Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@07:44:23 GMT

ذبح کنندگان دام مراقب تب کنگو باشند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۲۳۱۴

ذبح کنندگان دام مراقب تب کنگو باشند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به ذبح کنندگان دام و کارگران شاغل در کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها توصیه کرد هنگام کار از وسایل حفاظت شخصی مانند دستکش، چکمه، عینک، ماسک، روپوش یا پیش‌بند پلاستیکی استفاده کنند.

وی با اشاره به بروز مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در کشور، گفت: افرادی که با دام سر و کار دارند، از گذاشتن چاقوی قصابی داخل دهان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهرابی به این دسته از افراد که با ذبح دام سر و کار دارند، اظهار بهداشت: در صورت وجود زخم یا جراحت بر روی دست‌ها یا انگشتان خود از تماس با ترشحات یا لاشه دام خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت: مردم غالباً از محل‌های غیرمجاز دام زنده خریداری کرده و به صورت سنتی ذبح می‌کنند که این کار خطراتی را به همراه دارد.

وی افزود: خون و ترشحات دام تا چند روز می‌تواند باعث انتقال بیماری شود به همین دلیل ذبح گوسفند در معابر، پارکینگ و حیاط منزل یک رفتار غیربهداشتی است که ممکن است باعث انتشار بیماری شود.

سهرابی به خانواده‌ها توصیه کرد گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مورد تأیید تهیه کنند زیرا در کشتارگاه‌های صنعتی علاوه بر نگهداری گوشت در شرایط استاندارد، از ذبح دام قاچاق و آلوده به ویروس جلوگیری می‌شود و محیط کشتارگاه برای مبارزه با کنه و سایر آلودگی‌ها به طور مرتب سمپاشی و ضدعفونی می‌شود.

وی، یکی دیگر از راه‌های انتقال بیماری را گزش کنه عنوان کرد و گفت: ویروس این بیماری در دام‌هایی نظیر گاو، گوسفند و بز تظاهرات خاصی ندارد و در نتیجه از ظاهر دام نمی‌توان به وجود بیماری در حیوان پی برد.

به گفته سهرابی، کنه‌ها از خون دام مبتلا به ویروس تغذیه و خونخواری می‌کنند و آلوده می‌شوند. گزش انسان توسط کنه آلوده نیز باعث ورود عامل بیماری به خون و ابتلاء به این بیماری می‌شود. له کردن کنه روی پوست بدن نیز می‌تواند باعث ابتلاء شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصول گرم سال مسافرت و طبیعت گردی هم زیاد می‌شود باید مراقب کودکان بود و نکات ایمنی را در برخورد با حیوانات، دام‌ها و حشرات به آن‌ها آموزش داد.

سهرابی تاکید کرد: برنامه مراقبت بیماری تب کریمه کنگو در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت مستمر در حال اجرا است و کارکنان بهداشتی و درمانی با شناسایی موارد مشکوک بیماری اقدامات لازم را انجام می‌هند. بنابراین جای نگرانی برای شهروندان نیست، اما اطلاعات کافی و رعایت نکات گفته شده نقش مهمی در پیشگیری از ابتلاء به بیماری و انتشار ویروس دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه فائزه هاشمی آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه تب کریمه کنگو ذبح دام عید قربان مذاکرات دوحه فائزه هاشمی آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد

 سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او از دستگیری یک سارق در ارتباط با سرقت‌های رخ داده با با انجام اقدامات اطلاعاتی  ماموران پلیس آگاهی و با هماهنگی مقام قضایی خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۱۳ فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ سهرابی به نقش مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک موضوع را به سرعت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!