Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان با تاکید بر لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، از نقشه غربی‌ها برای اسکان دادن این پناهجویان در کشورهای دیگر از جمله لبنان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عصام شرف‌الدین» وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان طی یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که برخی تمایل به اسکان آوارگان سوری در لبنان دارند اما این موضوع کاملا غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با شبکه «او تی وی» اظهار داشت، امیدواریم رهبران مسیحی بدانند که غرب و شعارهای غربی از مسیحیان محافظت نمی‌کند و بلایی که به سر ایزدی‌ها در عراق ( در جریان حمله داعش) آمد بهترین گواه در این زمینه است. غرب برنامه‌های برای خودش دارد و اهمیتی به مسیحیان و امور آنها در خاورمیانه نمی‌دهد.

عصام شرف‌الدین در ادامه با اشاره به نقشه برخی طرف‌های خارجی و در صدر آنها غرب برای اسکان دادن آوارگان سوری در لبنان یا کشورهای دیگر گفت، اسکان این پناهجویان حتی در اردن نیز اشتباه است. سوریه یک کشور با زمین‌های حاصلخیز بوده و به اندازه کافی خودکفایی دارد و مردم این کشور می‌توانند به صورت رایگان از خدماتی پزشکی و آموزشی بهره‌مند شوند.

این وزیر لبنانی افزود، کشورهای غربی از آوارگان سوری محافظت نخواهند کرد، بلکه در صدد سوءاستفاده از آنها هستند. ما طرحی برای بازگرداندن 15 هزار آواره سوریه به شکل ماهیانه به کشورشان داریم و آقای «میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز از این طرح حمایت می‌کند و از جزئیات آن آگاهی کامل دارد.

برخی منابع لبنانی در گفتگو با وبسایت النشره اعلام کردند که طرحی از جانب کشورهای غربی برای اسکان مجدد آوارگان سوری در لبنان وجود دارد و تلاش‌های بین‌المللی نیز در این زمینه صورت گرفته که لبنانی‌ها را نگران کرده و می‌تواند یک انفجار اجتماعی در این کشور به دنبال داشته باشد.

در پی افزایش درخواست مقامات لبنانی برای حل پرونده آوارگان سوری و همچنین در حالی که مانع تراشی‌های کشورهای غربی در این زمینه همچنان ادامه دارد، «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان اعلام کرد که بازگشت آوارگان سوری به کشورشان یک ضرورت بوده و شاید لبنان مجبور شود در این روند به روش‌هایی متوسل شود که خوشایند غربی‌ها نیست.

تلاش لبنان برای احیای روابط رسمی با دمشق و تسهیل بازگشت امن آوارگان سوری/ تداوم مانع‌تراشی‌های غرب در پرونده پناهجویان

مقامات لبنانی نیز معتقدند که جامعه بین المللی به دنبال حفظ آوارگان در لبنان است. «نوار الساحلی» نماینده سابق لبنان که مسئولیت پیگیری پرونده آوارگان سوری را برعهده داشت در این زمینه تاکید کرد، باوجود اینکه شرایط اقتصادی لبنان بسیار دشوار شده و این کشور نمی‌تواند بار اضافی آوارگانی که حدود یک سوم جمعیت لبنان را تشکیل می‌دهند تحمل کند، اما جامعه بین المللی تمایلی به حل پرونده آوارگان سوری در لبنان ندارد .

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که قرار است در جریان سفر عصام شرف الدین به سوریه بعد از تعطیلات عید قربان روابط میان دو کشور به طور رسمی ازسرگرفته شده و پرونده آوارگان نیز مورد بررسی قرار بگیرد. البته پیش از این وزرای لبنانی چندین بار سفرهایی به سوریه داشته‌اند، به ویژه در رابطه با پرونده انتقال گاز مصر و برق اردن از طریق خاک سوریه به لبنان. اما در سفری که قرار است عصام شرف‌الدین به دمشق انجام دهد برای نخستین بار روابط رسمی دو دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شرف الدین همچنین از تشکیل یک کمیته سه جانبه متشکل از دولت سوریه، کمیساریای عالی امور پناهندگان و دولت لبنان و نیز یک کمیته چهارجانبه شامل لبنان، عراق، اردن و ترکیه برای تحقق بازگشت آوارگان سوری به کشورشان خبر داد. همچنین طرحی برای بازگرداندن 15 هزار پناهجوی سوری به کشورشان در طول یک ماه تهیه و به سازمان ملل ارائه شده است.

نجیب میقاتی نیز 20 ژوئن از جامعه جهانی خواست که برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به لبنان کمک کنند.

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، بیش از 850 هزار پناهجوی سوری در لبنان اقامت دارند . اما دولت لبنان این رقم را حدود 1.5 میلیون نفر اعلام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه لبنان سوریه لبنان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان آوارگان سوری در لبنان پرونده آوارگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی