Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:26:16 GMT

صنعت بیمه در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۲۸۲۲

صنعت بیمه در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کند

ایسنا/یزد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به این که عملکرد صنعت بیمه با عملکرد اقتصادی استان همراه است، خواستار مشارکت صنعت بیمه استان در طرح‌های سرمایه‌گذاری استان شد.

«محمد دهقان منشادی» در مراسم تودیع و معارفه مدیر بیمه ایران در استان یزد، افزود: شاهد جایگاه مناسب صنعت بیمه در استان هستیم؛ یزد در سرانه حق بیمه تولیدی در کشور رتبه دوم را دارد و فرهنگ پرداخت بیمه در این استان در جایگاه مناسب قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: یکی از حوزه های مورد تاکید بخش اقتصاد استان، طرح های دانش بنیان است و هم اینک شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناوری استان نیازمند همراهی صنعت بیمه در زمینه تامین مالی هستند.

دهقان منشادی با تاکید بر مسئولیت اجتماعی بیمه ها اظهار امیدواری کرد: شاهد گسترش این نوع خدمات بیمه در استان باشیم.

وی انتقال حساب شرکت های بیمه به داخل استان را خواستار شد و گفت: باید گردش مالی بیمه ها در بانک های استان صورت گیرد تا فعالان اقتصادی بتوانند از آن بهره مند شوند و جایگاه صنعت بیمه در بین کارآفرینان ارتقاء یابد.

این مسئول آمادگی خود را برای حمایت بیشتر از صنعت بیمه و رفع چالش ها و مشکلات فراروی این بخش در تعاملات استانی را اعلام کرد.

«عبدالصمد خدامی» معاون حقوقی و هماهنگی امور استان‌ها، شعب و نمایندگی‌های بیمه ایران  هم در این مراسم شایسته‌سالاری را اولویت انتصابات بیمه ایران اعلام کرد و گفت: ملاک انتخاب مدیران بر اساس ارزیابی‌ها، توجه نظر ذینفعان و عملکرد گذشته فرد است.

وی افزود: شرکت بیمه ایران مدیرانی میدانی را انتخاب خواهد کرد؛ کسانی که با مشکلات اشنا باشند و آن را به جد حل کنند و بتواند با تک تک ذینفعان ارتباط قوی برقرار کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصادی و دارایی استان،«حسنعلی طالعی» مدیر کل سابق بیمه ایران در استان یزد نیز در این نشست گزارشی از عملکرد و فعالیت های دوره مدیریتی خود را ارائه کرد و گفت: بیمه ایران در استان طی سالهای گذشته توانست به جایگاه مناسبی دست یابد و هم اینک یزد در زمینه سرانه بیمه تجاری در کشور جایگاه دوم را داراست.
وی افزود: سعی کردیم شان  منزلت بیمه گزاران را رعایت کنیم و در سختی ها، مشکلات و حوادث در کنار آنها باشیم و خدمات بیمه ای خود را به نحو مطلوب ارائه دهیم.

«زین العابدین عقیلی‌فر» مدیر کل جدید بیمه ایران در استان یزد هم با بیان اینکه یزد یکی از پنج استان صنعتی کشور است گفت: ملاک توسعه یافتگی در تمام دنیا صنعت بیمه است و گسترش و توسعه این صنعت از اولویت کاری در دوره جدید است.

وی شناسایی بازار های جدید بیمه در استان را از اولویت های کاری خود بیان کرد و گفت: در این زمینه از ظرفیت های نمایندگان بیمه استفاده خواهد شد.

یاداور می شود؛ در این مراسم از تلاش‌های «حسنعلی طالعی» قدردانی و «زین العابدین عقیلی فر» به عنوان مدیر کل جدید بیمه ایران در استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بیمه ایران سرمايه گذاري صنعت بیمه بیمه ایران در استان یزد صنعت بیمه مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی

ابراهیم شجاعت پژوهشگر و کارشناس صنعت خودروسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: اولین موضوع در رابطه با شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت این است که باید با معیار درستی حقیقت دانش‌بنیانی این شرکت‌ها سنجیده شود. طی چند سال گذشته این مورد که بسیاری از شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات ادعای دانش‌بنیانی دارند، اما حقیقت آنها متفاوت است.

وی ادامه داد: این موضوع که آیا این شرکت حقیقتا دانش‌بنیان هست را از روی محصول و نتیجه کار آنها می‌توان فهمید و بهتر است از دسته بندی بر اساس فرآیند تولید صرف‌نظر کنیم. شایان ذکر است که در هر خودرو به طور متوسط بیش از دو هزار قطعه وجود دارد؛ در تولید بسیاری از این قطعات پیچیدگی‌های فنی وجود دارد که به دست دانش‌بنیان‌ها قابل حل است.

شجاعت در ادامه گفت: گستردگی فرصت کار برای دانش‌بنیان‌ها در صنعت قطعه سازی خودرو از روش‌های فنی تولید خود قطعه تا ساخت مواد اولیه و حتی ماشین‌آلات مورد نیاز برای تولید قطعه است. همچنین لازم به ذکر است که خودروسازان نیز با کمی همت مضاعف می‌توانند حلقه‌های تولید تجاری خود را به دانش‌بنیان‌ها بیشتراز قبل متصل کنند تا شکاف‌های فناورانه تولید پوشش داده شود.

وی تصریح کرد: اتصال گپ‌های فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به اینکه معمولا بودجه آنچنانی نیز نیاز ندارد و به نوعی پیش خرید قطعه است، سود مناسبی به همراه دارد و به راحتی ضرایب سود رشد خواهد کرد. به همین جهت خودروسازان می‌توانند این شکاف‌ها را پر کرده و از طریق علاوه بر کسب سود و حل مشکلات تیراژ تولید، ارزبری و مشکلات کیفیت تولید داخل را نیز رفع کنند.

رابطه دانش‌بنیان ها و تولید در چیست؟

این پژوهشگر صنعت خودرو اظهار کرد: شایان ذکر است که شرکت‌های دانش بنیان بهتر است که مستقیما وارد مبحث تولید نشوند چرا که ماهیت و ذات این شرکت‌ها فناور بودن است و پس از به ثمررساندن ابداعی باید به سمت تحقیق و توسعه نوآوری دیگری حرکت کنند. به همین جهت بهتر است که تولید به مجری دیگری سپرده شود. در سالیان اخیر یک شرکت خودروسازی داخلی دوبار اقدام به انجام این کار کرده است، اما به نظر می‌رسید که این همکاری دانش‌بنیان‌ها بیشتر به جهت نمایش بوده است.

تحولات سال جاری در صنعت خودرو

شجاعت تصریح کرد: به نظر می‌رسد که در فصل بهار خودروسازان برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها اقدام کنند. همچنین با توجه به ارتباط مستقیم خودرو‌های مونتاژی و قیمت ارز به نظر می‌رسد که با توجه به عدم تغییر قیمت ارز نیمایی در این نوع خودرو شاهد تغییر قیمت چندانی نباشیم. همچنین به نظر می‌رسد که خودرو‌های چینی امسال سهم بیشتری از بازار خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.

وی گفت: در بحث خودرو‌های وارداتی نیز به نظر می‌رسد که حجم واردات خودرو‌های برقی به رقم قابل توجه ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید که اکثرا در اختیار ناوگان تاکسیرانی قرار می‌گیرند. همچنین در خصوص واردات خودروی نو نیز وارداتی در حدود ۲۰ هزار دستگاه پیش بینی می‌شود. شایان ذکر است که در مبحث واردات خودرو‌های دسته دوم به نظر می‌رسد که در سال جاری شاهد تحولی نخواهیم بود و در صورت فشار صرفا به تدوین دستورالعمل‌های آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی