Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران سقف قیمت مصوب عرضه دام زنده در ۱۷ جایگاه عرضه دام در شهر تهران را اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در نشست خبری خود در آستانه عید قربان و برنامه‌ریزی مدیریت شهر جهت عرضه بهداشتی دام زنده برای اجرای فرهنگ قربانی اظهار کرد: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو برنامه‌ریزی برای عرضه دام در عید قربان حساس‌تر و با دقت بیشتر انجام می‌شود و سعی شده با توجه به شیوع این بیماری اقدامات لازم بیشتری در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام زنده داشته باشیم تا مردم در کمال آرامش و با رعایت موضوعات بهداشتی فرهنگ قربانی را در عید قربان انجام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر همین اساس 17 جایگاه ثابت و موقت در شهر تهران با همکاری و مشارکت شهرداران مناطق در آستانه عید قربان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا بتوانند با رعایت نکات بهداشتی دام مناسب را در اختیار متقاضیان قرار بدهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران همچنین از شهرداران مناطق سازمان دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان تهران و ... در ارتباط با عرضه بهداشتی دام زنده تشکر کرد و گفت: در شهر تهران قریب به 160 دامپزشک در جایگاه‌های عرضه دام حضور خواهند داشت که در این بخش در فرایند ورود دام از مبدا به جایگاه‌ها و فرایند ذبح نظارت خواهند داشت.

فصاحت با اشاره به حضور دامپزشکان در تمامی جایگاه‌های عرضه دام زنده خاطرنشان کرد: دامپزشکان در تمامی فرایند قبل و بعد از ذبح نظارت خواهند داشت و در واقع پس از ذبح نیز لاشه‌ها کنترل و چنانچه لاشه‌ای دچار بیماری باشد معاینه ضبط و معدوم خواهند شد و دام جدیدی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه 180 نفر مدیر کار مدیریت جایگاه‌ها را به همراه کارشناسان خبره انجام خواهند داد، گفت: مجموعا 100 غرفه برای عرضه دام در نظر گرفته شده که 160 دامپزشک و 30 ناظر شرعی در جایگاه‌های عرضه دام حضور خواهند داشت ضمن اینکه مجموعا 320 ذبح‌کننده در این بخش همکاری خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 15 تا 25 هزار دام در عید قربان امسال ذبح شوند، گفت: علاوه بر این تعداد دام‌هایی نیز به صورت دپو شده پیش‌بینی شده که چنانچه نیاز باشد، در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد.

فصاحت از همه شهروندان خواست تا جهت انجام فرهنگ قربانی در آستانه عید قربان به جایگاه‌های عرضه دام مراجعه کنند چراکه تمامی نکات و موارد بهداشتی در این جایگاه‌ها رعایت خواهد شد.

وی همچنین در خصوص زمان آغاز به کار جایگاه‌های عرضه دام نیز گفت: این جایگاه‌ها صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و از بامداد فردا نیز ساعت 4 و 5 فعالیت خود را به صورت پرحجم تا ظهر ادامه خواهند داد؛ البته همکاران ما تا ساعت 15 نیز در عرضه دام زنده حضور پررنگی خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از شهروندان خواست تا فرایند پیش سرد را برای دام زنده رعایت کنند به طوری که پس از ذبح دام به مدت 24 ساعت لاشه دام در یخچال نگهداری و پس از آن مورد استفاده قرار بگیرد.

فصاحت در ارتباط با قیمت مصوب عرضه دام زنده در جایگاه‌های در نظر گرفته شده گفت: سقف قیمت 85 هزار تومان برای هر کیلوگرم دام زنده در نظر گرفته شده البته چانه‌زنی‌هایی صورت گرفته و احتمالا قیمت در جایگاه‌ها کمتر باشد؛ همچنین در این بخش نیز با توجه به مشارکت و همکاری ستاد اجرایی حضرت امام و اتکا نیز 3 الی 4 هزار دام به صورت یارانه‌ای در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد و این کار در راستای کاهش عرضه قیمت دام زنده خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نباید به هیچ وجه قیمت دام زنده از 85 هزار تومان بیشتر عرضه شود، گفت: چنانچه این کار انجام شود با متخلفین در جایگاه‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، آدرس جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام در شهر تهران به شرح ذیل است:

34 ایستگاه ثابت و سیار در استان بوشهر برای نظارت بر ذبح دام ایجاد شدذبح دام در کشتارگاه‌های رسمی همدان خطر انتقال و ابتلا به تب کریمه کنگو را کاهش می‌دهد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران جایگاه های عرضه دام جایگاه های عرضه عرضه بهداشتی دام عرضه دام زنده شهر تهران جایگاه ها دام زنده عرضه دام عید قربان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • ببینید | کنایه هاشم بیک‌زاده به قیمت دلار در برنامه زنده
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟