Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحیدی فر با تأکید بر اینکه هم‌اکنون با انباشت شدید دام در استان مرکزی اعم از سبک و سنگین مواجه هستیم اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بایستی به این مسئله ورود کند و خرید تضمینی دام را هر چه سریع‌تر آغاز و از طرفی اجازه صادرات دام را هم صادر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحیدی فر مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران گوشتی اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به آخرین وضعیت صنعت دامداری در استان و شهر اراک گفت: استان مرکزی رتبه سوم تولید گوشت قرمز در کشور را دارد که با طرح اصلاح یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی و خشکسالی سال های گذشته صنعت دامپروری را با مشکلاتی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون با انباشت شدید دام در استان مرکزی اعم از سبک و سنگین مواجه هستیم اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بایستی به این مسئله ورود کند و خرید تضمینی دام را هر چه سریع تر آغاز و از طرفی اجازه صادرات دام را هم  صادر کند.

وحیدی فر با اشاره به اینکه متأسفانه مردم قدرت خرید ندارند و در فصل گرما بیماری دام تشدید می شود و نگه داری دام مقرون به صرفه نیست افزود: از طرفی قیمت نهاده های دامی به شدت افزایش یافته است و اگر شرایط به همین منوال باشد نگه داری دام سنگین به نوعی غیر ممکن و سخت شده است.

وی ادامه داد: امروز نگه داری دام ۷۰ هزار تومان برای مالک آن ضرر دارد و یعنی یک دامداری با یکصد رأس دام روزی ۷ میلیون و ماهیانه ۲۱۰ میلیون تومان ضرر می دهد.

مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران گوشتی اراک با تأکید بر اینکه تولید در شرایط امروز نیازمند حمایت جدی است، گفت: دولت باید در این مسئله اقدام جدی داشته باشد چراکه هم با خشکسالی مواجه هستیم و از طرفی سطح آب های زیر زمینی کاهش پیدا کرده و تحریم ها از یک سو و جنگ روسیه و اوکراین نیز اثرات خود را گذاشته است که می طلب دولت از صنعت دامداری بیشتر حمایت کند.

وی افزود: همچنین شاهد افزایش قیمت جهانی نهاده های دامی هستیم و این مسئله اثرات خود را گذاشته و از سوی دیگر قدرت خرید مصرف کننده به شدت کاهش پیدا کرده و ضمن اینکه قیمت دارو ، درمان و قوانین دست و پا گیر اداری نیز بی تأثیر بر مشکلات دامداران نبوده است.

وحیدی فر با اشاره به نزدیک بودن سفر هیئت دولت به استان مرکزی گفت: انتظار داریم در آستانه سفر ریاست جمهور به استان حمایت از صنعت دامپروری بیش از گذشته باشد و دستور خرید دام مازاد صادر شود و شرکت پشتیبانی خرید داشته باشد و صادرات دام آزاد شود و از سوی دیگر وام ها امهال شود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه