Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای ریاحی گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های این نهاد در جریان سفر استانی رییس‌جمهور مصوب شد که با جذب آن اقدامات موثری اجرا می‌شود.

از این میزان اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه فاز دوم و انجام عملیات اجرایی روستا‌های در معرض خطر و ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومین از محل اعتبارات بنیاد برکت اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

اختصاص بیش از دو سوم زمین ویژه طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان شهرکرد

فازنخست مطالعه برای در جاسازی و یا جابه‌جایی ۴۷ روستای در معرض خطر استان انجام شده است، اما مرحله دوم این مطالعات باقی مانده است که با جذب اعتبار سفر رییس‌جمهور می‌توان وضعیت این روستا‌ها را تعیین تکلیف کرد.

عملیات اجرایی تکمیل ۴۲ واحد مسکن روستایی نیمه‌کاره در روستای لبد آغاز شده است.

 ساخت مسکن برای بی‌بی‌گل یکی از اهالی روستا که مورد تاکید رییس‌جمهور بود تکمیل شده است و عملیات تکمیل ۴۲ واحد مسکونی نیمه‌تمام اهالی این روستا نیز آغاز شده و بخشی از مصالح به منطقه انتقال داده شده است.

ریاحی با بیان اینکه برای تمامی روستا‌های استان طرح هادی تهیه شده است، گفت: برای بازنگری و اجرای این طرح‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

بنیاد مسکن متولی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که شامل ۴۲ شهر استان می‌شود و در همین راستا ۳۷ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار نفر تایید نهایی شدند و دارای شرایط هستند، چهار هزار و ۵۰۰ نفر افتتاح حساب کردند و تاکنون سه هزار نفر وجه اولیه که ۴۰ میلیون تومان است را واریز کرده‌اند.

پیش‌بینی‌ها برای تامین زمین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی انجام شده و در حال طی شدن مراحل اداری اعم از کمیسیون‌های مربوطه برای الحاق و طراحی تفکیک است که با طی شدن این روال اراضی تحویل بنیاد مسکن می‌شود.

ریاحی با اشاره به مدل گروه‌ساخت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در این مدل متقاضیان گروه‌بندی می‌شوند و متناسب با ضوابط زمین را تحویل می‌گیرند و خودشان به طرح متصل می‌شوند و واحد‌های مسکونی را احداث می‌کنند از همین رو توصیه می‌شود متقاضیان از این فرصت استفاده کنند چراکه هزینه احداث واحد مسکونی در این مدل ارزان‌تر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روستای در معرض خطر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن