران منطقه تصریح کرد:  کمبود مراکز درمانی و فضاهای ورزشی از نقاط ضعف شهرستان است که اگر معادن این فعالیت های اجتماعی را به خوبی انجام دهند می توان شاهد کاهش مهاجرت بود.

سید جواد ساداتی نژاد در ابتدای  ورود خود به بیجار و با حضور در گلزار شهدا با تقدیم گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود و سپس با خانواده شهید علیرضا مرادی دیدار و از پدر این شهید بزرگوار عیادت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی شهرستانها وزیر جهاد کشاورزی ساداتی نژاد رئیس جمهور سد تالوار حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

بنابر گزارش ایسنا، از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات،‌ موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روزهای پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبرها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیداهای آنان در بهارستان، ‌انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تنها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیداهای هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تنها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900135

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • پائز و چند انتخاب سورپرایز کننده
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر