Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با الکترونیکی شدن صدور پروانه‌ها به شناخته شدن ساختمان‌ها بر اساس ضابطه و جلوگیری از ایجاد ساختمان‌های ناایمن کمک می‌شود و با این اتفاق داده‌ها در یک مسیر به شکل هم‌زمان و بر اساس استاندارد جمع‌آوری خواهد شد.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به غیرقابل استفاده و سکونت بودن ساختمان‌های ناایمن، اظهار کرد: ساختمان‌های ناایمن در شهر وجود دارد و در آینده به تعداد آنها اضافه می‌شود، اگر ساختمان‌ها استحکام لازم را نداشته باشد، غیرقابل سکونت و استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اخطار مدیریت شهری برای مالکان ساختمان‌ها ناایمن در شهر اصفهان انجام شده است، ادامه داد: توسط سازمان آتش‌نشانی فعالیت‌هایی در این بخش انجام و بر اساس گزارش‌های موجود به مالکان اخطار داده شده است.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نگرانی شهروندان در خصوص ساختمان‌های ناایمن، ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید پیگیری‌های لازم برای ایمنی ساختمان‌ها را مد نظر قرار دهند و اگر به حضور ضابط قضائی و مباحث دیگر نیاز است، باید همکاری‌های لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگروهی در خصوص رسیدگی به موضوع ساختمان‌های ناایمن در معاونت شهرسازی شهرداری با حضور اداره کل پدافند غیرعامل، سازمان آتش‌نشانی و بخش‌های دیگر تشکیل شده است و در شورای اسلامی شهر اصفهان در دو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی و کمیسیون خدمات شهری سلامت و محیط زیست نظارت بر این عملکرد انجام می‌شود.

نباتی‌نژاد با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن صدور پروانه‌ها می‌تواند به شناخته شدن ساختمان‌ها بر اساس ضابطه و جلوگیری از ایجاد ساختمان‌های ناایمن کمک کند، گفت: با این اتفاق داده‌ها در یک مسیر به شکل هم‌زمان و بر اساس استانداردهای موجود جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: شورای ششم شهر اصفهان موظف به عملکرد نظارتی و مطالبه‌گری است، در این مورد اگر شهرداری اصفهان در اجرای فعالیت‌ها نیازمند زیرساخت، ساختار جدید و بودجه خاص باشد، هر لحظه‌ای اراده کند شورای ششم شهر این موضوع را در اولویت قرار داده تا مصوبات لازم برای اجرا لحاظ شود.

کد خبر 581047

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم اصفهان برنامه ریزی شهری ساختمان ناایمن خدمات شهری مدیران شهری توسعه شهری پروژه های شهری مصوبات شورای ششم تخلفات ساخت وساز پارلمان شهری مدیریت شهری ساماندهي شهري تجهیزات ناایمن ساختمان های ناایمن پروانه ساخت و ساز خدمات الكترونيكي صدور پروانه ساختمانی خدمات دولت الکترونیکی درآمد پايدار شهری شهرداری اصفهان عضو شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساختمان های ناایمن ساختمان ها شهر اصفهان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی