Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه سرپرست دانشگاه رازی به برگزاری همایش بین المللی هورامان طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: بیش از 400 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

دکتر محمد نبی احمدی در نشست هم اندیشی دست اندرکاران همایش بین المللی "هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار" با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین رخداد علمی - فرهنگی هورامان در روزهای ۲۵ و ۲۶ تیر به میزبانی دانشگاه رازی اظهار کرد: همایش بین المللی هورامان از جهات اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یک رویداد و ظرفیت بسیار مهم برای استان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری پیش نشست های متعدد طی چند ماه اخیر با موضوع «هورامان» افزود: تدارک برگزاری همایش بین المللی هورامان یک کار مدیریتی بسیار ارزشمند است که تاکنون بخوبی توسط دست اندرکاران علمی و اجرایی همایش صورت گرفته است.

احمدی با قدردانی از عوامل علمی و اجرایی همایش بین المللی هورامان گفت: برگزاری رویداد بزرگ هورامان باید با مشارکت متولیان مربوطه به ویژه میراث فرهنگی، پایگاه جهانی هورامان و دانشگاه رازی انجام شود.

وی افزود: دانشگاه رازی به جهت احساس مسئولیت و تکلیفی که در قبال استان می‌کند، در این زمینه ورود کرد و در این فرصت محدود نیز شاهد تلاش‌های ستودنی عوامل علمی و اجرایی همایش بوده‌ایم.

احمدی ارسال بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی هورامان را اتفاقی کم نظیر دانست و خواستار هم افزایی همه دستگاه‌های زیربط در برگزاری همایش بین المللی هورامان شد.

سرپرست دانشگاه رازی رویداد بزرگ هورامان را فرصتی برای توسعه استان در ابعاد مختلف دانست و گفت: در دوران جنگ تحمیلی و روزگاری که استان های دیگر با دلار یک صدم قیمت فعلی مشغول تقویت و توسعه زیرساخت های خود بودند، استان کرمانشاه درگیر جنگ و تبعات ناشی از آن بود و در شرایط فعلی نیز دانشگاه رازی به سبب احساس تکلیف خود برای کمک به توسعه همه‌جانبه استان برای برگزاری همایش بین المللی هورامان پیشقدم شده و در این راستا همه توان خود را به کار خواهد گرفت.

 در ادامه محمدرضا سهیلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ضمن قدردانی از دست اندرکاران همایش بین المللی هورامان در دانشگاه رازی،  اظهارکرد: ثبت جهانی هورامان یک اتفاق بزرگ برای منطقه و استان کرمانشاه به شمار می آید و می تواند زمینه مناسب برای توسعه منطقه و کل استان را فراهم کند.

وی ثبت جهانی هورامان از نوع منظر فرهنگی را اتفاقی متفاوت دانست و تصریح کرد: سخت کوشی مردم منطقه هورامان از دلایل مؤثر در ثبت جهانی منظر فرهنگی این منطقه است که می تواند الگویی برای توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ کار و تلاش در استان باشد.

سهیلی بار دیگر از تلاش ها و اقدامات دانشگاه رازی در برگزاری همایش بین المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» قدردانی کرد و گفت: برای توسعه تعاملات گردشگری باید از ظرفیت سایر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در زمان باقیمانده همه تلاش خود را جهت پیگیری برای حمایت مالی از همایش بین المللی هورامان، ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار به کار خواهیم گرفت.

وی خواستار راه اندازی استارتاپ های نوین در صنعت گردشگری توسط دانشگاه رازی شد و گفت: در زمینه توسعه و تقویت گردشگری به کمک دانشگاه نیاز داریم.

در ادامه دکتر نادر نادری، دبیر علمی همایش بین المللی «هورامان ثبت جهانی فرهنگ و توسعه پایدار» در سخنانی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه همایش ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نفر میهمان برای حضور در همایش بین المللی هورامان دعوت شده اند، گفت: با توجه به  تأکید ریاست دانشگاه و با نیّت ایجاد خاطره‌ای خوش در ذهن میهمانان هیچ هزینه‌ای بابت ورودی همایش از شرکت‌کنندگان و نویسندگان مقالات دریافت نمی‌شود.

نادری افزود: ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان یک افتخار بزرگ برای کشور در نظام بین‌المللی و برای استان و به طور ویژه برای منطقه هورامان است که بی شک بستر ساز توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دیپلماسی و... خواهد بود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه بیشترین سهم را در برخورداری از مساحت منطقه هورامان دارد، گفت: ۶۰ درصد از منطقه هورامان در استان کرمانشاه، ۳۰ درصد در استان کردستان و ۱۰ درصد نیز در استان حلبچه عراق واقع شده است و طبیعی است که نقش کرمانشاه در بهره برداری از این فرصت کم نظیر، یعنی ثبت جهانی منظر فرهنگی، باید پررنگ تر باشد.

نادری بیان کرد: دانشگاه رازی به سبب احساس مسئولیت اجتماعی خود در قبال توسعه استان و کمک به مردم محروم منطقه، با همه وجود پای کار آمد تا در برگزاری این همایش بین المللی سهمی ایفا کند، اما دستگاه‌های اجرایی ذیربط به ویژه میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید نقش آفرینی کنند.

وی از برگزاری ۱۸ پیش نشست تخصصی با حضور کارشناسان و سخنرانان بین المللی در ارتباط با همایش بین المللی هورامان توسط دبیرخانه همایش و استقبال بیش از دو هزار نفر از این پیش نشست‌ها خبر داد و گفت: برگزاری همایش های بین المللی اقدامی بسیار حساس و نیازمند زمان مناسب است، اما با تلاش شبانه روزی، کار یک سال را در چهار ماه انجام دادیم.

نادری از پذیرش ۴۰۳ مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش بین المللی هورامان خبر داد و گفت: دانشگاه رازی تاکنون  هزینه‌های بسیاری را جهت تدارک برگزاری همایش متقبل شده و امیدواریم به یاری خداوند متعال در فرصت باقی مانده با تلاش دست اندرکاران همایش، شاهد میزبانی شایسته از میهمانان همایش بین المللی هورامان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی همايش بين المللي هورامان كرمانشاه دانشگاه رازي برگزاری همایش بین المللی هورامان فرهنگ و توسعه پایدار دانشگاه رازی دبیرخانه همایش استان کرمانشاه منطقه هورامان دست اندرکاران منظر فرهنگی برای توسعه ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس