Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@22:40:24 GMT

کشور‌هاي عراق و سوريه چشمه‌هاي گرد و خاک

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۳۰۹۸

خبرگزاری آریا-کارشناس سازمان هواشناسی: روند افزایش دما تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سرکرده افزود: این روز‌ها عمده رگبار‌های تابستانی از جنوب شرق کشور با توجه به جریانات دریا به خشکی ملاحظه می‌فرمائید.
کارشناس سازمان هواشناسی برای جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد و گفت: تا اواسط هفته آینده این وضعیت رو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای سرکرده افزود:در بعضی از مناطق بارش‌های رگبار ساعات بعدازظهرمی تواند شرایط را برای ایجاد سیلاب و آب گرفتگی به شکل موقتی و حتی روان اب برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمالی و شرقی استان هرمزگان، ارتفاعات جنوبی استان کرمان حتی بخش‌های جنوبی شرق استان فارس مهیا کند.
کارشناس سازمان هواشناسی، پدیده غالب در نیمه شرقی کشور را باد‌های 120 روز عنوان کرد و گفت: مناطق شرقی خراسان شمالی و بخش‌های از خراسان رضوی و به ویژه خراسان جنوبی و جنوب این استان و حتی شمال سیستان و بلوچستان و مناطق ذابل می‌تواند خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد.
سرکرده افزود: باد‌های شرقی هم در بخش‌های مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، و استان‌های اصفهان، قم، سمنان، مرکزی، و مناطق جنوبی استان تهران باعث کاهش شاخص کیفی هوا خواهد شد.
کارشناس سازمان هواشناسی افزایش شدت باد بر روی کشور‌های عراق و سوریه را چشمه‌های گرد و خاک دانسته و گفت: این گرد و خاک باعث انتقال غبار در ساعاتی برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان پیش رو داشته باشیم.
سرکرده در خصوص نوسانات دمایی در کشور گفت: اوج گرما معمولاً در کشور از 15 تیر ماه تا 15 مرداد ماه شاهد خواهیم بود بنابراین امروز شنبه هیجدهم تیرماه تا اواسط هفته آینده به تدریج روند افزایش دما را در نیمه غربی و شمالی کشور بطور نسبی پیش رو خواهیم داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی آب‌های تنگه هرمز و دیای عمان را با اب‌های مواج و متلاطم پیش بینی کرد و گفت: با توجه به جریان‌های جنوب شرقی ارتفاع موج می‌تواند بین 10.5 تا 2.5 در نوسان باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ابری و بارانی در لرستان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛کارشناس هواشناسی استان لرستان گفت:برای فردا بعد ازظهر علاوه بر  افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد در برخی مناطق احتمال بارش خفیف و پراکنده خواهیم داشت.
بهمن محمدی مقدم افزود:از بعداز ظهر روز سه شنبه سامانه بارشی جدید وارد منطقه می شود که این سامانه تا روزهای پایانی هفته بر روی آسمان استان فعال خواهد بود .
 کارشناس هواشناسی لرستان گفت:در این مدت برای مناطق مختلف استان بارش باران رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد تا بازه شدید و شدیدلحظه ای پیش بینی می شود.
در ۲۴ ساعت گذشته پلدختر با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و الشنر با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و سردترین شهر‌های استان بودند.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور