Web Analytics Made Easy - Statcounter

صلیب سرخ بین الملل درباره وضعیت نامناسب میلیون‌ها نفر در یمن که ناشی از هشت سال جنگ است، هشدار داده است. این آسیب‌ها هم اکنون با اختلال در زنجیره تامین کالا بدتر شده است. برخی از زنان در یمن می‌گویند که آن‌ها به مراقبت‌های درمانی هیچ گونه دسترسی ندارند.

بر اساس گزارش صلیب سرخ بین الملل در حدود ۶۶ درصد از جمعیت یمن به کمک‌های درمانی ضروری دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جمعیت شش میلیون نفر زن را که به شدت به کمک‌های درمانی نیاز دارند، شامل می‌شود. نزدیک به پنج میلیون تن از این زنان، از گرسنگی شدید رنج می‌برند که در میان آنها، زنانی که باردار هستند یا نوزاد شیرخوار دارند، دیده می‌شوند. برابر گزارش‌ها در هر دو ساعت یک مادر و شش نوزاد در یمن جان می‌دهند. جنگ یمن جان باختگان بسیاری را در میان غیرنظامیان این کشور بر جای گذاشته است.

«بشیر عمر»، سخنگوی صلیب سرخ در یمن گفت: با ادامه درگیری‌ها نیاز‌ها رو به افزایش است. این وضعیت سبب شده است که خانواده‌های بسیاری فقیر شوند. اجازه بدهید که تصویری از شما در زمینه وضعیت انسانی در یمن ارائه دهم. میلیون‌ها نفر در ناامنی غذایی به سر می‌برند. بیش از ۴.۷ میلیون زن و کودک با سوء تغذیه رو به رو هستند. هزینه زندگی به شدت بالا رفته و هزینه غذا و نان به شدت افزایش یافته است. بهای آرد و حبوبات به شدت افزایش یافته است. این افزایش ۱۵۰ درصد بوده است. ۱۴.۴ میلیون نفر از مردم یمن به آب سالم و مراکز بهداشتی دسترسی ندارند. تنها ۴۱ مرکز بهداشتی فعال هستند. کمتر از ۵۰ درصد زایمان‌ها در مراکز بهداشتی صورت می‌گیرد.

او گفت: در حال حاضر، مشکلی در تامین منابع مالی نداریم، اما نهاد‌های بین المللی بسیاری هستند که اعلام می‌کنند که منابع مالی آن‌ها برای رسیدگی به وضعیت انسانی در یمن ناکافی است. از آغاز امسال (سال میلادی)، سازمان‌های بین المللی بسیاری فعالیت‌های خود را در بخش‌های گوناگون این کشور به علت کمبود منابع مالی لغو کرده اند. جهان باید بر روی وضعیت یمن بیشتر تمرکز کند. مردم یمن نباید به حال خود رها شوند.

سخنگوی صلیب سرخ یمن تاکید کرد: به نظر من باید نوعی اجماع بین المللی برای متقاعد کردن طرف‌های درگیر برای پایان دادن به درگیری (در یمن) وجود داشته باشد تا مردم یمن بتوانند زندگی خود را از سربگیرند، وگرنه جنگ یمن همچنان ادامه خواهد یافت و هزاران تن به فقر کشیده خواهند شد. از دید من باید از اهرم‌های لازم برای مجاب کردن طرف‌های درگیر برای حاضر شدن بر سر میز گفتگو استفاده شود تا صلح حاصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صلیب سرخ جهانی جنگ یمن کشتار زنان و کودکان صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)

کشتی‌گیران غول پیکر ژاپنی، رقابت ویژه‌ای از رزم سنتی «سومو» را به نمایش گذاشتند: رقبا با نوزادی در بغل باید تلاش می‌کردند بدون توسل به خشونت، گریه نوزاد حریف را در بیاورند.

به گزارش فرارو، در این رقابت عجیب که از سال ۱۹۹۱ و با هدف دعا برای سلامتی و رفاه کودکان برگزار می‌شود، حدود ۱۰۰ نوزاد شرکت کردند.

کشتی «سومو» یکی از ورزش‌های باستانی و پرطرفدار ژاپن است که در دهه‌های اخیر به یک جاذبه گردشگری هم تبدیل شده است. کشتی‌گیران زمان بسیاری را برای آمادگی بدنی در معابد می‌گذرانند. قهرمان این ورزش عنوان یوکوزانا را از آن خود می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!