Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا رنگ‌هایی که مدت طولانی بود در نقشه کرونای کشورمان جایی نداشتند، بار دیگر به نقشه بازگردند و خبر از بازگشت التهاب دهند.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، بعد از هشت هفته، دو رنگ قرمز و نارنجی که از نقشه رنگ بندی حذف شده بودند، به نقشه بازگشتند؛ رنگ‌هایی که معنای آن‌ها «بسیار پرخطر» و «پرخطر» است و نشان از اوضاع نامطلوب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
این اوضاع را ‌می‌شود با نیم نگاهی به تصویر فوق نیز دریافت؛ در تغییرات نقشه رنگ بندی که قریب به دو ماه با رنگ زرد (کم خطر) و آبی (عادی) رنگ آمیزی شده بود و حالا تغییری محسوس یافته و ۴ شهرستان آن به رنگ قرمز درآمده است. ۴ شهرستانی که شمار مبتلایان شناسایی شده شان رو به افزایش است و اگر تدابیر مراقبتی در آن‌ها به اجرا در نیاید، به زودی بیماری از آن‌ها به شهر‌های مجاورشان سرایت خواهد کرد.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۱۸ تیرماه اعمال خواهد شد، ۱۴ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند و در آستانه وضعیت بحرانی یعنی قرمز قرار دارند. شهر‌هایی پراکنده در استان‌های مختلف که نشانه‌ای هستند از این واقعیت که با خیزش تازه‌ای از ابتلا به کووید ۱۹ مواجهیم و باید به شدت مراقبت کنیم وگرنه با افزایش شمار مبتلایان مواجه خواهیم شد.

این مهم را در دیگر تغییرات نقشه نیز می‌توان دریافت، مثل افزایش شمار شهر‌های زرد از ۱۰۵ به ۱۴۲ شهرستان که حکم زنگ هشدار جدی را برای کشورمان دارد؛ هشداری که می‌شود با کاهش شمار شهر‌های آبی از ۳۴۳ به ۲۸۸ شهرستان نیز به وجودش پی برد و با رعایت الزامات بهداشتی و مراقبتی و همچنین مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای تکمیل واکسیناسیون یا تزریق دوز یادآور، از ابتلا به بیماری پیشگیری کرد.

نکاتی مهم و کلیدی که مدتی است آن چنان که باید در کشورمان جدی گرفته نشده اند، تا جایی که برخی تصور کرده و می‌کنند که کرونا تمام شده و دیگر نیازی به رعایت پروتکل‌های مراقبتی و تزریق واکسن نیست؛ همان راهکار‌های محدودی که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و کاهش شدت بیماری در دسترس داریم و باید در به کارگیری آن‌ها به شدت کوشا باشیم.    

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه فائزه هاشمی آیت الله ناصری شینزو آبه ویروس کرونا نقشه رنگ بندی قرمز نارنجی مذاکرات دوحه فائزه هاشمی آیت الله ناصری شینزو آبه نقشه رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دور‌های گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.
وی با اشاره به برخی نیاز‌های ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.
استاندار اردبیل گفت: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.
عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سد‌های معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال، تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.
در این نشست که در ادامه نشست‌های بررسی مسائل پروژه‌های شاخص شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد، موضوعات دیگری، چون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش هم مطرح و راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • تنیسورهای کمتر از ۱۲ سال ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان